Tweede ronde voor derde kindje, wie ook?

Kim, jij hebt al bijna je nod! Spannend! En wat denk je....? Heb je bepaalde tekenen die op een zwangerschap  kunnen wijzen? Mij hielt mijn lichaam de laatste  maand een beetje voor de gek.....  Ja, spannende tijden... ik vind het net zo spannend als bij de eerste! nee, geen wedstrijdje, zou een mooie boel worden! Hopelijk wordt de maand augustus een hartstikke positieve maand voor ons allemaal!

Mel, wat leuk dat jullie er ook aan gedacht hebben om te gaan verkassen uit Nederland- Waarheen hadden jullie gedacht? Wij zijn nu al weer 7 jaar in het buitenland. En vinden het heerlijk! De kindjes zijn hier ook geboren en we voelen ons hier erg thuis. Natuurlijk mis ik veel mensen, maar de afstanden zijn goed te overbruggen... we gaan twee keer per jaar naar Nederland, en mijn ouders en zus komen vaak hierheen, en de tijd die we dan met elkaar hebben is heel erg intensief en fijn.
Het is op sommige momenten wel moeilijk, zoals verjaardagen, geboortes, en feestdagen en natuurlijk als er ziekte is of iets dergelijks is. Maar over het algemeen is het prima te doen. Ik vlieg in een uurtje naar NL en met de auto een uurtje of 8.... als er geen vakantieseizoen is, anders langer, aangezien veel mensen toch richting de alpen gaan rond die tijd!

Het was ook echt wennen voor de opa ´s en oma ´s.... maar met foto ´s en telefoon over internet met webcam gaat het ook goed!

Heb je veel last van de bijwerkingen van het clomid? Of heeft het geen bijwerkingen? En is je cyclus wel wat regelmatiger hierdoor? Succes ermee!

Smaartje graag gedaan hoor! Grappig hè, dat mensen zo reageren op een "groter" gezin.... ik kreeg in het kraambed al te horen dat het nu zeker genoeg is aangezien we een zoon en een dochter hebben.....  ben daar echt boos om geworden! Alsof andere mensen daar wat mee te maken hebben!

Sorry hoor, dat ik elke keer aparte berichtjes schrijf, maar het is anders zo chaotisch omdat  ik niks kan terug lezen als ik een berichtje typ...... (hoezo ik een chaotisch type?)

Ik ga even met een bakkie koffie in de tuin zitten, het zonnetje schijnt en het is aangenaam hier! Gelukkig niet meer die bloedhitte die we weken lang hadden!

doei!

Mup

He Mup01,

Nou inderdaad die RD waren bij mij ook heftig.
Heb ook spiraal gehad, had wel gewoon RD
en voelde ook gewoon mijn eisprong.
Dit schijnt niet de bedoeling te zijn.
Maar bij mij gaat alles anders wat
dat betreft ha ha.                                                          

Wat betreft hoe mensen reageren op
groot gezin, gezellig toch van die kids
om je heen?
Nee hoor dat komt goed.
Ieder zen meug hoor.

Zijn er al meiden die getest hebben???

doeg smaartje  

Hoi meiden,

breek even in. Heb ook 2 kindjes (oudste is net 2 en de jongste 6 maanden). Niet dat we al bezig zijn voor nr. 3, beetje gepland voor begin volgend jaar, maar loop al een paar dagen rond met het idee dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn.......
2 weken geleden mijn pil (de minipil ivm borstvoeding) veel te laat ingenomen, dag ervoor seks gehad.....beetje rare buikpijntjes en vanmorgen (en nu nog steeds) een beetje misselijk. Niet heel erg ofzo, maar toch. Geen idee wanneer mijn nod zou zijn, die minipil slik je gewoon door, dus sinds de bevalling geen bloeding meer gehad.....

Zit te denken of ik een testje zal gaan halen of niet.Ach, misschien maak ik mezelf wel gek en komt er gewoon een griepje aan. denk dat ik maar even een paar daagjes afwacht met dei misselijkheid. Zit nu op mijn werk en ga liever geen test halen in mijn pauze.......

Zou wel weer erg snel, maar toch ook weer super zijn......

Groetjes en jullie sterkte met klussen!!
Mienetje

He Mienetje,

Wat spannend zeg! Misschien is het inderdaad wel een griepje, maar je weet nooit he? Wel tof als het zo snel raak is. Elke maand wachten of het wel of niet gelukt is.
Ben erg benieuwd.

Voor dat ik zwanger werd van de eerste had ik een hele regelmatige cyclus, precies 28 dagen namelijk. Nu ik twee keer zwanger ben geweest is dat wel anders. De ene maand 28 dagen en een hele lichte ongesteldheid, de andere maand ruim 33 dagen en hele erge ongesteldheid. Zijn er meer mensen die dit hebben. En   heeft iemand ooit een ovulatietest geprobeerd?

Hoi allemaal,

hoor hier niet thuis maar lees af en toe met jullie mee, ik ben net bevallen van mijn derde kindje een meisje op 15.05 geboren, en geloof me het is alle pijn, drukte en moeite waard geweest en ben weer helemaal verliefd (op alle drie mijn kids) moet er wel even bijvertellen wij gingen voor de derde maar kregen er twee bij in het begin bleek ik zwanger te zijn van een tweeling maar daarvan is er een helaas van overleden toen ik vier maanden zwanger was maar ben toch zeer blij met mijn derde babsje, maar hieruit blijk je hebt niets te willen je kan alleen maar hopen dat het je gegund is.

groetjes

hoi Mup
Een neef van ons is naar Canada gegaan en heeft daar een boerderij overgenomen. Maar dat vonden we toch echt te ver. Een 2e optie is even Denemarken geweest, maar uiteindelijk toch niets geworden.   Vooral mijn man vond het een tijdje erg jammer, is opgegroeid op een boerderij met het idee die later van zijn vader over te nemen. Toen dat niet haalbaar bleek, heeft hij erg aan het idee moeten wennen. Inmiddels werkt hij al ruim 15 jaar bij diverse bazen, de eerste jaren wel in de agrarische sector, maar inmiddels niet meer. Het boerenleven is toch best zwaar, lange dagen.   En nu met kinderen vind hij het toch ook best lekker om 's middags op tijd thuis te zijn en nog wat met de meiden te kunnen doen.
Zelf lijkt het mij heel moeilijk zonder mijn ouders. Mijn vader heeft een aantal jaren geleden een herseninfarct gehad, gelukkig niet echt iets ernstigs aan overgehouden. We gingen een paar weken later naar Terschelling op vakantie, en toen we daar waren, zat ik eigenlijk niet rustig. Stel dat er iets zou gebeuren, dan moesten we maar afwachten of er een boot ging die ons terug kon brengen.

Ben nog niet begonnen hoor, met de clomid. Bij mijn oudste wel geslikt, en erg veel last van de bijwerkingen: opvliegers, chagerijnig, gewoon niet lekker in mijn vel. Maar... het is het wel waard geweest. Een andere bijwerking is dat je meer kans hebt op een meerling. De vorige keren had ik 2 van de 6 behandelingen 2 eitjes. Toen was het geen probleem geweest, maar nu we er al 2 hebben zit ik er eigenlijk niet op te wachten. Maar, als het zou gebeuren, zijn ze we welkom uiteraard (mijn man grapt al dat 2 jongens hem wel leuk lijken, na de 2 meiden die we al hebben !)
We wachten nog tot begin volgend jaar met naar de gyn. gaan, en misschien is er nog wel een andere behandeling mogelijk met minder bijwerkingen.

groetjes Mel

Terug
Bovenaan