Even uit ene ander forum gekopieerd waar i al had geantwoord: Het bezoek is goed gegaan. Het was een hele aardige vrouwelijke gynaecoloog. Ze heeft het gebruikelijke riedeltje vragen gesteld. De temperatuurlijsten geloofde ze wel, ze heeft er even een blik op geworpen en zei dat het wel waarschijnlijk is dat ik ovuleer, maar ik hoefde het verder niet meer bij te houden, want dat geeft toch maar stress.
Daarna heb ik inderdaad ook gelijk een inwendige echo gehad, er is een uitstrijkje gedaan (moest toch, ik ben 30 geworden) en ze heeft nog even gekeken. Dat was allemaal goed; goede eileiders, geen cystes etc. Volgende week dinsdag moet ik terug komen voor een tweede echo, dan wordt er gelijk een samenlevingstest gedaan. Dus maandag avond hebben mijn man en ik een date ...
Daarnaast moet ik op dag 1,2 of 3 van mijn menstrustie bloed laten prikken. Helaas kwam ik er achter dat ik dan precies op vakantie ben, dus ik moet nog even bellen of dat invloed heeft op het traject dat we nu zijn gestart. Als alle andere onderzoeken zijn gedaan wordt er een baarmoederfoto gemaakt (idd met contrastvloeistof). Mogelijk loopt dat dus een maand vertraging op omdat ik de bloedonderzoeken niet met mijn volgende menstruatie kan doen. Balen. Maar ik heb het er met mijn man over gehad en die vakantie is zo belangrijk om even te ontspannen, dat dat dan maar de consequentie moet zijn.
Daarna vroeg ze nog of we vragen hadden. Ik heb gevraagd hoe zij mijn zwangerschapskansen inschatte. Ze zei dat 90% binnen twee jaar zwanger is en dat het waarschijnlijk gewoon ene kwestie vban tijd is. als de ondederzoeken zijn gedaan en er komt niks uit, moeten we het dus gewoon weer zelf gaan proberen, wat ik al verwachtte. Maar zei zij wel dat het gewoon nog prima uit jezelf kan gebeuren ook al is het na ronde 15 pas... Dus daar hopen we dan maar op.
Nu ga ik het aan mijn baas vertellen zometeen. Ik vind het heel erg, maar met dei onderzoeken die ook nog eens midden op de dag vallen, kan het niet anders. Ik ben nooit zoveel vrij en heb ook allerlei afspraken dus zal zo nu en dan toch dingen moeten afzeggen of een deel vd. dag thuiswerken.
De rest van de dag heb ik een beetje verdwaasd rondgelopen met allerlei vragen die ik daar niet had, maar nu ineens wel op kwamen. Die schrijf ik maar op voor volgende week dinsdag. s Avonds hebben mijn man en ik een goed gesprek gehad. Hij zei dat het toch echt begint met vertrouwen en dat hij merkt aan mij dat ik dat heb laten varen. Ik moet echt proberen om weer een beetje te genieten van alle andere leuke dingen en vertrouwen houden dat het ooit wel gaat lukken. Ook al is dat dan niet gelijk de volgende maand, die maand erna of daarna...Hij heeft gelijk. Gelukkig heb ik veel steun aan hem en ik ga echt mijn beste beentje voor zetten. Ik wil ook niet dat het tussen ons in gaat staan.
gr.
Wenser