Tweede ronde voor derde kindje, wie ook?

Hoi Mup, dat is zeker schrikken. gelukkig gaat het goed met haar. Je hoort ook vaak andere dingen. Ik werk in de gehandicaptenzorg en we hebben ook kinderen waar het bij de bevalling fout ging.
Mijn bevallingen waren super snel. Wel veel constante weeen vooraf maar de gewone weeen voelde ik bijna niet. Alleeen de persweeen zegmaar. Bij de 1e wel 4 uur. Bij de 2e   ong 1 uur en bij de 3ezat ik een uur vantevoren nog in de speeltuin( met lichte weeen)Bij de 4e verveelde ik me, zou nog even gaan slapen dus belde mijn man om de kinderen uit school te halen.   14.45   nog niet veel aan de hand. 2cm dus vond dat ik nog geen opppas hoefde te regelen. Om 15.15 kwam mijn man uit school en ik op de wc, koppie zakte zo naar beneden. Verlosk kwam. 2x persen en eruit. Ze hadden me er al op voorbereid, dat ik weleens alleen zou kunnen zijn.

Mijn nod weet ik niet. Zou 12 aug zijn maar toen was het al 28 juli.

Bedankt MUP!!

Tja over bevallingen.......
Julian is geboren met bijna 10 maanden zwangerschap, ik werd toen EINDELIJK ingeleid, daarna  twee dagen HEFTIGE weeen en uit eindelijk een KEIZERSNEDE!!

Bij Valentijn, de jongste is de bevalling een halve week voor de uitgerekende datum uit zichzelf begonnen. Ik was toen op vakantie in Belgie met mijn schoonouders.
Ik had gewoon nooit verwacht na de vorige bevallig dat mijn lichaam weeen zou krijgen uit zich zelf. We moesten dus hals overkop naar huis want de weeen waren al echt redelijk heftig. Achteraf voelde ik de hele dag al steken (lichte weeen dus...)
Maar goed na deze weeen kreeg ik in het ziekenhuis aangekomen een aantal UREN persweeen. Dat vond ik echt vreselijk. Ik moest alleen maar POEPEN>>>>haha sorry.
Deze bevalling was echt veel erger dan de eerste.
Toen ik dan eindelijk mocht persen kon hij er niet uit, ook niet met een pomp of tang. weer keizersnede dus....

En  evt. de  derde....tja een verplichte geplande keizersnede!!!! GELUKKIG

Fem
MUP wil jij na de zwangerschap van je dochter niet met de keizersnede bevallen???

quote: Femmie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2007 21:06:52'));

Bedankt MUP!!

Tja over bevallingen.......
Julian is geboren met bijna 10 maanden zwangerschap, ik werd toen EINDELIJK ingeleid, daarna  twee dagen HEFTIGE weeen en uit eindelijk kon hij er   niet uit dus een KEIZERSNEDE!!

Bij Valentijn, de jongste is de bevalling een halve week voor de uitgerekende datum uit zichzelf begonnen. Ik was toen op vakantie in Belgie met mijn schoonouders.
Ik had gewoon nooit verwacht na de vorige bevallig dat mijn lichaam weeen zou krijgen uit zich zelf. We moesten dus hals overkop naar huis want de weeen waren al echt redelijk heftig. Achteraf voelde ik de hele dag al steken (lichte weeen dus...)
Maar goed na deze weeen kreeg ik in het ziekenhuis aangekomen een aantal UREN persweeen. Dat vond ik echt vreselijk. Ik moest alleen maar POEPEN>>>>haha sorry.
Deze bevalling was echt veel erger dan de eerste.
Toen ik dan eindelijk mocht persen kon hij er niet uit, ook niet met een pomp of tang. weer keizersnede dus....

En  evt. de  derde....tja een verplichte geplande keizersnede!!!! GELUKKIG

Fem
MUP wil jij na de zwangerschap van je dochter niet met de keizersnede bevallen???

Wow Wilhelmin! Jij hebt snelle bevallingen... ja je zou dan goed een keer alleen kunnen zijn.... en ik dacht dat ik al snel was bij mijn dochter met 2,5 uur!  En elk kindje gaat weer sneller hè......
Ja, inderdaad er kan een hoop misgaan bij de geboorte, maar daar probeer ik zo min mogelijk bij stil te staan.....

Liefs!

Femmie, wow wat een ervaringen heb jij zeg! Ook niet niks eerst hard werken om te ontsluiten en dan uiteindelijk nog een keizersnede krijgen. En dan de stress om vanuit Belgie naar nederland te komen!.
Mag je de keizersnedes wel zo kort op elkaar krijgen? Dat is toch ook een enorme belasting voor je lichaam?

Ik heb het met de gyn wel gehad over een keizersnede, maar aangezien de bevalling verder bij mijn meisje wel heel goed en snel verliep (op het moment van de bevalling ging het haar goed wat we aan de harttonen konden zien), zijn we nog aan het dubben. Of inleiden, twee weken eerder en de bevalling heel goed begeleid op de natuurlijke manier (wat ik zelf denk ik fijner en mooier vind) of een keizersnede. Ach eerst maar eens zwanger raken, en dan zien we wel weer verder! Ik heb de vrije keus op dat moment.
Maar goed dat zijn zorgen voor later!

Trouwens ik heb volgens mij begin van dit weekend mijn ei gehad. Moedermond was echt open en is nu weer gesloten, wel flink geklust.... dus wie weet! Over 10 dagen weten we hopelijk meer.....

Liefs!

Hallo Allemaal,

Erg leuk om te lezen dat er zoveel graag voor een derde kindje willen gaan. Ik  noem mij Melanie,omdat veel bekenden van mij hier ook lezen op deze site en wij het liever onze wens geheim houden.  Wij hebben zeker ook de wens voor een derde, maar willen nog heel even wachten. Ik zou wel graag alvast willen meedoen.Als dat mag?  Ik merk gewoon dat ik steeds meer de kriebels krijg  om voor een derde te gaan en vind het zo leuk om jullie ervaringen te lezen en mee te dromen. Net als Femmie willen er over een paar maandjes voor gaan. Onze oudste is ruim 3,5 en onze jongste is net een jaar geweest en vind het zelf nog een beetje te vroeg.Alleen wij zitter er een beetje mee dat de 2de wel ruim 1,5 jr op zich heeft laten wachten en dat maakt het wel wat moeilijk om het uit te stellen, maar ja het is wat een dubbel gevoel.  Femmie mag ik vragen hoe oud jouw jongste in januari dan is? Die van ons zal dan net 1,5 jaar zijn. Ik hoop dat iedereen snel zwanger mag worden.
groetjes van melanie

Hoi Melanie,
Valentijn de jongste en is van april dus in januari is hij ongeveer 21 maanden.
Tussen Julian en valentijn zit nog net geen twee jaar. Dat vond ik achteraf veel te zwaar voor mezelf. Voor de jongens is het juist weer leuk!
Ik herken mijn verhaal erg in de jouwe!!! Leuk

MUP
Ik kan me best voorstellen dat je het zelf wilt proberen en er zijn al twee kindjes doorheen gekomen dus t zal wel snel gaan, ik ben gewoon veel te smal van onderen dus bij mij zou het bij een derde weer t zelfde gaan verlopen. Toen ik volledige ontsluiting had en mocht persen kon de Gyn. het hoofdje bijna niet voelen zover zat t nog in de bekken. Dat was bij julian ook zo alleen kwam die volledige ontsluiting toen niet.
Ik was toen ook ingeleid en het is wel wat anders hoor inleiden dan dat t natuurlijk gaat. Bij mij waren de weeen heel heftig maar de ontsluiting schoot niet op.

Jouw gyn zal t natuurlijk wel heel goed weten en die laat jou echt geen gewone bevalling doen lijkt me als hij zou twijfelen. Dus doen wat je hart je ingeeft!
Ik hoop voor je dat t raak is voor je deze maand!!!! Ga voor je duimen, wanneer is je NOD?

Kus fem

Terug
Bovenaan