Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hoi,

Zal mij even voorstellen mijn naam is els ben 30 jr en heb een dochter
van 5 1/2 jr vorig jaar april miskraam met 15 weken ( willem*)
Voor mij is de kans klein om op de normale manier zwanger te raken,
heb cysters en binnen moest ik 't maar vergelijken met een cd met krasjes,
ben weer begonnen aan iui-behandeling, maar merk dat dit niet echt helpt
omdat je als je ongi bent binnen 3 dagen echo moet laten maken of ik wel
de hormonen mag spuiten, ben nu al 2x in het weekend en lukt niet om dan
de uitgangs echo te laten maken en moet ik weer een maand overslaan,
het is nu alweer 3 maanden geleden en zit nu op de helft van mijn cycles
ik hoop dat ik nu wel die echo kan laten maken of dat er een groot wonder
mag geschieden. Baal elke maand van als ik 't ben.
hoe gaan jullie er mee om, ik baal er ook van omdat mijn dochter al bijna 6jr is.
en ik nu de 30 ben gepasseerd begint het vooral te tikken.
Mijn man wil ook graag kinderen maar begrijpt niet dat ik elke maand
steeds wat wanhopiger wordt en vindt dat als het komt dan komt het.

hi allemaal,

Met mij gaat het wel redelijk naar omstandigheden.  
Ik ben weer ongi geworden en zit nu in ronde 16. De vorige ronde was een ronde van 22 dagen, waarvan mijn ei waarschijnlijk op dag 15 is gevallen, dus daar klopt iets niet in de tweede helft. Moet mijn gynafspraken dus weer verzetten. Ben benieuwd wat ze ervan zegt. Verder zijn mijn rondes wel normaler, meestal rond de 27 dagen, maar af en toe ineens 21.

@Esk, fijn om je weer te horen! Lees je blog wel zo nu en dan. Spannende tijd weer.

@mammie; Ik herken het moedeloze verdrietige, uitputtende gevoel heel erg goed. Gelukkig ben ik nu op vakantie, wat het verdriet een beetje beer dragelijk maakt. Maar iedere maand verdwijnt er weer een beetje hoop met mijn ongi. Ik weet niet hoe het is als je al een kindje hebt. dan zou ik me afvragen wat er in de tussentijd is veranderd, waardoor het   íneens' niet meer gaat. Bij mij is het meer van; kan het überhaupt wel...
Ben je al die tijd al bezig geweest voor een tweede? Heftig!

Groetjes vanuit het zonnige France.

Wenser

Kort berichtje: zojuist gezien dat deze IUI ook mislukt is. Op naar ronde 24 alweer (waar blijft de tijd!). Heb het er even erg moeilijk mee, maar zal ook even tijd nodig hebben om dit weer te verwerken. Over 3 dagen dan maar weer beginnen met spuiten. Ik had zo gehoopt dat het niet nodig zou zijn.

Esk

He Esk,

jeetje meid ik baal met je mee hoor!! Snap zooo goed dat je ook een keer aan de beurt wil zijn.....hier nog een namelijk...Sterkte!!

Ik ben mezelf helemaal kwijt sinds ik aan de pil zit ( nu 2 weken)...dinsdag a.s. telefonisch overleg met de gyn, want dit trek ik niet 3 maanden!! Dat kost me mijn huwelijk!! En dat is natuurlijk niet de bedoeling....ben lusteloos, chaggi, wordt dikker terwijl ik niet veel meer eet als anders, moe, depri...bah niets aan dus. Dus ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen...wil liever niet experimenteren met andere pillen, willen uiteindelijk wel zwanger raken, dus geen hormonencircus in mijn lijf!!

Nu sterkte nogmaals!

liefs Yosha

goedemorgen..

ik zal me eigen even voorstellen..
ik ben samantha ben 21 jaar..
en me vriend en ik zijn al 2 jaar bezig voor een klein wonder maar het wil niet echt lukken..
heb vorig jaar aug een miskraam gehad..loop al meer als een jaar bij de gyn omdat ik een onregelmatige cylcus had dus kreeg ik pillen clomid.. daar werd me cyclus weer normaal van en bij de eerste kuur was het eigenlijk raak maar het mocht toch niet zo zijn.. die clomid heb ik geslikt tot maart en heb nu allerlei onderzoeken gehad alles is goed bij ons ze snappen er niks van.. het ik jan ook een hsg onderzoek gehad.. me eileiders waren gewoon open alleen het onderzoek was heel pijnlijk...
nu zijn we vorige maand begonne met gonal f spuiten das een hormoon spuit..die spuit zet je zelf elke dag op een vast tijdstip..  een week later moest ik weer na de ferteliteits arts om te kijken hoeveel eiblaasjes ik had.. nou ik had er 3 en ze waren alle3 20 mm dus al ik me eisprong zou krijgen dan had ik een hele grote kans op een drieling en dat raade de gyn me af,. dus nou mag ik deze maand en een lichtere dosis beginne en hopen dat er dan minder eiblaasjes zijn..

groetjes samantha

Hi allemaal:
Samantha; je bent ook al een hele poos bezig zeg. Ik hoop dat je snel een regelmatiger cyclus hebt en de goede dosis. Een drieling... daar moet je toch ook niet aan denken, hoewel je natuurlijk graag een kindje wil. 3 bedden, een grote kinderwagen en nooit genoeg armen om ze allemaal te tillen in je eentje .
Mocht je deze ronde niet vrijen eigenlijk?
Veel sterkte.

Esk: ook jij veel sterkte. Ik hoop dat je het een beetje kunt behappen allemaal.

Yosha: wat vreselijk dat je je zo naar voelt. Dat is snel na twee weken zeg, dat de effectn zo groot zijn. Goed dat je gaat overleggen met de gyn.   Was je eerder al aan deze pil en had je toen geen klachten? En een nieuwe pil uitzoeken is idd ook niet prettig. Sterke ook en gebruik het forum als je van je af wilt schrijven!

Hier alles zijn gangetje: vandaag een tweede samenlevingstest en deze keer was de uitslag goed (jeeeeeeh). De vorige korte cyclus was idd. een korte luteale fase, net op het randje zei de gyn. Hopelijk deze keer weer een langere cyclus. Na deze cyclus de HSG, eindelijk. Door mijn vakanite dus idd een ronde later, maar ja die kan er ook nog wel bij. Maar wie weet brengt deze ronde (16)  meer geluk, het klimaat is er iig goed voor, bleek uit de test vandaag .

gr.
Wenser

Hoi,

nou werd inderdaad zoooo depri en misselijk van die pil dat ik vrijdag per direct ben gestopt en ik voel me nu alweer een ander mens, was heel lusteloos en heb nu weer heel veel energie!! Ben vandaag ongi geworden, dus we gaan er nu zelf weer voor op een rustige manier.....straks telefonisch overleg met gyn, dus ben benieuwd wat ie te zeggen heeft....haha zal wel niet blij zijn dat ik zo maar gestopt ben, maar ben d'r klaar mee, heb geen zin om me elke dag rot te voelen!!

Ga wel vragen of ie nog een keer mijn baarmoederslijmvlies wil controleren, want hij gaf eerder aan dat t aan de dunne kant is...dus wie weet kan ie daar iets aan doen!!

Maar ik ben nu vooral opgelucht dat ik mezelf weer ben!! En mijn man ook..haha

gr Yosha

Terug
Bovenaan