Trotse mama wil zwanger worden..

mamavansophietje: Leuk hoor een  eerste vejaardag. Is zo'n speciale dag. Je sluit de echte baby periode af dan. Lijkt me leuk hoor een wheelybug. Vind ze er altijd heel gaaf uitzien.

Lientje:Heb je lekker kunnen genieten van je dagje weg. Lekker bij kunnen kletsen met je vriendin?? Hoop dat het je goed heeft gedaan.

Knutseljuffie: hoe gaat het nu met je???

Hier is de ongesteldheid bijna weer voorbij....

Gisteren is mijn schoonzusje bevallen en ik ben bij de bevalling geweest. Wat is dat indrukwekkend en eigenlijk ook wel heel heftig om te zien zeg. Ik herkende het heel erg van mijn eigen bevallingen.
Toen ze midden in een weeenstorm zat heb ik zelfs nog gezegd dat ik geen bevalling meer zelf wil doen ...hihihihi
Mar het resultaat van de bevalling is wel een prachtig mooi baby meisje.
Daardoor gaat het misschien juist weer wel kriebelen.
Vond het toch ook wel moeilijk dat ik nu eigenlijk ook bijna had moeten bevallen...we waren tenslotte 1 week na elkaar uitgerekend...
Ga vanmiddag weer lekker ffies genieten van hun kleine meisje.

liefs

Hoi dames,

@trotse mama, Hier gaat het eigenlijk allemaal wel goed. Ik ben er wel klaar mee. Ik heb alleen allemaal mensen om me heen die nog steeds enorm dramatisch doen over het hele gebeuren en mn man en ik zijn altijd zo nuchter als wat. Dus ik heb het meer moeilijk met de reacties van anderen dan met de gevoelens die ik zelf heb.

Wel lekker dat de ongi voorbij is!! Kan je zelf ook weer aan de klus . Lijkt me heel indrukwekkend om de bevalling van je zus mee te maken. Mijn zus wil niet eens aan kinderen denken. Ze heeft dan ook geen vriend meer, maar ze roept al jaren dat ze geen kinderen wil.

Hier is het bloedverlies ook zo goed als over, dus wij gaan er ook weer helemaal voor. Ik ga even uit van de 22ste als ongi datum omdat ik toen echt heel hevig begon te bloeden. dus dan kom ik uit op 18 april als NOD

Liefs Jen

Hi dames,

Lekker weekend gehad? Lientje, lekker eruit geweest met je vriendin?

Trotse mama: wat bijzonder dat je bij de bevalling mocht zijn. Maar ik kan me voorstellen dat het ook wel moeilijk was.

Knutseljuffie: grappig dat je zelf zo nuchter bent en je dan ergert aan alle drama om je heen! gewoon weer lekker verder dus!

Hoe is bij jullie de overgang naar zomertijd gegaan? Sophie was nog behoorlijk slaperig toen ik haar vanochtend bij de creche afleverde...

Mijn man is nu trouwens echt helemaal om, haha. Hij zegt steeds: zullen we er nog eentje maken? Of: Sophie, wil je een broertje of een zusje? Liefst wil hij dat ik nu al stop, maar ik wil zelf eerst 4 weken foliumzuur geslikt hebben.

Groetjes!

Hoi dames,

Hier gaat het prima, bloedverlies is over en we gaan weer aan het vrijen (vind dat klussen altijd zo zakelijk klinken). Ben zo benieuwd of het nu weer zo snel gaat. Je mag er natuurlijk niet vanuit gaan, maar hoop het wel. De vk zei ook dat het vaak erg snel gaat na een miskraam en dat je zoiezo het eerste jaar na de bevalling erg vruchtbaar bent.
Dus de hoop is er zeker ;)

@mama van sophietje. wel heel verstandig dat je nog even een maandje foliumzuur slikt. Je wil het lot niet tarten, er hoeft niks te gebeuren, maar ken een stel wat het niet had gedaan en die hadden een kindje met dubbele hazelip. Als je dat kan voorkomen.... Wel super leuk dat je man ook al zo graag een tweede wil. Die van mij wil ook zo graag!

@ alle andere dames, Hoe gaat het nu met jullie?? ook alweer aangekomen in de vrij periode? Hoop dat alles goed gaat!

Liefs Jen

Oh en de overgang gaat hier prima, hij heeft er helemaal geen last van gehad. Hij is wel een beetje druilerig, want zn eerste tandje is door!!

Liefs

Hoi meiden,
Hier ben ik weer, die vervelende (hi hi!) meid die bij de 1e ronde zwanger was, geintje...
Lees nog veel met jullie mee, kijken hoe het jullie vergaat, of er al iemand zwanger is, etc.
Nou, hier momenteel even wat minder.
Ben bijna 14 weken onderweg....
Vorige week dinsdagavond een nekplooimeting laten doen, de ochtend erna bloed laten prikken.(Het was een combinatietest), ik zou de uitslag bij mijn eerst volgende afspraak bij de verloskundige krijgen over 2 weken....Breng ik 2 dagen later, afgelopen vrijdagochtend mijn oudste 2 dochters naar school, ben koud 2 minuten thuis, wordt ik gebeld door mijn verloskundige...De uitslag van de nekplooimeting, (althans mijn bloed, de nekplooi was keurig 1.7 mm, mag max 3,5 mm zijn) was zeer slecht....En toen stortte mijn (onze) wereld in....
Kon alleen nog maar huilen, huilen en nog eens huilen...Mijn man was gelukkig thuis, was ziek.De kans op een kindje met Down is 1 op 200.Klinkt natuurlijk nog erg goed, maar het is de grens waar verloskundigen je doorverwijzen voor vervolgonderzoek.
Nu hebben we morgen (woensdag) een gesprek met een gyn in 't UMC, krijgen weer een echo, en dan worden de opties voorgelegd:een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest.Die laatste zou alleen nog deze week kunnen en de uitslag zouden we dan al volgende week al krijgen.Een punctie kan pas met 15 a 16 weken, dus net na Pasen, vervolgens moet dat op kweek staan, en die uitslag komt dan pas weer 3 weken later...Kortom, pas tegen 19 a 20 weken.De vlokkentest klinkt dus aannemelijker, maar is minder betrouwbaar dan de punctie...
Enfin, mocht er (hopelijk) uitkomen dat het geen Down is, krijgen we een medische screenings echo, ben dan bijna 20 weken.Daaruit blijkt vervolgens of ons kindje evt. andere afwijkingen heeft, zoals een hartafwijking...
Zo, dit was 't....
Maar het kan dus ook zo zijn dat ik een super gezond kindje in mijn buik draag.......
Daar zit ik dan....met m'n 29 jaar........werd moeder op mijn 22e, nu komt de laatste op m'n 29e.....Hoe jong moet ik verdorie zijn??!!!
En dan te bedenken dat ik nog geen 1,5 jaar geleden ook zo'n 13 weken zwanger was van ons 3e kindje, en een onwijs goede uitslag kreeg van een nekplooimeting...namelijk 1 op 5000...
Ben ik echt zo naief dat ik dit niet zag aankomen?
Heb echt een heel weekend lopen janken, nu weer wat realistischer, gelukkig zijn er nog 199 kansen dat ons kindje super gezond is, maar al die cijfertjes, ben momenteel niet zo posititef dat ik alles makkelijk kan relativeren door 'de cijfers'....Laat de onderzoeken eerst maar eens bewijzen dat ons kindje gezond is....
Maar de glans is wel van mijn zwangerschap af...En dat terwijl dit de laatste is, ik nou juist dit weekend de baby voor het eerst voelde schoppen...
Het enige wat ik kan relativeren is dat ik vooruit moet kijken...dat over 6 weken, zo halverwege mei alles over is, meer duidelijkheid is, en mocht het kindje gezond zijn, ik redelijk onbezorgd weer verder kan gaan met 'super gelukkig zwanger zijn'.Heb dan geen medische indicatie meer, dus mag zelfs gewoon thuis bevallen.....
Enfin, eerst maar eens de komende tijd doorkomen, hou jullie op de hoogte....

Bedenk nu dat dit niet echt een topic is om dit soort dingen te bespreken, dit topic gaat over zwanger worden...maar voel me erg welkom hier, dus ik dacht, ik gooi alles hier eruit....

Dank voor de luisterende oortjes...
Groetjes Roos.

Hi miss mama,

Dit is natuurlijk wel het topic om ook dit soort dingen te bespreken! Wat een vreselijke klap! Ook al is de kans nog steeds ontzettend groot dat je een gezond kindje krijgt, kan ik me voorstellen dat je nu moeilijk positief kunt denken. Ik hoop dat je meisjes, je man en het mooie weer je daar toch een beetje bij kunnen helpen. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte, ik duim met je mee dat de uitslag positief is en dat je daar niet al te lang op moet wachten.

Liefs!

Hoi miss mama,

Je bent wat mij betreft heel erg welkom hier om je verhaal te doen. Ook al ben je al zwanger. Vind het juist fijn dat je ons op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in je zwangerschap, ook al is het nu geen leuk bericht.

Wat zullen jullie  idd geschrokken zijn zeg. Dit verwacht je toch niet. Hoop dat het gesprek vandaag toch al wat duidelijkheid kan geven en je in ieder geval kan helpen om een keuze te maken. Dat je dan als alle goede uitslagen bekend zijn toch kan gaan genieten van een "zorgeloze" laatste zwangerschap

Denk er zelf ook weleens over... ben zelf ook nog jong, hebben nu 3 gezonde kinderen (op de nodige luchtwegklachten na) en dit zou ook onze laatste zwangerschap zijn.....Zou het dan met een vierde kindje ook goed gaan....

Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt blijven houden.

liefs

Terug
Bovenaan