uitblijven menstruatie

Hee Jahoe, voorlopig kun je even rekenen met je laatste mentruatiedatum. Bij je echo kun je dan jouw situatie aangeven en dan doen ze een wat nauwkeurigere bepaling. Maar als daar geen week verschil tussen zit, dan rekenen ook zij nog even met je laatste menstruatiedatum. Het lijkt me dat er bij jou wel meer dan een week verschil tussen zit. Als je rekent vanaf je bevruchtingsdatum, tel er dan 2 cadeauweken bij op. Ben je 4 weekjes vanaf je bevruchting, dan ben je 6 weken zwanger. Dat rekent misschien het fijnst!
Ik heb vrijdag weer een echo, dan ben ik tussen de 7 en 8 weken. Bij mij neemt de spanning nu wel weer toe... Zit t allemaal nog goed en groeit het goed etc. Brrrr. Misselijkheid is echt ietsje minder, dus ben wel blij daarom (als het van binnen maar wel goed zit!).
Wat betreft Moeders voor Moeders: ik doe er aan mee want ook al gaat het fout, dan heb ik TOCH vrouwen kunnen helpen. Want hoe dan ook zit het HCG hormoon in je urine. En het stelt niks voor, ik zou gewoon bellen en anders leg je daar even uit waar je bang voor bent. Je helpt wel andere vrouwen om moeder te worden, dat is wel een mooi idee vind ik.
Succes, ook aan alle andere ladiez!

Hey meiden,
Hoe is het met alle zwangere dames? beginnen er al kleine buikjes te ontstaan?

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een folikelmeting.
Ik zit nu op dag 10 van de mensturatie met 100mg Clomid.
Mijn baarmoedermondslijmvlies was nog zo dun dat het niet opgemeten kon worden en na lang zoeken waren er 2 eitjes op elke eierstok te zien. Erg teleurstellend en zeer klein de grootste was onder de 10mm. Dus maandag moeten we weer terug om een nieuwe meting te krijgen.
Er is nu wel eindelijk een duidelijke begeleiding, maar had verwacht dat de eitjes al groter zouden zijn en dat het slijmvlies dikker was, dus op naar maandag.
Heb dan lekker een week vrij dus wellicht scheelt het als je stress vrij bent???

Nou succes allemaal en ik houd jullie op de hoogte,
Liefs Leontine

Hee Leontine, blijf hoop houden. Ik had ook vaak een late eisprong, dus het kan nog gaan groeien. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar kijk eens of je naast deze behandeling acupunctuur kunt doen! Succes!!

PS. Ik ben nog maar kort zwanger en mn broeken zitten onwijs strak. Ben niet aangekomen in kilo's maar mn buik is al wat dikker...

Hoi

Jahoe: met mijn moeder gaat nu is nu dik 2 weken met tabletten bezig het beven is wle weg nu maar lopen enzo gata wle nog lastig wellicht en dat hoop ik moet dat nog gaan veranderen door tabletten 13 juni moet ze hele dag naar ziekenhuis en worden aantal behandelmethodes besproken en gekeken wat het beste bij haar zou passen qua beweging extra enzo.

Ja nee ik voel echt niks nee ja eet wle meer erg genoeg ben echt teveel aan het snoepen nu kindje krijgt veel suiker binnen

Laten jullie een nekplooimeting doen of willen jullie niet weten of kindje handicap heeft

je moet rekenen als je weet dag eisprong dan 14 dagen erna normala ong dus dan ben je 4 weken op dag dat je ong zou moeten worden kan iets inzitten

ik ebn nu 3 kilo bij hoop dat dat nu nog aantal weken zo blijft staan

en lot ik kreeg bij 8 weken of 9 weken broek al niet meer dicht werkte ik al met elsatiekjes

liefs nadia

Hallo allemaal,

Ik ben gestopt met de pil. Eigenlijk had ik begin februari weer moeten beginnen. Nu ben ik sinds die tijd niet meer ongesteld geweest. Ik begrijp dat dit best een tijdje kan duren en dat mijn lichaam moet ontpillen, maar begin me nu toch een beetje zorgen te maken.

Weet iemand wat ik zou kunnen doen? Ik begrijp dat je de menstruatie met een bepaald medicijn kan opwekken, maar mijn huisarts zegt dat het beter is om de natuur zijn gang te laten gaan en rustig te wachten tot ik zelf ongesteld word.

Ik hoor het graag van jullie!

Hey meiden,

fijn om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat. Met mij gaat het nu wel, zat een beetje in de put. Niet om de echo hoor, want die is helemaal goed gegaan. We kregen bij de gyn inderdaad een echo en eerst zag hij het vruchtzakje en daarna kon ie zien dat  het hartje klopte. Was eerst even lastig te zien, maar toen zagen we het ook. Daarna heeft ie het zelfs laten horen en ik vroeg me nog  af of dat niet m'n eigen hartslag was die we hoorden, maar hij zei dat  dat niet kon.  Een erg speciaal moment. We hebben ook een echofoto meegekregen. Achteraf bedachten we dat we nog vergeten waren om te vragen wanneer ik  ben uitgerekend. Dom he.  Nu moet ik 14 mei weer voor een echo en naar de gyn en daarna wordt bekeken of ik wordt doorgestuurd naar een gewone verloskundige.

Helaas is m'n vogel vlak daarna dood gegaan en we hadden 'm al bijna 12 jaar dus dat was bestwel een klap. Vooral omdat we het totaal niet zagen aankomen en het is allemaal ontzettend snel gegaan.

Ook was ik de laatste week steeds misselijk en had ik moeite met eten. Dat zal er wel bijhoren he, maar prettig is het niet. Gelukkig heb ik niet overgegeven ofzo.

Leontine, nog niet opgeven hoor. Ik had ook pas een eisprong op dag 23. Wel fijn dat je onder controle bent, want dan weet je wel waar je aan toe bent. Ik heb trouwens nog geen buikje hoor, maar ik merk wel dat m'n borsten iets gegroeid zijn.

Jahoe, weet je wel wanneer je je eisprong hebt gehad? Dan kun je vanaf die datum 2 weken bij optellen en dan weet je hoeveel weken je zwanger bent. Mijn laatste menstruatie was ook eerder, maar je kunt beter op deze manier rekenen. Bij mij kwam het ook overeen met wat de echo aangaf. En als je wilt uitrekenen wanneer je bent uitgerekend kun je geloof ik de dag van je eisprong nemen en daar 38 weken bij optellen. Wanneer moet jij nu naar de gyn?

Lot, spannend hoor vrijdag naar de gyn. Beginnen je broeken nu al strakker te zitten? Ik ben alleen nog maar afgevallen. Ben je nog af en toe misselijk, of ben je daar al helemaal vanaf?

Nadia, fijn  te horen dat het met je moeder de goede kant opgaat. Het zal nog wel even duren voordat de juiste dosis is gevonden, maar het slaat in ieder geval aan. Hoewel we het er nog niet over hebben gehad, denk ik dat wij wel kiezen voor een nekplooimeting. Als het goed is ben je gerustgesteld en als het niet goed is ben je in ieder geval wel voorbereid. Maar ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat het allemaal goed is. Anders zouden ze het toch ook wel op de gewone echo kunnen zien denk ik.

Yvonne, ik werd na de pil niet meer uit mezelf ongesteld maar ik denk dat je het beste even een half jaartje kunt afwachten voordat je naar de huisarts gaat. Waarschijnlijk zal je huisarts dat ook tegen je zeggen. Het kan zijn dat je lichaam gewoon even tijd nodig hebt, maar je kunt ook "ongesteld" worden zonder dat je een eisprong hebt. Dat heb ik gehad, dan ben je maar heel kort en heel heftig ongesteld. Alleen maar om de afval uit je lichaam te lozen. Dat is dus niet echt ongesteld worden. Ik zou nog even afwachten.

groetjes,

sas

ZWANGERLIJSTJE:

Lotte: zwanger 1e kindje: uitgerekend ong. 6 december
Jahoe: 1e x zwanger 1e kindje: uitgerekend ergens in december denk ik.
Sas: zwanger 1e kindje: uitgerekend ong. 12 december
Nadia:zwanger 1e kindje: uitgerekend 8 oktober
Taat: zwanger 1e kindje: uitgerekend ong. 20 december
Etc.

Hoi Meiden

Hier even weer een berichtje van mijn kant.
Met mij gaat het goed dinsdag weer bij de verloskundige geweest en hartje weer gehoord en baarmoeder was nu tot mijn navel gegroeid wat goed was. nu wachten op 21 mei voor de 20 weken echo waar ik best tegenop zie

want helaas heeft mijn vriendin die samen met mij zwanger was geen goed bericht heeft afgelopen maandag al moeten bevallen met 16 weken. uit de nekplooimeting was een kans van 1 op 60 gekomen wat dus verhoogd is en hefet ze vorige week woensdag een vruchtwaterpunctie gehad en daar bleek uit dat het kindje een hele erge afwijking had en niet levensvatbaar was en een wonder was nu nog leefde en heeft ze afgelopen maandag natuurlijk moeten bevallen. Vind het zo rot en voel mezelf er ook rot door waren we lekker samen zwanger wnat zie hefet er ook dik 1,5 jaar over gedaan om zwnager te raken en waren we de 12 weken voorbij zlefs al op 16 weken en gata het nog mis. en nee dat kunnen ze bij een eerdere echo helaas niet zien

daraom nu ook angst voor de 20 weken echo dan gana ze alle organen langs echt eng

Maar ja er mara vanuitgana dat het merendeel van de zwnagerschappen goed gaat en kleine kans is op zoiets.

maar zou jullie wel aanraden een nekplooimeting te laten doen wnat je ziet maar weer

en yvonnne ik ben 8 manaden niet ong geweest na stoppen van de pil en toen pas met clomid mogen starten dus je zult denk ik nog even geduld moeten hebben

hoe is het met de rest taat lang nisk meer gehoord??

liefs nadia

Hey meiden,

Jeetje Nadia wat lijkt me dat erg, je verheugd je op een gezamelijke zwangerschap en verlof periode en dan dit.
Maak je niet te veel zorgen, want dat is niet goed voor je kindje.

Met mij gaat het goed vorige week een druk weekje gehad met ziekenhuis bezoeken, maar wel  boeiend om je folikel te zien groeien en te  springen.
We hebben op de juiste dagen "geoefend " en vrijdag moet ik terug om bloed te prikken. Hopelijk zit het deze keer goed en hebben we raak geschoten.
Dus meiden, duimen duimen dat het gelukt is.
Wanneer zou ik een test kunnen doen dan? weet dat niet precies en wil het niet te vroeg doen.
Succes allemaal.

Terug
Bovenaan