Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hoi,

nou vanmorgen was mijn temp ineens flink naar beneden gekelderd, dus wist wel hoe laat het was....helaas....vandaag zet de buikpijn door, gelukkig niet zo erg als het voorgaande half jaar, dus dat vind ik wel positief te noemen! (ondanks dat we uiteraard enooooorm balen dat ik ongi ben ipv zwanger!!), maar goed....bloeden zet nog niet door, maar dat komt nu echt snel daar twijfel ik nu echt niet meer aan....rozig slijm is er nu een beetje, dus de rest zal vanmiddag wel komen...

Dus op na ronde 2 (rond 12 na curretage) na verwijderen verklevingen...

Helaas maar waar, op zich ook wel fijn dat ik keurig op dag 28 ongi wordt!!

gr Yosha

Hi Yosha,

Heel veel sterkte deze dag. Zo n dag dat je temperatuur keldert is zo vervelend. Gelijk weer een brok in je maag en hopen dat het een foutje is van je lichaam, wat dan nooit zo blijkt te zijn .   De eerste 3 dagen vind ik altijd het zwaarst, daarna ga ik al weer verder kijken naar de nieuwe cyclus. De eerste drie dagen drink ik dan ook mijn wijntjes en denk niet zo aan mijn foliumzuurpilletjes, omdat ik het dan zo zat ben dat ik al zoveel maanden voor niks daarmee rekening houd. Stom he, mijn eigen afreageerdingetje.

Heb jij dat ook. Dat je dan een beetje dwars bent en niet zo aardig als anders?
Nou nogmaals sterkte meid. Die 28 dagen zijn in ieder geval een succesje, waar je je aan vast kunt houden. Hopelijk volgende keer weer...

gr.
Wenser

Hallo meiden,

Ik hoop dat ik hier ook af en toe mee mag komen kletsen.
Ik heb me een tijd bezwaard gevoeld omdat het bij ons om de wens voor een derde kindje gaat, maar uiteindelijk is de wens daar niet minder groot om.
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Suus, 35 jaar en heb dus 2 kindjes van bijna 5 en net 3. Toen de jongste 1,5 jaar was, zijn we gaan klussen voor nog zo'n werldwondertje. Helaas bleef de menstruatie uit en pas na 3 maanden de eerste menstruatie gekregen. Om een lang verhaal iets korter te maken ben ik in het eerste jaar 4x ongesteld geweest, waarvan 1x met behulp van een kuurtje primolut. (dus 1x in de 3 maanden gemiddeld). Na het kuurtje leek mijn cyclus weer een beetje normaler te worden, tussen de 4-6 weken en na een half jaar (dus totaal 1,5 jaar) net toen we hadden besloten naar de huisarts te gaan, bleek ik zwanger te zijn. Wat waren we gelukkig! Maar helaas is dat na 6,5 week misgegaan. Groot verdriet natuurlijk.
Nu inmiddels weer ruim 2 maanden verder en weer geen eisprong (ik temp inmiddels sinds de miskraam). Nu de huisarts gesproken en deze gaat ons doorverwijzen.
De medische malle molen wordt ook voor ons een feit.
Hopelijk kunnen ze ons helpen en wordt onze grote wens alsnog vervult.

Ik ga later eens een beetje teruglezen hoe het bij jullie allemaal verloopt, maar wilde alvast mijn verhaaltje even kwijt.
Hoop dat jullie dat niet erg vinden.

Jullie allemaal heel veel succes met zwanger worden!

Groetjes Suus

Hoi,

wenser: nou gister werd uiteindelijk een groot drama!! na de lunch verging ik van de buikpijn, kon niet eens meer lopen. Gelukkig de medicijnen van de gyn 's morgens in mijn tas gegooid, maar die hebben een inwerktijd van 1 uur..in de tussentijd de assistente van de gyn gesproken. Binnen een half uur belde de gyn...hij nam alle tijd en stelde me gerust. Hij weet ook niet waar die pijn vandaan komt, hij denkt dat er via mijn rechter eierstok bloed mijn lichaam in komt.....hij hoopte dat ik flink zou gaan vloeien en dat dan de pijn zou afnemen.

Nou gisteravond is het vloeien begonnen en heb nu al meer bloed gezien als het laatste half jaar bij elkaar! Dus dat is heeeeel positief. Als ik niet zou gaan vloeien wilde hij volgende week weer een hysteroscopie doen....maar ja daar zit ik natuurlijk niet op te wachten en dan zijn we ook 1 jaar getrouwd! Maar goed omdat het vloeien nu op gang komt hoeft dat nu niet.

Volgende maand moet ik nog meer gaan vloeien als nu en dan is de gyn blij. Ik nog niet want heb nog steeds die enorme buikpijn die me echt verlamd zonder pijnstilling....dat lijkt me nog niet in orde, maar dat bespreek ik 26-5 wel, want dan moet ik terug naar hem.

Heb hem gevraagd of die verklevingen die ik had vallen onder het syndroom van Ashermann en ja, helaas is dat zo. Maar gaf hij aan, hij verwacht niet dat dit weer gaat verkleven omdat de verkleving echt ontstaan is door de curretage....

Maar goed ondertussen zit ik vol vragen en manlief ook, dus we gaan een lijstje maken met onze vragen en die stellen we hem 26-5....dus tot die tijd nog een maand de tijd om te klussen....

Vandaag gaat het wat beter, mits ik pijnstilling gebruik!

liefs Yosha

ai dat klinkt als een hele vervelende ongesteldheid. Ik hoop dat de pijn snel minder wordt en dat je gyn gelijk heeft, dat zou dan voor de toekomst wel hoop bieden. Ik heb trouwens ook altijd dat de vragen aan de gyn pas opkomen als ik er al lang niet meer aan  de telefoon heb of ben. Stom is dat, he? Maar je bent een soort van perplex ;-)

Kun je nu tussentijds wel gewoon zwanger worden of is het echt een kwestie van de volgende menstruatie afwachten?

Suusie: welkom hier. Natuurlijk maakt het niet uit dat je voor de derde gaat. Ook dan is het weer spannend, en je weet dat het lichaam het kan dus dan heb je helemaal zoiets van: 'waarom nu niet en eerst wel?'. Veel sterkte ook met alles.

groet
wenser

Hoi,

vanmorgen gesprek gehad met de gyn telefonisch, hij zegt dat baarmoeder in orde is, ook eileiders geven geen reden tot twijfel....maar hij neemt mijn pijnklachten wel serieus gelukkig.

Om ook mijn hoofd wat rust te gunnen en om even afstand te nemen van het hele gebeuren heb ik er mee ingestemd om voor 2-3 maanden terug aan de pil te gaan. Hij wil dan kijken of ik nog steeds die pijnen heb of dat het mijn darmen zijn....

Dus aan ene kant teleurgesteld dat we niet verder gaan en aan de andere kant zoooo opgelucht dat de gyn het serieus neemt en dat mij nu even 2-3 maanden rust wordt gegund!!! Heerlijk....tuurlijk daarna moeten we toch verder...

Dus meiden, ik trek me even terug hier.....Zal af en toe wel meelezen maar zal weinig mee kunnen delen...

Jullie sterkte met wat komen gaat,

liefs Yosha

Hoi Yosha.
hier ook nog even, ik heb ook op je andere topic gereageerd.
Ik hoop dat deze rustperiode je goed doet en daarna ben je weer van harte welkom om mee te kletsen. (En tussentijds natuurlijk ook als je het even moeilijk hebt).

Veel sterkte en geniet ook een beetje van de andere dingen in het leven in de tussentijd!gr.
Wenser

Hallo allemaal,

Suusie, welkom hier.

Yosha, veel sterkte en hopelijk helpen die paar maandjes om je hoofd rustig te krijgen en je cyclus weer normaal, zonder pijn.

Ik ben een weekje afwezig geweest. Ik heb het heel druk gehad met mijn werk en tussendoor ook nog ziekenhuisbezoekjes voor IUI 2. Ik had me namelijk een dag vergist met het zetten van de trigger (oliedom van me!) en daardoor moesten we dus eerder de IUI hebben... maar goed, inmiddels is het dus gebeurt en zit ik weer op het wachtbankje. Ik zit nu niet zoveel achter de pc omdat het zo'n mooi weer is en ik probeer m'n gedachten wat te verzetten.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Groetjes Esk (Lees ook op mijn blog)

Terug
Bovenaan