Uitgerekend april 2022 met tabel

Alles gelukt met de deuren? Zou super zijn als de slaapkamer nu af is toch? Ik pak hier ook nog even een ochtendje door, dochter is op het kdv dus kan even meters maken. Vannacht allemaal rare dromen gehad en veel liggen zweten.... houdt je toch bezig zo'n naderende bevalling. Ballorig is indd gewoon precies hetzelfde maar zit die voor mij dus meer in de buurt. Hopelijk kunnen we vrijdag dus nog even gaan, afhankelijk van wat er morgen weer wordt besloten.

Jaja ze hangen en zijn echt gaaf! Wc hangt echter nog niet? was gisteren wat tussen gekomen en vanavond weer. Dus als t goed is komt hij morgen. Maar vond de deuren belangrijker. Heb nu ook meer rust. Alles begint op zn plek te vallen, de belangrijkste dingen zijn opgeruimd en grotendeels gepoetst. Dus dat geeft wel een geruster gevoel?

Jij nog vanalles kunnen doen deze ochtend?
Bizar he wat je soms allemaal kunt dromen. Heb jij het ook sowieso al warmer 's nachts? Slapen al onder het zomerdekbed en dan nog lig ik vaak met m'n benen buiten de dekens? Hopelijk is je CTG morgen nog steeds goed. Groei echo's krijg je niet meer denk ik of wel?

Milu en MvdF, ik zie dat bij jullie alles nog gewoon rustig doorgaat, haha. Ik probeer nog mee te lezen, maar merk dat dat niet altijd gaat, hehe. Hopelijk duurt t voor jullie nu ook niet meer zo heel lang, al is het hopelijk lang genoeg zodat alles goed en af is ??.

Mijn vriend is vandaag, na 3 weken, weer begonnen met werken. Ik merk dat ik (natuurlijk) nog steeds niet helemaal ben opgeknapt van de keizersnede. Paar dagen geleden een verkeerde beweging gemaakt en die speelt me nu nog parten. Het is dan wel soms wat pijnlijk dat ik onze dame nu alleen moet verzorgen. Verder bedacht ze zich dat ze juist afgelopen nacht een slecht nacht ging hebben ?. Kon mn vriend dus niet vragen om te helpen, omdat hij weer moest werken vandaag, met als resutlaat dat ik zn 3 uurtjes geslapen heb vannacht... Pfoe... Hopelijk gaat het komende nacht wat beter.

Haha ja wij wachten nog geduldig af? Bizar dat de kleine van jou al 3 weken is? Zo zie je maar weer hoe snel dat het allemaal gaat.

Jaa kids weten altijd goed te timen wanneer ze moeten gaan spoken? Vervelend dat het precies ook de 1e dag is wanneer je vriend weer moet werken. Is ze nu overdag wel wat rustiger? Dat je zelf ook nog even beetje bij kan tanken of in elk geval kan rusten. Lijkt me bij een keizersnede ook best lastig om goed je rust te houden, zeker als je op een gegeven moment alleen voor de kleine moet gaan zorgen.
Gaat het verder wel allemaal goed met haar? Groeit ze goed?

Over het algemeen is het een heel rustige en tevreden dame, dus we mogen echt niet klagen. Nu overdag is ze idd wel redelijk rustig, maar dat kan ook niet anders als je de hele nacht ligt te spoken ?. Ja, dat rust houden is wel lastig… Zeker ook omdat ik mn vriend niet alles wil laten doen, naast zn werk en zeker nu dat ik alleen thuis ben, maar ik zit idd de rest van de tijd op de bank, half te doezelen ?. Ze groeit verder echt wel goed, we merkte gewoon aan haar dat ze groter is geworden en toen we gingen meten en wegen, bleek dat ook duidelijk zo te zijn!

Heel verhaal getypt maar blijkbaar niet opgeslagen... even opnieuw dan maar!

@Milu de deuren hangen... jeeej wat fijn! En natuurlijk dat je er rust door krijgt, helemaal mooi meegenomen. Wij, m'n zus en ik, gister dus heel de zolder aangepakt. Dat is mijn mans kledingkast ook meteen maar hij maakt er altijd een bende van. Hoeveel kleding en schoenen kan een vent hebben? Anyway... wij de halve dag dus aan de slag met alles ordenen, schoonmaken, opruimen etc. Komt meneer thuis, dus ik zeg ga even op de zolder kijken. Begint hij dus te 'klagen' dat hij nu z'n spullen niet meer terug kan vinden. Hahaha in die grote chaos wel, maar netjes geordend in de kast niet?! Soms snap ik er niks meer van. Ben in ieder geval blij dat het daar weer netjes is, daar staat ook ons logeerbed en dat kan voor de komende tijd natuurlijk ook nog handig zijn. Jouw lijstje al een beetje afgewerkt? Pfffff dat zweten snachts ik word er gek van... moet zowat drie keer per nacht een ander shirt aantrekken, word er ook gewoon echt wakker van. Heel vies. Had dat de vorige keer wel na de bevalling, icm met lekkende borsten ook geen pretje maar kan me niet herinneren dat ik zo heb liggen zweten. Wil in ieder geval geen matje onder het hoeslaken want dan wordt het zweten nog erger ben ik bang. Vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest, erg druk waardoor ik toch wel 3 uur heb gezeten. Zonde van het parkeergeld, zo duur. Normaal neem ik de fiets maar het kwam er hier met bakken uit. De CTG en dopplers waren beide weer goed. De gynaecoloog die ik tot nu toe steeds had, was er vandaag niet en had nu een andere. Die zei dus nou gewoon lekker tot sowieso 40 weken laten zitten en liever geen inleiding. Wat een verschil dat dus al kan uitmaken. Volgende week heb ik haar weer, ben ik eigenlijk wel blij mee. Dus zoals het er nu naar uitziet mag ik dus natuurlijk afwachten. Wel nog die ctg's 2x per week maargoed... mijn gevoel zegt dat dit met een sisser afloopt en ze straks misschien wel even groot blijkt als mijn eerste. Die kwam met 40+2, 3320 en 50 cm. We gaan het zien.

@Mylwen, herstel na een keizersnede lijkt me heel zwaar. Hoor altijd verhalen dat dat geen pretje is. Zal even wennen zijn nu je er overdag alleen voor staat. Is er iemand die nog wel stand-by staat of even bij je binnen loopt ofzo? Pfff die nachten ja, moest daar in het begin ook heel erg aan wennen, vooral als er echt nog nergens ritme in lijkt te zitten. Heftige weken zijn dat. En dan werd er altijd gezegd pak je rust als de baby slaapt, maar dat lukte mij nooit. Je wilt toch ook wat aan het huishouden doen enzo. Hoe zit het met kraamvisite? Heb je die ook nog over de vloer?

MvdF, wat fijn dat je nu een andere gyn hebt die wel open staat voor afwachten. Kun je niet aangeven dat je liever daar op controle blijft komen? Misschien toch geen inleiding, pfieuw! 
Ik herken het zweten heel erg van de oudste, en nu weer. Mijn voeten zijn na een week weer mn vertrouwde dunne pootjes. En ik heb nog steeds dat ik snachts badend in het zweet wakker wordt. En dat lekken van je borsten ja, haha! Zelfs nu ik deze keer de fles geef, ik zit al op dag 5 van de stuwing. Mijn borsten zijn weer zacht. En toch was mn hele shirt zeiknat toen ik vanmorgen slaperig de fles zat te geven. 
Milu, hoe gaat het met je symptomen? De baby zit er gelukkig nog steeds. Spannend he? Dat afwachten en vanalles al voelen. Fijn dat je toch nog wat verder gekomen bent met het kluswerk. 
Mylwen, fijn dat alles goed gaat met de kleine. Spoken op onhandige tijden kent elke ouder maar al te goed denk ik! Je klinkt er in elk geval best nuchter over. Goede houding. Dat doe je beter dan ik ? maar zwaar is het wel. Zeker na een keizersnede. Heb je familie om je af en toe een beetje te helpen? Pas goed op jezelf hoor. Hebben jullie al een beetje een fijn ritme te pakken? Voor zover dat mogelijk is met een pasgeboren baby lol!
Debb, hoe gaat het met jou?
Onze kleine is nu 1,5 week oud. Mijn schoonmoeder is nu een paar nachtjes hier. De kraamhulp trok de deur dicht en de volgende ochtend stond mijn man op met heftige buikgriep ? Ik heb heel dapper de hele dag alleen gedaan met peuter, honden en baby. Maar ik was pas net op de been. De dag ervoor had ik nog moeite met zelfstandig staand douchen en mn haren wassen. Daarnaast heb ik gemerkt dat ik me ook deze zwangerschap mentaal juist best stabiel heb gevoeld en dat alle moodswings er nu juist uitkomen. Tweede kraamweek dat de kraan echt meer dan open staat. Al voelt deze keer wel minder heftig, en denk ik niet dat ik weer maanden in een zwart gat zak. Maargoed, na die ene dag alleen had ik overal pijn, was bekaf en zat alleen nog maar te huilen over nare gedachten. Heb geen lekkere band met mn schoonmoeder. Maar zij was beschikbaar en ik had iemand erbij nodig. Man is inmiddels weer opgeknapt. Ik en de baby zijn niet ziek geworden. Maar schoonmoeder wil niet gaan... Afspraak is morgen. Ik vrees dat het weer op conflict uitloopt waarbij ik haar zo'n beetje uit moet zetten. Zo loopt het vaak als ze logeert. Ik ben echt wel dankbaar dat ze kwam helpen. Maar voor de oudste en voor mezelf is er inmiddels ook veel behoefte aan rust in huis. Even geen mensen over de vloer en ziekenhuisopnames. Even het normale terug, voor zover dat kan nu. 
Het leven met newborn en peuter is een stuk pittiger dan met 1 baby. Maar tegelijk is deze baby zoveel makkelijker dan de oudste. En mijn herstel gaat beter. Goed gevoel over de bevalling ook. Beetje op en neer dus met tranen, maar dat hoort bij mij kennelijk. De oudste is een stuiterbal van alle indrukken, maar heel lief en weinig jaloers. Ik heb niks te klagen. Het is gewoon druk, en weinig gelegenheid voor rust, teveel actief, en ik was vergeten hoe pijnlijk dat bankhangen met baby op je rits met hechtingen is zeg ? (ze slaapt smiddags en savonds niet in een bedje of babynestje ofzo) Ik voel me soms wel erg schuldig naar hoe weinig ik nu aandacht aan de oudste kan geven. 

Oh jee Lewis, die nare buikgriep is echt niet te doen. Had je oudste er ook last van? En is je schoonmoeder al vertrokken? Man man man wat kunnen die soms op je zenuwen werken, maar logisch dat je even hulp in huis nodig hebt want in je eentje zal het nu allemaal nog niet lukken. Lijkt me indd ook zo anders de hele kraamperiode (en daarna) met een peuter erbij. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat verlopen. En ook dat schuldgevoel wat je aangeeft, ik heb daar nu al last van als ik eraan denk dat ze straks dus veel aandacht in moet leveren. Maargoed hopelijk is ze ons later wel dankbaar dat ze een zusje heeft.
De gynaecoloog die ik gister had, heb ik aankomende week weer. Het is maar net afwachten wie er beschikbaar is, schijnt echt heel erg druk te zijn dus zie ook steeds andere gezichten. Ben in ieder geval wel blij dat zij er dan volgende week weer is. Als de baby niet spontaan besluit eerder te komen, dat kan natuurlijk ook nog ahaha.

Terug
Bovenaan