Uitgerekend april 2022 met tabel

Bij mij werkt echt alleen het anijsdrankje van Gaviscon tegen maagzuur. Die fles was net leeg op het moment dat ze begonnen over een inleiding met 37 weken en ik was te gierig om voor die paar dagen dan nog een nieuwe fles te kopen, dus de goedkopere tabletten gehaald. Werken dus voor geen meter. Vervelend dat maagzuur. En indd niet te hopen dat je nu gaat bevallen, maar volgens mij start je lichaam pas automatisch als je er klaar voor bent en dus 'uitgerust en gezond' heb ik weleens gehoord. We mogen nog een ruime week hè.
Het hondje is vandaag super lief, niet lopen janken en piepen bij het naar bed brengen van mijn dochter, niets kapot gemaakt en ligt al de hele middag op 1 plek, dus met de bende valt het ook reuze mee.
Veel beterschap gewenst en houd het nog even rustig hè ?

Zal morgen eens kijken of ik die ergens kan vinden. Ga dan wel voor pepermunt denk ik?
Hoop ook dat mijn lichaam dat denkt?Oudste is ook niet helemaal fit. En mijn moeder die eventueel op de oudste gaat passen dus ook niet. Dus zou echt slecht uitkomen haha. We wachten geduldig af?

Hoe vind je dochtertje het zo een hondje in huis? Wanneer heb je je volgende CTG weer?

Vast wel... ik heb zo'n vermoeden dat we over de 40 weken heen gaan. Dus ik ga morgen ook nog maar een flesje Gaviscon halen want met die tabletten houd ik het niet vol. Was het onderdeel nog geleverd? Want als je allemaal niet lekker bent is het natuurlijk wel handig als de toilet werkt haha. Mijn dochter vind het hondje helemaal leuk, dekentje erop leggen, knuffeltjes erbij... ik vind het ook wel leuk en schattig maar mij niet gezien met een hond. Leuk met mooi weer maar zou er naast de zorg voor 2 kinderen straks niet aan moeten denken. Buurvrouw is pas bevallen en ook nog een jonge hond, zie ik haar door weer en wind met kinderwagen en hond door de wijk sjokken, no thanks. Aankomende week dinsdag CTG ivm geen artsen beschikbaar. Ik weet eigenlijk niet of ik nu ook een groeiecho krijg, maar er zit dan niet twee weken tussen en lees dus dat dat wel de bedoeling is.

Bij mij hielp roomijs heel goed tijdelijk tegen maagzuur. Bij beiden zwangerschappen. En zelfs met de diabetes ging 1 bolletje per dag goed, hoeraaa! Met vla, gember, rennies etc hoefde je niet aan te komen. Hielp geen bal. 
Wij hebben 2 honden. Het is inderdaad even zoeken wanneer die uitgelaten worden nu we ieder met een kleine bezig zijn. Vanmorgen stond manlief met zn slaperige hoofd in zn pyjama in het park. En we liggen nu vanaf 19 uur op bed zodat we mee kunnen slapen wanneer de baby eindelijk eens wil slapen in de cosleeper. Maar dan gaat man er rond 22 uur wel nog even uit met de honden. Als we straks een slaapritme met wakkertijden hebben en wat betere nachten, dan wordt dit ook weer makkelijker. Maar blij dat je de zorg niet onderschat, honden hebben het ook echt nodig en het is al druk met peuter en baby. Wel heel leuk om dan even een leenhondje te hebben, zeker als je peuter er zo enthousiast over is. 
Milu, heel fijn om even aan te kunnen kijken hoe de borstvoeding loopt toch? Op de fles worden ze ook groot. En zo kun je zien of het bij jullie past. Voel je nog veel voorgerommel? Wanneer heb jij weer controle?
Nou mijn schoonmoeder is gisteren vertrokken. Jezus, daar was een schreeuwpartij voor nodig. ? Ze beschuldigde me er ineens van dat ik veel teveel vroeg van mn man en dat hij doodop was. Eh ja? Het is een kraamperiode, we zijn beiden kapot. Ik vrij letterlijk. Maar ze ging haar zoon niet alleen laten nu. Ik heb haar naar haar hoofd geslingerd dat ik meer zou kunnen helpen als ik niet zo gestresst raak van haar aanwezigheid en bemoeienissen. Ze begon me uit te schelden. Ben zo klaar met haar... Het eindigde letterlijk met rot op! Ga naar huis! Ben er helemaal van onderste boven zeg. Had dit niet verwacht. Had ook totaal geen behoefte aan direct uitpraten ofzo. Komt later wel. Ze is weg en vandaag loopt alles inderdaad beter en rustiger.

Wow Lewis! Wat een heks van een schoonmoeder heb jij zeg! Ze kan toch zelf ook wel begrijpen dat het in zo'n week zwaar is voor jullie beiden en dat je indd wat van je man vraagt. Is ook zijn kind! En het is niet zo dat hij nog naar z'n werk moet ofzo... schandalig dat ze zich zo gedraagt. Je hebt ook nog gewoon je hormonen enzo. Bah! Staat je man wel aan jouw kant? Die van mij is dus de jongste van 2 zoons en het is en blijft een mama's kindje, zelfs nu hij zijn eigen gezin heeft. Ik kan me daar zo aan ergeren, alles wat zijn moeder zegt neemt hij voor waarheid aan, ook de meest belachelijke dingen. Ik weet altijd precies wanneer hij met een 'idee' komt, dat zij weer heeft lopen stoken. Zo vervelend! Laat je kinderen gewoon los en knip die navelstreng door. Als ik nu al denk aan haar in de kraamweek krijg ik ook al stress.... dat zou toch de hele bedoeling niet moeten zijn! Nou fijn dat ze in ieder geval weg is en je enigsinds je eigen huis en rust weer terug hebt. Hopelijk blijft ze een hele tijd uit de picture.

Sorry voor de stilte! Er is (gelukkig) geen babynieuws. Verkoudheid heeft flink doorgezet en was een paar dagen aardig gevloerd. Gisteren van de huisarts een antibiotica kuur gehad voor de zekerheid en een puffer om wat meer lucht te krijgen. Mijn buik voelt zo beurs van al t hoesten.

Wc hangt?Dus dat kunnen we ook weer afstrepen.

Ik heb gisteren nog controle gehad. Kleine is helaas nog steeds niet helemaal ingedaald, maar verder was alles gelukkig helemaal goed? Hij is ondanks dat ik hem zoveel lastig val met hoesten, heerlijk actief. Dus dat is wel een fijn gevoel?

@lewis jeejte wat een %#&@ ze moet toch ook wel ff begrijpen dat je net bevallen bent en gewoon ook even met zn 4en wil zijn om juist ook jullie draai te vinden. Natuurlijk zal je man dingen moeten doen, jij bent verdorie nog aan het herstellen. Wat vindt je man hiervan? Hebben jullie inmiddels al iets meer je draai gevonden?

@mvdf bij jou ook alles nog rustig? Vandaag weer een CTG op de planning staan?

Ik wilde al vragen of er bij jou iets gaande was @Milu... toch wel flink ziek dan? Balen! Maar gelukkig hangt de toilet en hopelijk voel je je snel weer goed en daalt de kleine mooi in.

Nou hier brak net even m'n klomp... ik lag dus weer aan de CTG en daarna een afspraak met de gynaecoloog. Metingen gedaan (10 dagen er tussen en geen 14) en alles zag er meer dan prima uit. Ineens allemaal op of boven de lijntjes, wat mijn gevoel eigenlijk al die tijd al zei. De gynaecoloog zei letterlijk "ik weet niet zo goed wat jij hier nog komt doen?" Dus komende CTG's zijn eruit gehaald, volgende week nog een afspraak voor de 'gein' en als de bevalling begint mag ik ook mijn eigen vk bellen. Dus ik bel zometeen sowieso even met de praktijk om te overleggen of zij mij weer overnemen en ik dus fijn thuis kan bevallen. De gynaecoloog had daar iig alle vertrouwen in. Dus hopelijk tot zo ver mijn ziekenhuis avontuur... wat een toestanden zeg!

@Lewis al een beetje bijgekomen van je schoonmoeder ?

Terug
Bovenaan