uitblijven menstruatie

hallo allemaal!!

ben nieuw hier dus nog een beetje op onderzoek uit.
maar mijn verhaal zit zo.
ben nu ongeveer 2,5 maanden gestopt met de pil en nu ben ik 1,5 week over tijd mijn testen geven aan negatief.mischien te vroeg een test gedaan ??
maar waarom word ik niet ongesteld dit is me nooit eerder overkomen???
moet ik wachten met naar de huisarts gaan mischien dat ik volgende maand gewoon ongesteld word of moet ik nu al gaan ??
kan het zijn dat ik wel zwanger ben maar het nog niet aangegeven word op zoon tester ?? of ben ik nog in de ontpil fasen en ligt mijn hormoon huishouding overhoop en moet ik me gewoon geen zorgen maken ??

ik hoop dat jullie me raad kunnen geven

Groetjes wendy

Hoi Lot en Taat

Spannende dag voor jullie vandaag zal voor jullie duimen.

Ik moet nog even 1,5 week wachten nog erg lang vind ik

ik was voordat ik met de pil begon gewoon regelmatig ongesteld. Jij niet dan Lot?? weet niet of dat wat met PCO te maken heeft. Maar aj maar afwachten aan gissen heb ik nu toch niks

Ga vanmiddag lekker met mijn moeder shoppen laatste paar dagen van mijn vakantie maandag moet ik weer gana werken waar ik gene zin in heb

Nou ik hoor jullie uitslagen wel succes

liefs Nadia

Hee meiden! Nou, gisteren dus naar t ziekenhuis geweest. We hebben alles besproken en ik heb veel vragen kunnen stellen. Het feit dat ik toch ineens ongi ben geworden, betekent dat ze eerst de komende maand mijn lichaam wil volgen zonder hormonen. Ik moet temperaturen deze maand, inwendige echo's laten maken (volgende week donderdag alweer en daarna ook nog een paar x) en een bloedonderzoek. Zo gaat ze bepalen of mijn lichaam deze maand wel een eitje aanmaakt of in 'rust' blijft. Daarna aan de hormonen. Het wordt dus een intensieve maand, maar we willen er voor gaan!

Vanmorgen dus voor t eerst getempt, 36,7 is best wel hoog toch? Nou ja, gewoon niet bij nadenken...

Mijn man  zijn zaad wordt ook getest, dat is pas eind september.

Ik heb er wel 'zin' n om ervoor te gaan. We weten dat we PCOS hebben (ik dan) dus zelf lukt het gewoon niet of bijna niet. Dus dit is onze weg, dan maar met een positieve houding ervoor gaan! Hoop zoooooooo dat we allemaal binnen een half jaartje zwanger zijn.... of eerder, hahaha.

Taat, hoe was het bij jou???!!!

Nadia, ik ben al zooooo lang aan de pil en daarna aan de Mirena dat ik mijn cyclus van daarvoor niet zo goed meer weet, maar het was niet echt goed. Ik ben aan de pil gegaan omdat ik wel 14 dagen prut en bloed verloor toen ik jong was. Dat je vroeger regelmatig was, is wel een goed teken. Waarom bel je niet even t ziekenhuis of er eerder een plekje is vrijgekomen?

groetjes Lot

Hoi Lot

Nou van de ene kant toch goed nieuws niet mara hopen dat je zondre hormonen wellicht toch een eitje vrij kunt krijgen.

Ja dat si wle minder ja als je eenmaal in het ziekennhuismolen zit dat je zo vaak terug moet komen maar ja ik zou het er ook voor over hebebn als ik daardoor zwanger zou raken

36,7 is inderdaad best hoog ik heb hem altijd 36,1 of 36,2 en ja ook wle eens paar adgen 36,7 en ik hoop eigenlijk dat dat bij mij betekent toch eisprong heb wnat dat heb ik om de 4 a 5 weken een paar adgen die temp rest rond de 36 tot 36,3

Ik kan helaas niet eerder dan 11 sept terecht dat was al een spoedplek die mijn huisarts heeft kunnen regelen dus nog even afwachten

Ik hoop dat met taat ook alles goed is gegaan omdat ze nog niet heeft gereageerd

succes

nadia

Hoi Taat

En hoe is die gister gegaan in het ziekenhuis hoop voor je dat ze goed nieuws hadden??

Nadia

Hoi meiden,

Nou daar ben ik dan hoor. Had vrijdag en zaterdag niet echt zin om hier te zijn.
Vrijdag dus naar de gyn geweest en het is idd pcos. Maar daar was ik toch al vrij zeker van. Het zaad van mijn vriend is helemaal oke. Gelukkig!!
Nu is het zo dat ik geen hormoonbehandeling ga krijgen. Ik heb namelijk wel wat overgewicht en de gyn is er van overtuigd, ook gezien de uitslagen, dat mijn cyclus automatisch weer op gang komt als ik afval tot, voor mij, een gezond gewicht. Nu niet schrikken: volgens de gyn is dat 16!! kilo. (ben na de vakantie al 3 kilo afgevallen en moet nu van 87 naar 71) Nu ben ik mij hele leven al aan het lijnen dus nieuw is het niet, maar wel veel! Gelukkig is het wel voor een goed doel dus ik ga er helemaal voor. 28 november heb ik weer een afspraak gemaakt bij de gyn als stok achter de deur. Zo kan zij ook zien hoe het ervoor staat zeg maar. Het zal niet makkelijk zijn maar als je zo graag kindjes wilt dan doe je volgens mij alles! Alleen is de kinderwens er nu ook en nu kan ik niet zomaar zwanger worden, dat duurt zeker nog een half jaar nu ik zoveel moet afvallen. Het is natuurlijk nog maar de vraag of mij lichaam de normale cyclus weer oppakt. Zo niet, dan gaan we alsnog aan de hormonen maar zover is het dus nog lang niet. Volgens de gyn kan ik nog steeds spontaan zwanger worden maar ja, dan moet ik wel ongesteld worden!!.......

Lot, wat spannend!! Ik hoop voor je dat het bij de hormonen blijft en dat ze goed aanslaan!! Het zal idd wel intensief worden maar als het goed is wordt je daar ook weer voor beloond toch!?

Wendy, welkom! Klets rustig mee hoor. Afgaande op jouw verhaal denk ik dat je te vroeg hebt getest. Heb ik toen ook gedaan hoor!! hihi. Maar het is nu eenmaal zo dat als je stopt met de pil dat het max een half jaar kan en mag duren voordat je weer voor de eerste keer ongesteld wordt. Dat is bij iedereen verschillend. Bij mij duurde het zeven weken en wacht nu al 15 weken op de tweede keer ongsteld worden. Nadia is vanaf het stoppen (volgens mij al meer dan 22 weken) helemaal niet ongesteld geworden. Dan wordt het wel tijd om het even na te kijken. Maar als ik jou was zou ik me nu nog niet heel ongrust maken. Is niet makkelijk, ik weet het, maar ik denk dat het vanzelf los komt. Zeker als je voor de pil een regelmatige cyclus had? Weet niet of dat bij jou het geval was.

Nou meiden, dit was mij halve levensverhaal. hihi. Ik denk dat ik jullie nu maar op de hoogte ga houden van de kilo's die ik afval!!

Hoi Taat

Ja ik dacht al dat er iets was waarom we nog niks van je hadden gehoord. Balen voor je dat het toch PCO is. Maar wel een goed teken dat de gyneacoloog zegt dat het wellicht toch spontaan nog kan lukken.

Ga je een bepaald dieet volgen? Veel mensen vallen goed en snel af met het Sonia Bakker dieet??? Ikzelf heb goede resulaten van het brooddieet dan eet ik 1 dag alleen brood hoeveel maakt niet uit en je kunt het ook roosteren en 1 dag mag je gewoon eten ja wle geen snoep dan maar wle avondeten enzo en dat wissel je steeds af.

Ja ik moet nog een week wachten voordat ik een antwoord heb wat er met mij aan de hand is dan ben ik ook precies een half jaar niet ongesteld geweest dus spannend.

Dus jou gyneacoloog zei ook dat je zonder een ong niet zwanger kunt raken raar dan he dat mijn huisarts beweert dat het wel kan zelf geloof ik er ook niet zo in.

Nou zou zeggen succes met afvallen en ik hoor wel hoe het je afgaat

groetjes nadia

Meiden,

Nadag ik vanochtend mijn hele verhaal verteld had moest ik de deur uit. Toch nog even naar de toilet voordat ik de auto in ging. En wat dacht je.................. ongesteld!! Dat na 15 weken. Heb helemaal niks gevoeld gisteren of vanochtend dus het kwam een beetje onverwacht. Nu heb ik wel de echte ongi krampjes enzo. Ben eigenlijk wel heel blij, het kan dus nog steeds.... Dus de komende 'hoeveel' weken flink klussen!! hihihi

Tot snel

Liefs Taat

Terug
Bovenaan