uitblijven menstruatie

Hoi Meiden

Wat is dat Lot een samenlevingstest? nooit van gehoord? en balen uitslag niet zo goed was. wel fijn eitjes groeien en wellicht toch eisprong gaat krijgen

Jahoe balen dat ze bij jou nog groeien maar wellicht komt dat nog hoop ehbebn

ik zit nu op dag 13 met een hoge temp eind van de week als dan nog hoog is en niet ong ben ga ik testen ja wle raar zo alnge cyclus weer dacht niet kon zo laat nog eisprong krijgen

ja ben ook al blij ong wordt kan ik aan ronde 2 clomid starten en wellicht dan 28 dagen cyclus

Succes allemaal en ik houdt jullie op de hoogte

liefs nadia

hoi allemaal,

nou bij mij is er niet veel gebeurd. Heb weer een afspraak bij de gyn gemaakt voor morgen. Zal waarschijnlijk wel opnieuw provera en clomid krijgen. Zat het afgelopen weekend weer flink in de put omdat alles tegenzat (en dan niet alleen dit maar nog veel meer), maar gelukkig gaat het nu wel weer. Ook weer een vriendin gezien die heel makkelijk zwanger werd. Dan baal je natuurlijk weer dat het bij jou zo moeilijk moet gaan en is erg confronterend. Maar aangezien verder niemand het weet probeer je maar weer een smile op te zetten en te doen alsof er niets aan de hand is en thuis barst je dan weer in huilen uit. Julie kennen het waarschijnlijk allemaal wel.

Lot, dat is ontzettend balen zeg. Heb je eindelijk (bijna)  een eisprong krijg je dit weer. Het schijnt zo te zijn dat als je man slecht zaad zou hebben, het goed is als je iedere dag klust. Dat schijnt ten goede te komen aan de kwaliteit van het zaad. Ook moet ie erop letten dat ie niet in een heet bad gaat zitten, maar dat weet je waarschijnlijk wel. Zal inderdaad een beetje gek zijn op dokters orders, maar het is maar wat je er zelf van maakt he :) By the way, ik heb al vanaf dat ik ben gestopt met de pil ontzettend veel last van pukkels. minstens 2 die pijn doen tegelijk, en als ze eindelijk weer wat minder worden komen er weer nieuwe op. Die mannen hebben het eigenlijk maar makkelijk he. Tot nu toe heb ik trouwens geen extra bijwerkingen van de clomid ondervonden.

Jahoe, ik zit nu op 50 mg. als dit voor jou ook de eerste ronde met clomid is zal dat bij jou ook wel het geval zijn. ik denk dat ik de volgende keer ook een dubbele dosis zal krijgen. zo te horen ben jij wel onder controle (mbt de groei van je eitjes) dus kun je in de gaten houden of er meer dan 1 eitje groeit en dus ook een grotere kans hebt op een tweeling. Ik denk dat het niet zo snel zal gaan hoor :)

Nadia, spannend hoor ik zal voor je duimen. als het goed is moet je met ong 2 weken wel wat op zo'n test kunnen zien. (heb ik gehoord)  Ik zou me niet meer in kunnen houden hoor. En dan te bedenken dat je eerst dacht dat je deze maand nog geen kans zou krijgen. ik hoop het zo voor je dat je zwanger bent.

Sanne, ik hoop dat je aandurft om naar de gyn te gaan. Het is echt niet eng hoor en het helpt helemaal als je man/vriend mee is. by the way: ik gebruik de dipstick ovulatietesten van sensitest en die zijn niet zo extreem duur als die in de winkels hoor.

Ben trouwens ook wel benieuwd wat zo'n samenlevingstest nu precies is en hoe je dat moet doen.

Nou het is weer een heel verhaal geworden, maar ik had jullie ook al te lang niet op de hoogte gesteld.

groetjes,sas

Hee meiden,

daar zit ik dan, midden in de nacht. Het is 03.54 en heb besloten maar ff achter de computer te gaan. Word KNETTERGEK van mezelf, zit lekker en figuurlijk niet lekker in mijn vel en mijn kop blijft maar malen. Alles omdat ik nu weer zo druk bezig ben met dat lijf en het ziekenhuis!! Aaaghhh en kan mijn gedachten niet uitzeten!

Wij hebben dus morgen weer een samenlevingstest, niet omdat t zaad van mijn mijn nie goed is maar omdat het slijm voor mijn baarmoedermond (nog?) niet goed is. Die is pas vlak voor de eisprong goed en het is de vraag OF deze goed is en niet te zuur bijvoorbeeld. Bij een samenevingstest halen ze een beetje slijm weg bij je baarmoedermond (eerst eendebek) en dat leggen ze onder de microscoop. Ze wilen daar 12 uur na   "je samenleving (hihi)" 1 of 2 levende nog zwemmende zaadcellen vinden. Als dat niet zo is, kan het zijn dat ze te vroeg hebben getest, vandaar dat we morgen weer moeten en als ik nog geen eisprong heb gehad overmorgen weer. Afwachten dus. Als mijn slijm uiteindelijk helemaal niet goed blijkt te zijn, zit je meteen op IUI....

Ik wil niet terug naar bed, daar maar liggen woelen en draaien, word er gewoon boos van op mezelf! En moet over  3 uur alweer op...

Misschien voel ik me zo omdat de eisprong eraan zit te komen?

Nou ja ladiez, hopelijk toch morgen een betere dag... en succes jullie! Wat ee geduld moeten we hebben he!

Hoi Meiden

Lot vervelend voor je dat alles zo nu mis loopt en dat je je zo rot voelt maar kan het me goed voorstellen.

Ik ben ook wat down vanmorgen weer hoge temp en kon ik niet meer
wachten vandaga dag 14 dus dacht laten we maar testen en helaas niks te
zien. Maar echt vreemd nu dus bang geen eisprong was en dus niet ong ga
worden. Maar waar is dan 2 weken die hoge temp van?? Ben wel aan het
sukkelen met mijn stuitje al vanaf juni wellicht daar ontsteking in in
en daardoor temp hoog is ik weet het allemal niet meer als vrijdag nog
hoog is en niet ong ben ga ik gyneacoloog bellen wil ik echo hebben

baal wel een beetje had toch wat hoop maar ja voel me wel niet zwnager
maar wil dan zo graag ong worden en verder kunnen met kuur 2 van clomid

liefs nadia

Hee Nadia, balen zeg. Echt niet leuk, hoe dan ook wil je duidelijkheid he. Ik zou over 1 week nog een keer testen en als je niet ongesteld bent echt een echo laten maken.

Ik heb, geheel onverwacht, echt positief nieuws gehad vandaag! Weer een samenlevingstest gehad en daar troffen ze bewegende zaadcellen aan! Dat betekent dat mijn slijm (..) echt maar 12 uur voor de eisprong doorlaatbaar is voor zaadcellen. Dus gister testte ik niet goed en vandaag wel.  Sommige vrouwen hebben dat wel 3 of 4 dagen, dus het vrijen komt bij mij wel  aan het HET juiste moment. Anyway, goed nieuws dus, we mochten onder microscoop kijken en dat was echt zooo grappig om te zien! Echt net als in een tekenfilm! En wat nog leuker was,  dat ik daarna een inwendige echo kreeg en er was geen eiblaasje meer te zien!! Dus dat betekent dat ik vanmorgen een eisprong heb gehad!!

Stel dat ik ongi word, wat ik absoluuuuut niet hoop, dan zit ik op een cyclus van 41 dagen. Toch zegt de fertiliteitsarts dat dat acceptabel is en dat ze liever niet heeft dat ik omhoog ga met de Clomid. Dus ik probeer toch maar te accepteren dat ik gewoon een hele lange cyclus heb. Als er onverhoopt toch een volgende ronde komt, dan hoef ik pas op dag 21 terug.

Dus DUIMEN vanaf nu!!!!

groetjes Lot

Hoi Lot

Oh dat is zeker mooi. En heb je dus op het goede moment geklussed??
Oh was een cyclus van 41 dagen acceptabel?? ik zit op dag 39

ik hoop maar dat morgenvroeg mijn temp laag is en ong ga worden. van een zwnangerschap ga ik al niet meer uit.

succes en ik duim voor je

liefs nadia

hoi allemaal,

Lot, wat een emotionele rollercoaster is  dit he. In ieder geval heb je nu  echt goed nieuws. Ik ben blij voor je. Nu maar duimen dat je volgende maand niet meer ongesteld wordt. Wie weet wordt het wachten beloond het is dan maar goed dat ze je zo goed controleren. Bedankt voor het uitleggen van de samenlevingstest. Dacht even dat het anders was. Lijkt me ook wel leuk om te zien. Vooral als je weet dat je ziet dat het goed gaat.  

Jeetje zeg een  cyclus van 39/41 dagen. Ik was vandaag bij de gyn en helaas moet ik nog even geduld hebben. volgende week vrijdag moet ik weer terug. Hij vertelde me dat een cyclus van 30/35 dagen normaal is voor gebruik van clomid.Ik zit inmiddels op dag 31of 32 en er is nog steeds niets gebeurd. Dan wachten we het maar weer af he.

Nadia, het kan best zijn dat je een eisprong hebt gehad. Ik heb gehoord dat als je een eisprong hebt gehad je temp altijd omhoog gaat. Ook als je niet zwanger bent. Ik geloof dat dat helpt voor het innestelen.
Je hebt waarschijnlijk ook nooit gedacht dat je hoopte om ongesteld te worden he.

Gebeurt er bij jou ook nog niets Jahoe?

We wachten dan maar weer gewoon af he. Ik zal in ieder geval voor je duimen Lot. En natuurlijk hopen dat je ongesteld wordt nadia.

groetjes,sas

hallo allemaal!

lot cool voor je van die bewegende zaadjes lijkt me ook een super grappig gezicht...nu nog het juiste moment he?!

nadia ik hoop echt voor je dat je een eisprong gehad hebt!!! maar zit jij nou aan de clomid en wordt je wel uit jezelf ongi??
ik krijg provera om dat te worden.

sas volgens mij heb ik de afgelopen keer inderedaad 50 mg gehad en nu 100. maar ik vind het wel een beetje vreemd dat jullie cyclussen hebben van 41 dagen enzo en ik zat op dag 22 en nog geen eitjes gegroeid en kon gelijk weer aan de provera en dan weer clomid. wat ik ook raar vind; de vorige keer kreeg ik duphaston en nu provera en de gyn zei dat het niks uimaakte maaar de vorige keer zei een andere dat ik beter duphaston kon omdat ik daar al van in een dip zat en dat bij duphaston het minste last van heb. maar ja het zal wel we zien het wel he.
inderdaad balen als het bij anderen gelijk de 1e keeer en zo al raak is terwijl jij al tijden zit te tobben. grrrrrr

hopelijk krijg ik deze ronde wel rijpe eitjes. ik zou een 2ling trouwens nog niet zo'n ramp   vinden maar het moet geen 11tal worden natuurlijk!! mijn man zn zaadjes zijn trouwens helemaal in orde en dat is al weer een hele gersuststelling.
nou de groetjes allemaal he

jahoe

Terug
Bovenaan