Uitgerekend april 2019

Hallo iedereen,
3 jaar geleden beslisten we ervoor te gaan.. Na wat slecht nieuws inclusief 2 mislukte IVF pogingen, hadden we in juni beslist even te stoppen. De natuur zn gang laten gaan en ondertussen second opinion inwinnen. Vorige week testte ik positief. Best bijzonder te weten dat ik toch natuurlijk zwanger kan raken :) Gisteren (+-6 weken) heb ik een echo gekregen met een kloppend hartje. De gynaecoloog gaf aan dat de kans op miskraam nu significant gedaald is. Ook mijn bloedwaarden waren goed. Ik kreeg verder een datum mee: 20 april.
Dezelfde namiddag echter, ben ik bloed beginnen verliezen. Rood, helder bloed, niet weinig. Tot 3 keer toe. Vanochtend was het meer bruining van kleur en textuur was ook anders. Maandag heb ik een echo. 
Ik weet dat dit een vorm van natuurlijke selectie zou zijn maar het zou uiteraard een bittere pil zijn. Het helpt ook niet dat ik precies niet zo een "happy" zwangere persoon ben :) Ik kan me niet concentreren, mn werk en deadlines stapelen zich op maar het kan me weinig deren, en in plaats van de roze wolk die je vaak hoort, zijn het bij mij eerder donkerblauwe wolken waarop ik me af en toe bevind. Heel bizar wat een zwangerschap met jouw lichaam doet :)

[quote quote=10103498]@cha m ik verlies al een week s’ochtends bij het afvegen bloed! Afgelopen maandag bij de vk geweest. En deze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Het komt vaker voor en zolang je geen buikpijn hebt en stolsels verliest is er niks aan de hand. Je baarmoeder houd dan een grote schoonmaak (zo zie ik het dan maar) om een mooi schoon bedje voor je klein hummeltje te maken. Wel krijg ik ook een vervroegde echo met 6 wkn en 2 dgn. Om mij meer gerust te stellen, want tuurlijk maak ik me ook wel een beetje zorgen! Maar ik zelf houd hou vast bij de gedachte dat alles gewoon goed is! En dat we volgende week een kloppend hartje te zien krijgen!![/quote]
Dag Mouikebeth,
Men zegt dat de kleur, hoeveelheid en textuur indicaties zijn maar uiteindelijk zal je pas uitsluitsel krijgen bij de echo.
Je hoort wel vaker verhalen van licht verlies (bij afvegen) waarbij alles prima verlopen is. 
Ik duim voor positief nieuws! 

Lorie sterkte vandaag.
tja die roze wolk waar ze het altijd maar over hebben... dat wekt een soort onrealistische verwachtingen. want je bent vaak moe, voelt je niet altijd lekker en het is spannend. Natuurlijk ben je ook blij.. maar laat je vooral niet aanpraten hoe je denkt dat je je zou moeten voelen. ook na de geboorte.. hoor je ook iedereen over een roze wolk. Nou ik was zielsgelukkig met mijn zoontje, maar het was ontzettend zwaar en onzeker! Je wil niet klagen, maar soms mogen mensen best iets realistischere beelden horen dan roze wolken..

Hoi!

gefeliciteerd!

ik mag ook meekletsen hier
onverwachte zwangerschap..
dubbele gevoelens maar een wonder

uitgerekend 11 april

Hoi allemaal!
Na vorig jaar een miskraam te hebben gehad en daarna geen natuurlijke zwangerschap meer mogelijk, in juli onder toezicht van het ziekenhuis met Clomid begonnen. Was na 1 maand al raak! Nu 7,5 week zwanger en uitgerekend op 14 april :)
Vandaag laatste bezoek in het ziekenhuis gehad, met een echo én een kloppend hartje!
Voorzichtig durf ik weer blij te zijn met dit wonder.
Groetjes Brenda 

hallo allemaal,
vandaag, op grond van mijn eigen berekening, 5 weken zwanger en uitgerekend op 30 april. ik voel me gelukkig heel goed! op strakke en zeeeer gevoelige borsten na. ik heb niet zo'n grote cup dus en opzich wel blij deze natuurlijke vulling hahaha.
op 12 sept mijn eerste echo dan ben ik dus ongeveer 7 weken +1. kunnen ze dan met een dan al horen kloppen? doen ze dat dan met een uitwendige echo of doen ze dan meestal inwendig? iemand ervaring mee? en kunnen ze dan al zien hoe lang je zwanger bent en wat de voorlopige uitgerekende datum zal zijn?
vind het allemaal erg spannend, maar voel goed en heb geen last van kwaaltjes gelukkig.
groetjes,
Angela

hallo allemaal,
vandaag, op grond van mijn eigen berekening, 5 weken zwanger en uitgerekend op 30 april. ik voel me gelukkig heel goed! op strakke en zeeeer gevoelige borsten na. ik heb niet zo'n grote cup dus en opzich wel blij deze natuurlijke vulling hahaha.
op 12 sept mijn eerste echo dan ben ik dus ongeveer 7 weken +1. kunnen ze dan met een dan al horen kloppen? doen ze dat dan met een uitwendige echo of doen ze dan meestal inwendig? iemand ervaring mee? en kunnen ze dan al zien hoe lang je zwanger bent en wat de voorlopige uitgerekende datum zal zijn?
vind het allemaal erg spannend, maar voel goed en heb geen last van kwaaltjes gelukkig.
groetjes,
Angela

[quote quote=10104388]hallo allemaal, vandaag, op grond van mijn eigen berekening, 5 weken zwanger en uitgerekend op 30 april. ik voel me gelukkig heel goed! op strakke en zeeeer gevoelige borsten na. ik heb niet zo’n grote cup dus en opzich wel blij deze natuurlijke vulling hahaha. op 12 sept mijn eerste echo dan ben ik dus ongeveer 7 weken +1. kunnen ze dan met een dan al horen kloppen? doen ze dat dan met een uitwendige echo of doen ze dan meestal inwendig? iemand ervaring mee? en kunnen ze dan al zien hoe lang je zwanger bent en wat de voorlopige uitgerekende datum zal zijn? vind het allemaal erg spannend, maar voel goed en heb geen last van kwaaltjes gelukkig. groetjes, Angela[/quote]
Gefeliciteerd! 
Ik gok dat ze inwendige echo gaan maken maar je kan ze even bellen als je dat graag wilt weten. Als het goed is kunnen ze het hartje zien kloppen. Ik duim met je mee! Is altijd spannend

Terug
Bovenaan