Uitgerekend april 2019

Hallo meiden.. ik had gisteren al een topic aangemaakt maar kreeg weinig reactie dus probeer hier nog maar eens.
Ik zit met onnoemelijk veel stress.
Mijn vorige zwangerschap eindigde in een partiële mola, het was de eerste zwangerschap na 3j proberen. Nu, na dik 1.5j na de mola zwangerschap, kwamen we er op 1augustus achter dat ik terug in verwachting ben. Mijn HCG steeg van 74 naar 772 op 5dagen.. 4 dagen later steeg het naar 1880 en nog een week later was het maar 2700 dit was op 17 augustus. Zeer slechte stijging dus en had daar bovenop ook steeds onverklaarbare bloedingen. Op 18 augustus via spoed binnen gegaan vanwege kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Wonder boven wonder konden we een vruchtje zien wat nog niet exact gemeten kon worden wegens te klein en een pas kloppend hartje, maar het kwam ongeveer overeen met een zwangerschap van 5weken en 3 dagen. 2 dagen later opnieuw via spoed  binnen gegaan wegens ergere bloedingen en stolsels. Maar als bij wonder zagen we daar weer onze ukkie, zorgeloos in zijn zakje en deze keer wel te meten 3mm dus flink gegroeid. Waar de bloedingen vandaan kwamen was nog steeds een vraagteken. Afgelopen zaterdag moest ik op controle bij mijn eigen gynaecoloog en vertelde ze me dat mijn klein schatje gegroeid was tot 7mm maar dat het vruchtzakje te klein was en er dus weinig vruchtwater was, wat de kans op een miskraam verhoogde. Maar, het hartje klopt nog, zei ze, de kans was nog steeds 50/50 dus we geven de moed niet op. Op 3 september moet ik terug komen voor een nieuwe controle, enkel als ik hevigere bloedingen zou krijgen met stolsels moest ik via spoed binnen komen.
Gisteren was ik erg ziek.. onnozel moeten overgeven, buikgriep en koorts. Ik kreeg buikpijn en hevige steken links onder in mijn buik. De bloedingen werden vandaag een pak erger met bloedklonters, ik heb ook heel veel buikpijn alsof het de eerste dag van mijn maandstonden is, ik moet dan meestal een zware pijnstiller nemen want ik val dan bijna flauw van de pijn. Ik dacht dat het gedaan was, dat mijn ukkie het ziek zijn en de druk die ik zette tijdens het overgeven niet overleefd had.
Ik vandaag dus toch maar binnen gegaan via spoed, voel me echt zo een vervelende patiënt ondertussen. Assistent gynaecoloog zei dat het inderdaad leek op een miskraam met dar soort bloedingen buikpijn stolsels en na het meten van het te klein vruchtzakje door mijn gynaecoĺoog in het weekend. Maar zoals altijd eerst even kijken.
En daar zag ik dan op de echo, mijn kleine ukkie in zijn te kleine vruchtzakje, 1cm dus weer gegroeid. Sterker dan ik me ooit een vruchtje kon voorstellen. Een strijder alleszins! Helemaal hoog in de baarmoeder waar het hoort. Trekt zich helemaal niets aan van wat er aan het gebeuren is en doet gewoon waar hij/zij voor gekomen is, leven!
Het hartje klopt nog.. nog steeds.. maar 113 slagen dus aan de trage kant.. maar hij/zij geeft niet op.
Ik hoop zo hard dat het goed komt. Mijn dapper kindje doet zo hard zijn best.
Zijn er nog mensen die zoiets meegemaakt hebben? Is het goed gekomen?

Ik had je verhaal idd al gelezen, ik kreeg er tranen van in mn ogen.
Het is geen fijn verhaal, maar het geeft mij wel moed en hoop. Ik heb 5+4 weken zwanger nu en ik heb ook veel bloedverlies gehad afgelopen weekend. Ik was bang dat het klaar was.. maar sinds vandaag weer misselijk draaierig en geen bloed.
Super mooi om te lezen dat je kleintje zo'n vechtertje is. De wil om te leven is groot en dat kan veel doen! 
Ik hoor volgende week donderdag pas of mn kindje oke is, of het hartje klopt. Door jouw verhaal durf ik weer in deze baby te geloven!
Dikke knuffel, en het komt allemaal goed met zo'n sterk kindje in je buik!

[quote quote=10104388]op 12 sept mijn eerste echo dan ben ik dus ongeveer 7 weken +1. kunnen ze dan met een dan al horen kloppen? doen ze dat dan met een uitwendige echo of doen ze dan meestal inwendig? iemand ervaring mee? en kunnen ze dan al zien hoe lang je zwanger bent en wat de voorlopige uitgerekende datum zal zijn? vind het allemaal erg spannend, maar voel goed en heb geen last van kwaaltjes gelukkig. groetjes, Angela[/quote]
Ik heb vorige week een uitwendige + inwendige echo gehad ivm mogelijk buitenbaarmoederlijk. Eerst uitwendig om globaal te kijken, daarop was al te zien dat het vruchtje in de baarmoeder zat gelukkig. Daarna inwendig en daarop was een kloppend hartje te zien. Heel bijzonder!
Ik had zelf 7+4 berekend, de echo liet 7+2 zien. Maar de verloskundige zei dat het bij de termijnecho van 11 weken pas goed te meten is.

Hey KimSkye! Ik had ook al heel vroeg bloedingen. Die duizeligheid en misselijkheid zijn voor mij ook erg herkenbaar maar heb er sommige dagen last van en andere dagen weer niet. Ik heb wel de indruk dat telkens ik wat doe een reden is om te gaan bloeden. Ik heb nu minder buikkrampen als gisteren hoewel ik deze nacht weer 6x ben moeten opstaan om over te geven (ik denk dat ik een virus heb want mijn zoon was gisterennacht ook aan het overgeven). Maar het was niet zo erg als eergisteren vandaar misschien ook minder krampen in mijn baarmoeder en minder bloedverlies. Maar goed! Ik ben wel paracetamol beginnen innemen op aanraden van de assistent gynaecologe gisteren in het ziekenhuis.
Hou me op de hoogte hoe het bij jou verder loopt! Alles komt wel in orde. Ik hoop maandag mijn kleintje weer te zien. Hoop dat er wat vruchtwater bijgekomen is en het vruchtzakje groeit want nu heeft mijn ukkie echt geen plaats :(
Het is onvoorstelbaar hoe veel zo een klein kwetsbaar vruchtje kan hebben voor het mis loopt. Ik denk dat we ons daarom niet te veel zorgen moeten maken. Als mijn ukje dit al allemaal overleefd heeft zal het ondanks jou bloedingen ook wel allemaal ok zijn! Hopelijk krijgen we volgende week beiden goed nieuws.
Ik denk aan je!

Jeetje dames, wat een heftige verhalen. Zelf zit ik in de 6e week van mijn eerste zwangerschap. Ook ik heb bloedverlies, dus kan me jullie onzekerheid heel goed voorstellen. Na twee weekenden met verlies van oud bloed had ik vanochtend behoorlijk wat vers bloedverlies. Ik heb meteen de verloskundige gebeld en mocht vandaag komen voor een inwendige echo. En wat een opluchting! Er was al een kloppend hartje te zien. Wel zag ze in de baarmoederwand wat bloedingen die ze niet direct kon verklaren, daarom mag ik volgende week weer terug voor een echo. Hopelijk is het bloeden dan gestopt. Heel veel succes allemaal! 

Kreeg deze namiddag heftige krampen. Werd erger en erger wist geen blijf met mezelf. Aan het zweten, huilen en overgeven van de pijn. Kreeg op verloskunde maar steeds geen dokter aan de lijn want het was druk. Opeens verloor ik dikke klonters en iets wat leek op een lapje vlees. Zag er ook maar raar uit helemaal niet glad. Buikkrampen waren plots over. Toen belde de gynaecoloog mij eindelijk op. Ze zei kom gewoon naar je controle maandag en bereid je psychisch voor, het kan nog goed gaan maar je moet er rekening mee houden dat het niet goed zit. Eens de telefoon afgelegd kwam het vruchtzakje af. Met mijn lief klein ukje. Mijn stomme lichaam wou gewoon niet meewerken. Hij was zo sterk en groeide flink. Snap helemaal niet waarom mijn lichaam het afstoot als het hartje nog klopte. Ik begrijp het niet. :(
Hoop dat het bij jullie wel goed komt dames.
Ik wens jullie alvast het beste.

Oooh MalinYannou wat wen ongelooflijk verdrietig nieuws. Je wordt heen en weer gesleept tussen emoties en dan uiteindelijk toch dit pijnlijke nieuws. Ik wens je veel liefde en sterkte en hoop dat je lieve mensen om je heen hebt met wie je je verdriet kunt delen. Mij heeft praten heel erg geholpen (2 miskramen/1bbz in een half jaar tijd). 
Hopelijk is het geluk snel aan jullie zijde!

Dank je Reina.
Hier gelukkig een hele lieve nicht van dezelfde leeftijd die ook al een miskraam heeft gehad. Mijn moeder heeft er ook 2 gehad, 1 keertje van een tweeling. Dus praten is geen probleem. Gewoon jammer. 2 zwangerschappen op 5j tijd, zoveel moeite en niets lukt. :( vandaag was ik net 7 weken. Heb het vruchtje gemeten en was 12mm. Zo perfect op schema. Ik ben zo boos op mijn eigen stomme lichaam. We hebben besloten om het zo snel mogelijk weer te proberen, blijkbaar word je na een miskraam snel weer zwanger. Ik hoop het.
Ik wens iedereen hier een super leuke zorgeloze zwangerschap toe. Xxx liefs.

Terug
Bovenaan