Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hi RC,

Wat een slecht nieuws voor jullie. Dat is toch een soort spatader die de balzak verwarmt, waardoor de kwaliteit achteruit gaat? Ik heb daar gelukkig niet mee te maken gehad. Wel had mijn man bij een thuistest een slechte kwaliteit zaad en werd aangegeven dat hij 87% kans had om niet te kunnen bevruchten. Maar toen we een half jaar later (na dragen van losse boxers, diverse vitaminene en mineralen, geen sauna's, minder roken en drinken en geen griepjes) dit bij het ziekenhuis lieten onderzoeken was het gelukkig wel goed. Ik weet niet of het werkelijk verbeterd was of dat het thuisonderzoek gewoon niet goed was.

De vragen waar jij mee speelt over IVF etc. heb ik ook al wel over nagedacht, al zijn we nog lang niet zo ver. In veel ziekenhuizen duurt het 3 jaar (bij onverklaarbare onvruchtbaarheid) voordat ze ermee aan de slag gaan, ik zit nu op anderhalf. Mijn man twijfelt nog of hij uberhaupt zo ver wil gaan, hij wil niet teveel rommelen tegen de natuur in. ik heb daar een hele andere kijk op. Dus tegen die tijd moeten wij er nog goed over nadenken. Maar voor jullie wel heel vervelend dat je nu direct al zoveel stappen zou moeten overslaan en gelijk IVF/ICSI zou moeten.

Maar wie weet kunnen ze na de operatie wel via IUI (met 'schoongemaakt zaad') helpen en komt er een heel mooi kindje uit voor jullie. En inderdaad 1 zaadje is genoeg!

Ik wens jullie heel veel sterkte. Zelf heb ik het tegen mijn bazen (2)   op werk verteld en 3 vriendinnen en mijn zus en zwager. Mijn ouders weten het nog niet, maar dat komt binnenkort ook wel denk ik. Ik vind het ook wel een soort van opluchting als ik het eenmaal verteld heb, maar voordat ik het vertel.. blijft lastig.

Sterkte

liefs
Wenser

Esk, hoe gaat het eingelijk met jou? Je bent er niet zoveel en ook niet op je blog. Je zit in je spannende weken nu he? Misschien probeer je het juist even lekker van je af te zetten, door hier niet te zijn. Als je hier bent, ben je er toch weer behoorlijk mee bezig natuurlijk. Tenminste dat herken ik wel.

Hoe gaat het met het afvallen?

groetjes

wenser

Hi meiden,

Bedankt voor de lieve reacties! Er is de afgelopen dagen heel wat gebeurd! Ik heb namelijk eergisteren een ernstig auto ongeluk  gehad en ben er God zij dank heel goed van af gekomen.
Ik was natuurlijk al helemaal van de kaart van het nieuws dat we van de uroloog hoorde en voordat ik wegging zei ik nog tegen mn man (die ook weg ging), voorzichtig doen hoor, want ik kan ook niet nog eens zonder mijn man.
Ik kwam terug van boodschappen doen en vlakbij huis sloeg een pick up truck ineens linksaf zonder mij te zien, dus daar ben ik volop ingereden. Gelukkig droeg ik mn gordel en hebben de airbags hun werk goed gedaan.
Toen t net gebeurd was kon ik geen adem halen en dacht ik echt dat er van alles mis ging, en dan denk je meteen, al dat gedoe met die babies is niet zo belangrijk meer, ik wil gewoon mn man zien!
Ik moest uitgezaagd worden en werd meteen met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht...waar gelukkig bleek dat ik niet gebroken heb, mn beide enkels doen erg veel zeer, maar waren niet gebroken gelukkig, en verder mn borstkas, rug en nek, knieen  en armen erg pijnlijk. Was zo blij om mn mannetje weer te zien en vast te houden.
Maarged, dat kon er dus ook nog wel even bij.
Gisteren heb ik meteen al mijn familie gebeld en ook meteen verteld wat we van de dokter te horen hebben gekregen. Dat is inderdaad toch wel heel fijn hoor, je hoort dan ook meteen van zorgen die andere familie leden binnen hun gezin oook weer hebben, waar je niets van af wist en verder is het gewoon heel fijn om er ook met andere mensen over te kunnen praten.

Over de operatie enz. Het is dus idd een spatader die om de testikel heen zit en de temperatuur en de afvalstoffen niet goed kan regelen. Er is eeen kleine kans dat door de operatie dit zal verbeteren en de zaadkwaliteit beter wordt. Wat ik tot nu toe allemaal gelezen heb hierover is allemaal een beetje tegenstrijdig. De een schrijft dat een natuurlijke zwangerschap meteen daarna kwam en de ander schrijft dat het waarschijnlijk niet eens zin heeft om zo'n operatie te doen. Over t algemeen staat er dat je 35% meer kans hebt op n natuurlijke zwangerschap, maar dat onderzoeken daar niet duidelijk over zijn. En dat het verder zo is, dat het vaak meer een verbetering is van ipv meteen over IVF/ICSI na te denken naar IUI..wat natuurlijk al veel minder belastend is. De arts heeft ook echt duidelijk gezegd dat we er niet teveel van moeten verwachten. Maar we proberen toch hoop te houden.
We staan ook open voor adoptie en pleegzorg, maar zijn daar nu nog echt niet aan toe..maar omdat het zolang kan duren vragen we ons af; wanneer ga je je ervoor inschrijven?
Maargoed, als je al die statistieken leest, ieder leven gaat anders en je leven hangt ook niet van statistieken af, wij zien elke conceptie als een groot wonder.!

Wat meteen ook het moeilijke is voor ons voor IVF, want wij zien elke conceptie als leven en als er dan bijv. 13 eicellen bevrucht worden en de helft daarvan gaat na invriezen en ontdooien dood, willen wij er niet aan beginnen. Maar ik weet verder helemaal niet of je nog wat over het aantal te zeggen hebt. Verder is mijn man ook niet weg van het idee om zoveel met de natuurlijke manier te rommelen wat één van jullie ook al zei.
Maargoed, uiteindelijk willen we hier nog niet teveel over nadenken   wat je natuurlijk wel gewoon doet...hihi
Het is eigenlijk wel fijn om nu een tijdje af te wachten, dat zal ons hopelijk wat meer rust geven en tijd om aan het idee te wennen.

sorry voor dit heeeeele lange verhaal...haha, ben ik mn verhaal tenminste kwijt.

groetjes!

Jeetje, RC'tje, wat een verhaal. Veel sterkte, ik hoop dat je lichaam snel herstelt. Ben je wel thuis. Dat relativeert een hoop he?

Nou heel veel sterkte en hou ons een beetje op de hoogte van je herstel.
gr.
Wenser

He meiden,

ik ben vandaag officieel een dag overtijd! Had gister NOD....

Tis zoooo spannend, test namelijk nog negatief, maar weet gewoon zeker dat er een innesteling gaande is....herken de buikzeur en lichte krampjes van vorig jaar! Nu maar hopen dat het goed blijft gaan en ik einde van de week wel positief kan testen....

Tot nu toe nog geen drupje bloed verloren, enorm moe, koud en die bekende buikzuer sinds een week....

Ik hou jullie op de hoogte (zou het dan eindelijk na een poging of 14/15???)

gr Yosha

blegh rare comp...zit ik n heel verhaal te typen, duw ik weer op t verkeerde knopje!!!!!

Maargoed...

@ Yosha, spannend joh! We leven met je mee...toch wel fijn he dat er zoveel andere meiden zijn die precies weten wat voor spanning je voelt.

Ik ben zelf aan de beterende hand...hobbel weer n beetje meer rond, maar ben nog wel snel moe hoor...!

Verder is het qua 'babywolken' ook aardig rustig,   wat mijzelf kennende waarschijnlijk wel weer vlug over zal zijn....door het ongeluk hebben we weinig kans gezien om te vrijen dus ik weet gewoon dat er niets is....is ook wel eens goed voor mij..maar zelfs DAN gaat er nog wel ns n gedachtetje door mn hoofd van: hee, wat voel ik!......Ik lijk wel gek....hahaha

Volgende week vooronderzoeken voor de operatie bij mn man....spannend! Hij houdt heeeelemaal niet van verdovingen, operaties e.d....en de week erna de operatie zelf..ben zo benieuwd hoe het gaat! De arts zei dat we niet teveel hoop moeten hebben, maar stiekem heb ik dat toch eigenlijk wel....(lag ik gisterenavond op bed te bedenken)...maarja, je moet toch n beetje hoop houden he? dus volgende maand na de operatie  zal er ook wel niet al te veel actie zijn

Nou, Yosh, laat snel horen hoe het gaat...!

liefs!

Hoi,

Ja RC, ik herken dat wel, hoop houden terwijl je weet dat het die maand helemaal niet kan, hoe graag willen we het!! haha. Maar ja, je moet altijd wat te wensen houden zeg ik...

Vandaag 2 dagen overtijd maar test is nog steeds harstikke negatief! Maar voor de rest is alles nog hetzelfde, geen ongi, steeds koud hebben, moe moe en moe, en de hele dag door zeurende buik midden rond schaambeen....dus tja, ik herken wel deze dingen van vorig jaar....en volgens de gyn had hij de weg weer vrijgemaakt door de verklevingen weg te halen....dussssss

We wachten verder af, maar ik hou jullie op de hoogte meiden, vind het spannender dat die test positief gaat worden dan het idee dat ik zwanger zou zijn, bizar he..haha

Fijne dag,

gr Yosha

Terug
Bovenaan