Trotse mama wil zwanger worden..

Mammavansophie, het kan zelfs zo zijn als je wel elke dag op dezelfde tijd test dat je de piek mist. Als dat een aantal cycli gebeurt raden ze aan om 2 x pd. te testen. Dure aangelegenheid natuurlijk ;-)

Verder kan het zijn dat je teveel gedronken had op de 'piek' en dat het te veel verdund was, ook dan wordt de piek lichter. Tot slot scheelt het nog of je een dipstick of een pipetje hebt, het tweede is duurder maar schijnt nauwkeuriger te zijn. De dipstick (bv. kruidvat)   sloeg bij mij 5 dagen door in donkere strepen, maar daar heb jij iig. geen last van nu.

Verder zou je nog kunnen gaan temperaturen de volgende ronde. Dan weet je ongeveer wanneer je ovulatie is geweest (achteraf handig dus). Zoek dan op basale (lichaams)temperatuur op internet, dan vind je de 'regels' hiervoor.

Succes

gr.
Wenser

Bedankt voor alle tips, haha! Ik test wel elke dag op dezelfde tijd ongeveer, dus dat zal het niet zijn. Misschien zat de piek er inderdaad precies midden tussenin. Gisteren had ik in ieder geval helemaal geen streepje meer. Ik zal vandaag voor de zekerheid nog 1 testje doen, maar ik denk dat mijn eisprong dinsdag is geweest. Dat klopt dan ook wel met de cycli die ik voor mijn eerste zwangerschap had, toen was mijn eisprong ook steeds rond dag 20 (volgens de temperatuurmethode).

Knutseljuffie, fijn dat de pilletjes werken! Je klas zal wel raar hebben staan kijken, hoevaak staat er nu een leraar stoned voor de klas... Je krijgt morgen je eerste echo, toch? Spannend!

ik1978, gefeliciteerd! Vandaag groot feest! Is je zoontje vandaag ook al meteen naar school gegaan? Ik vind het trouwens wel een goeie deal om deze maand dan maar samen zwanger te worden, laten we dat maar doen.

Trotsemama, hoe is het bij jou? Als ik het goed heb is je NOD vandaag of morgen, heb je al nieuws???

hallo meiden...

Alles goed??
ik zal maar ff weer wat te lezen geven....
mijn zoon is inmiddels alweer 4 geworden....wat een leuke dag was het
Om half 9 stonden we met ons 2tjes al bij de warme bakker...
Ik had een taart met Cars foto erop besteld...wat was die jongen verrast....
En we hadden hem een spel van diego gekocht voor de wii computer...nou dat wil hij elke dag wel spelen en het liefste 10x hahaha
Verder is hij natuurlijk dik verwend door de opa's en oma's en overoma's

Vandaag is hij wat hangerig...volgens mij gaat ie ziek worden... hij heeft de hele dag al een beetje verhoging.....nou beter maar nu dan over 1,5 week want dan gaan we op vakantie...dus laat het dan maar nu doorbreken als het moet.

nog 4 dagen tot mijn nod!!!   en mamavansophie bij mij zou het wel eens kunnen zijn....maar ja een lichaam kan rare dingen doen...dus durf niet te veel te hopen.
mijn borsten zijn nu echt pijnlijk..voel ze de hele tijd en ben zo emotioneel....
maar die maand na mijn miskraam had ik ook wat last van mijn borsten voor mijn ongi...maar dit is wel erger...ach weet het ook niet hoor!! hahaha
Heb je nog weer een streep gehad of was dat je eisprong??? en wanneer is dan je nod??? heb je al een idee???

knutseljuffie hoe gaat ie bij jou??? al bijna heen voor echo of niet

en hoe gaat het met de rest van de dames???

liefs

Hoi dames,

@ik1978 spannend hoor, nog een paar daagjes tot je NOD, ik had bij deze zwangerschap ook al klachten voordat ik kon testen! Dus wie weet!!!

@mamavansophietje Jij hebt ook goede hoop! je hebt in ieder geval je ei gevonden. Toen ik zwanger wilde worden van jasper deed ik ook ovu testen en bij mij werd het ook nooit een dikke streep, bleef altijd een lichte ;) en toch bij de tweede maand ovutesten zwanger geworden.

Ik heb trouwens vrijdag mn echo gehad. Ben nu 8 weken zwanger en heb een mooi kloppend hartje gezien afgelopen vrijdag, de gyn zei dat het eruit ziet als een superzwangerschap en dat er nu nog maar een hele kleine kans is dat het misgaat!! Ik mag 2 juli weer terug komen, dan ben ik ruim 11 weken zwanger.
Mocht eigenlijk die week erna pas terugkomen, maar omdat het bijna zomervakantie is en ik het toch wel voor de zomer op mn werk wil vertellen (is ook zo lullig als je opeens na de vakantie 19 weken zwanger bent ;)) Mag ik lekker een weekje eerder komen!

Ben nu trouwens wel wat minder misselijk, ben wel gestopt met die pilletjes tegen misselijkheid, werd er zo wankel en duizelig van.

Nou ik ga me weer op mn nakijkwerk storten!!

Tot snel!!

Liefs Jen

knutseljuffie wat fijn dat alles goed is, je hebt vast een vreugde dansje gedaan...
heerlijk!! 8 weken alweer..gaat best snel..
ja het is inderdaad wel zo goed om het voor de zometvakantie te vertellen op je werk.
Anders kom je na de zomer al met een behoorlijk buikje op school hahaha

nou hier is de ziekte van mijn zoon doorgebroken...buikgriep... zo erg vind ik het als ze moeten spugen die kleintjes...hij ligt nu lekker op de bank met zijn eigen dekbed over.....
moet maar ff kijken hoe we het vandaag gaan doen...heb helemaal niets in huis...teminste niet om een warme maaltijd klaar te maken...
ik dacht dat a.h thuis bezorgede...jammer niet in onze straat grrr...
nou ja zie wel hoe het loopt...anders maar patat vanavond en dan daarna maar ff boodschappen doen dan is manlief er ook weer...

prettige dag nog verder
liefss

Hoi meiden,

Is echt veel te lang geleden dat ik hier geweest ben....heb net geprobeerd alles bij te lezen, maar jullie hebben wel veel gekletst....

@knutseljuffie, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! en zo snel alweer...ben stiekem wel een klein beetje jaloers op je hoor..... Wat fijn dat je ook al zo'n goede echo hebt gehad. Geeft toch veel vertrouwen.

@mamavansophietje, nog gefeliciteerd met je dochtertje!! Spannend hoor dat je nu met ovulatietesten bent begonnen. Denk er de laatste tijd ook aan om er maar eens mee te gaan beginnen.

@ ik1978, nog gefeliciteerd met je zoontje, wat rot dat hij nu ziek is. Vind ik altijd zo sneu om te zien....
Spannend hoor al bijna je NOD en dan ook al wat klachten...ben benieuwd...

@ alle andere meiden...alles goed met jullie??

Lief dat jullie nog wel aan me gedacht hebben..

Hier gaat alles z'n gangetje. Kindjes   zijn alledrie weer wat ziekjes geweest de laatste tijd, dus zijn we druk in de weer met pufjes en vernevelen...helaas heeft onze oudste dochter nu ook een pufje  voor haar luchtwegklachten..hopelijk  heeft ze het niet lang nodig...
In mei hebben we wel 3 heerlijke weekenden gekampeerd..was echt genieten.

Afgelopen vrijdag was dag 35 van mijn cyclus, maar tot op heden geen red devils....wel wat vage klachten, maar ja ben al vaker gefopt.
Hoop dat ik tot 42 dagen kan wachten met testen...dus vrijdag...

Heb hewust wat afstand genomen van dit forum, had ik ffies nodig. Denk dat ik hier nu wel weer vaker zal zijn.

liefs  

Hallo allemaal,

gezellig dat iedereen er weer is!

ik1978, spannend! Ik hoop dat je goede gevoel gelijk heeft! Ik voel helemaal niks, maar aan de andere kant, dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook niet tot ik een week of 7 was. Toen moedersvoormoeders langs kwam was ik bang dat ze me zou vertellen dat ik helemaal niet zwanger was, omdat ik totaal geen kwaaltjes had! Nog gefeliciteerd met je zoontje, balen dat hij nu ziek is, hopelijk gaat het snel weer over.

Knutseljuffie, super dat je een mooie echo hebt gehad! Vervelend dat de pilletjes toch niet goed werkten, of niet zonder die vervelende bijwerkingen in ieder geval.

Trotsemama, wat een lange cyclus heb je! Ik hoop dat je nog even kunt wachten met testen en dat je dan beloond wordt! Beterschap ook voor je kids.

Ik heb geen hele dikke streep meer gehad op mijn ovulatietest, ik ga er maar vanuit dat mijn eisprong vorige week dinsdag was. Dan heb ik tussen komende vrijdag en maandag waarschijnlijk mijn NOD. Toen ik zwanger was van Sophie had ik een innestelingsbloeding, dus daar hoop ik nu ook steeds op, maar die hoef je natuurlijk helemaal niet te krijgen...

Liefs!

Hoi dames,

@mama van sophietje, Grappig he dat je je er toch helemaal op insteld dat de tweede zwangerschap hetzelfde is als de eerste! Ik had ook zo'n gevoel, maar bij mij is het nu toch helemaaal anders.
Bij jasper was ik niet misselijk en kwam ik met 8 weken zwangerschap al 3 kilo aan en had ik een supermooie huid.
Bij deze zwangerschap alleen maar misselijk, zie er uit als een pukkelig pubermeisje en ben al 7 kilo afgevallen ;).
Allemaal voor het goede doel zullen we maar zeggen.

Hoop zo voor jullie dat het raak is deze keer!!

Liefs Jen

Terug
Bovenaan