Uitgerekend april 2022 met tabel

@mylwen, is het vannacht wel wat beter gegaan? In elk geval nog een paar uurtjes meer kunnen maken?
In je hoofd is het heel lastig om nu op de bank te gaan zitten terwijl je vriend werkt, maar vergeet niet dat je pas bent bevallen. Je lichaam moet gewoon herstellen en je moet zelf je draai vinden. Dan wordt er maar een keer minder gewassen of is het maar iets minder opgeruimd. Je moet echt jezelf even de tijd geven!

@mvdf hahahaha ik snap je man wel? Als mijn spullen opgeruimd zijn kan ik het ook nooit vinden? maar het is wel frustrerend als je zo lang bezig bent geweest en hij begint meteen te mopperen.
Wat heb je nu op je bed liggen? Ik heb een of ander molton matje gekocht die geen water doorlaat. Na de vorige keer had ik echt geen zin in dat vieze plastic zwetend lawaaimakend matje.

Het klinkt alsof het allemaal met een sisser afloopt! Als 2x per week een CTG betekent dat je gewoon lekker zo door mag lopen dan is het dat wel waard. Had je nog besproken wat je moet doen als je bevalling begint?

Was je nog naar Balorig gegaan vandaag?

Mijn lijstje is aanzienlijk korter? Ben nu meer aan t denken van wat kan ik nog doen? Gisteren kwamen ze eindelijk de wc hangen.. miste er 2 belangrijke onderdelen in t pakket. Nu hebben we dus geen wc beneden en stinken.. niet normaal. Gelukkig vanochtend de onderdelen kunnen kopen en komen ze hem straks nog hangen. Die lucht is echt niet te doen?

En ben vanochtend weer hoestend opgestaan? mijn moeder was hier woensdag al allemaal aan t hoesten en ligt sinds gisteren middag met griep in bed. Hoop dat het niet doorzet, ben buitenadem als ik een trap op loop (was ik al, maar nu nog erger) en t hoesten voelt ook niet lekker voor mn buik?

@lewis ohnee ook buikgriep in huis. Als het idd alleen maar bij je man blijft. Is je schoonmoeder nog vertrokken? Zo vervelend dat mensen niet gewoon uitzich zelf gaan, zeker als het zo van te voren is afgesproken? Dit is voor jou gemoedstoestand ook niet bevorderlijk. Heb je de vorige keer professionele hulp gehad toen het niet ging? Anders even goed in de gaten houden en optijd aan de bel trekken!
Fijn dat je nu in elk geval al wel beter terug kan kijken op je bevalling. Dat scheelt denk ik al de helft.

Denk dat elke ouder met 2 of meer kinderen zich schuldig voelt over aandacht verdelen. Zeker de eerste weken. Die kleinste hebben zoveel aandacht nodig. Gelukkig uit het bij jou oudsten nog niet in jaloezie. Dat is wel heel fijn. Komt binnenkort vast wel goed om haar meer aandacht te geven. Ook eerst even zelf aan je eigen herstel denken?

Zucht weer iets niet goed aan de wc? Gelukkig hebben ze hem nu wel afgesloten waardoor de stank weg kan gaan, maar kunnen hem nog niet gebruiken? even een nieuwe wc pot hangen wat een drama

@Milu... die wc pot zorgt er gewoon voor dat je takenlijstje nog een beetje gevuld is, zou toch wat zijn als je je ineens kunt gaan vervelen. Wat is dat toch met die oma's hè? Mijn moeder was hier dus eergisteren allemaal aan het niesen en doen en 3x raden wie er nu een dikke snotneus heeft?! Vannacht dus geen oog dicht kunnen doen omdat mijn dochter allergisch is voor snot uit haar neus, die wordt daar dus echt wakker van en kan dan ook moeilijk inslapen. Maar weer bij ons in bed gelegd maar dit was ook niet echt een succes. Zij snurken, man snurken, ik durfde natuurlijk niet te draaien want bang om haar wakker te maken toen ze eindelijk sliep. Hopelijk vannacht beter want vanmiddag was ze dus ook al snel weer wakker door haar snotneus. Als jouw moeder de griep maar thuis laat, want dat kun je echt niet gebruiken nu. Wij zijn lekker naar de Efteling geweest vanmorgen. Had eigenlijk geen zin in nog een dag binnen zitten, was blij dat we er even uit konden en naar buiten. Was gezellig en dat zal er denk ik de eerstkomende tijd ook even niet van komen.
Ik heb eigenlijk geen instructies gehad gister over wat te doen als het spontaan begint, behalve dus bellen. Verwacht dat ik dan gewoon naar het ziekenhuis moet komen om te bevallen. Moet wel echt die tas nog inpakken. Op maandag is mijn dochter altijd een halve dag bij schoonmoeder, dan ga ik dat even doen en nog lunchen met een vriendin. Als ik dan de gangkast nog op kan ruimen, de besteklade schoon kan maken (je moet wat hè) en even alles nog een laatste keer kan poetsen dan ben ik ook klaar.

Ohnee jullie ook al zo kort op de bevalling verkouden?! Bah zeg, hopelijk is het snel weer over en kun je gewoon gezond de weeen in gaan. 
Mijn man is weer opgeknapt en was gelukkig de enige die ziek werd. Dochter had gisteren knalrode billen en vanmorgen stond ze op als een schorre kip. Ben benieuwd wat dit nou weer wordt... Merk wel dat ik een stuk nerveuzer onder de virusjes ben nu er een piepjonge baby bij is. Maar je doet er zo weinig aan he? 
Milu fijn dat je van de stank af bent. Wat een soap zeg, die toilet van jou! Dit is ook wel hardcore nesteldrang hoor haha! 
Ben je er al over uit of je borstvoeding of flesvoeding gaat doen? Of kijk je wat je wilt als je de baby op je buik hebt? Kan ook nog natuurlijk. 
Mijn schoonmoeder is er dus nog. Omdat ze dat beter voor mij vond. En mn man was het met haar eens, dus ik heb gisteren wel even een discussie met hem gehad. Ik heb er gewoon stress van. Het is nu niet meer nodig, en ja het is druk. Maar dat zal het de komende weken ook nog wel zijn. We moeten het toch met zn vieren gaan doen. En ik wil stoppen met Hotel Lewis. Even geen mensen in huis. Even rust. Ik merk dat de oudste daar ook veel behoefte aan heeft. En op deze manier geeft ze me ook geen kans om dankbaar voor de hulp te zijn, als je iemand geirriteerd haast weg moet jagen. Snap niet dat het elke keer zo moet, en zelfs nu met een jonge baby in huis. Natuurlijk wil ze erbij zijn, maar je kan toch ook wel aanvoelen wanneer het genoeg geweest is. Als het goed is vertrekt ze vandaag echt. Zal wel eind van de middag pas worden. Ik verstop me veel op de slaapkamer met de baby. Een onrustige wakkere baby tevreden houden, terwijl de oudste rondrent, en zij blaat over ditjes en datjes werkt me op de zenuwen. Gisteren was ze een nieuwsbericht over de koningin aan het voorlezen, terwijl het voeden niet zo lukte en ik probeerde te voorkomen dat de oudste rode paprika op onze bank smeerde. Help daar dan even mee! En dan kan ik eindelijk even de oudste een keer verschonen, staat ze erachter om over de voordelen van sudocreme te blaten. Hee, ze is al twee, sudocreme is geen geheime tip hier meer hoor. Laat me even. Nou ja, kleine dingetjes, maar het blaast een beetje op in mn hoofd en ik wil gewoon nou eidelijk eens mn huis terug en gewoon met zn vieren genieten van deze tijd. Daar betalen we die extra weken verlof voor mijn man voor. 
Ik had na de oudste inderdaad extra begeleiding. Nu ik ervaar hoe het ook kan zijn, denk ik ook echt wel dat er toen meer aan de hand was. Met mijn dochter en met mezelf. Het voelt zo anders nu. Maar ik ben toch veel aan het vergelijken en uit angst voor herhaling ben ik bang om dingen te doen of juist te laten. Zoals dat ik het best eng vind om te proberen of ze even in bed wil slapen. Als mijn oudste eenmaal begon met huilen stopte het niet meer. Ik heb bij huilen meteen een stressreactie. Terwijl ik nu hoor dat er verschillende huiltjes zijn, die deze baby echt alleen maar doet als er wat is. Bij mijn dochter was het gewoon uren lang standje hysterisch. Dat is een voorbeeld. Maar daarom heb ik met de verloskundige besproken om toch weer wat intensievere begeleiding te starten. Gewoon omdat ik graag deze baby wil zien voor wie ze is, het verleden loslaten. Ik krijg dus in eerste instantie vaker consultatiebureau gesprekken met een fijne vrouw die ik nog van toen ken, en weer een coach vanuit de kinderafdeling in het ziekenhuis. Wil zelf nog niet aan de emdr met psycholoog ofzo. Veel praten hielp de vorige keer ook al. 
Vannacht een goede 2 uur slaap gehad met dank aan de krampjes en mn schorre kippetje. En zo de eerste kraamvisite... Haha, de babytijd is echt weer begonnen. ?

Oh god dit klinkt voor mij echt als een nachtmerrie @Lewis, verschrikkelijk zulke schoonmoeders. Ik heb er ook een rondlopen. Alsof ze zelf helemaal vergeten zijn hoe die tijd toen was en totaal niet behulpzaam zijn maar alleen maar stress bezorgen. Dit is jullie kraamtijd, ze hoeft zichzelf niet zo belangrijk te vinden. Ik zie daar ook weer heel erg tegenop. Continue die ongevraagde adviezen, wie is hier nu de moeder? Jij of ik? Zij hebben hun tijd gehad denk ik dan maar. Nu is het onze beurt. Ik hoop echt voor je dat ze vandaag weg is en dat je man haar ook even het huis uit zet anders, maar indd jammer dat dit zo moet gaan. Snap het zelf gewoon even denk je dan, zo moeilijk is dat toch niet?!

Ikzelf ben gelukkig nog niet verkouden maar dochter flinke snotneus en hoesten. Vannacht dus weer amper geslapen. Ach 3 dagen meestal en dan is dat ook wel weer voorbij. Kan me voorstellen dat je met zo'n kleintje panisch bent voor die virussen.
Goed dat je ook weer de gesprekken oppakt en de baby dus als eigen persoon ziet, al is dat vergelijken denk ik onvermijdelijk. Succes met het eerste kraambezoek!

Nou die toiletpot heeft nog een staartje? Onderdeel was dus niet goed. Als het goed is komt het nu vanmiddag binnen en dan kan hij nog opgehangen worden. Ze hebben nu wel provisorisch de pot opgehangen waardoor de stank godzijdank weg is. Maar jeejtje.. even een nieuwe wc pot hangen?

@mvdf, leuk de efteling! Was het uiteindelijk ook nog goed weer voor! Dat zijn ook geen lekkere nachten zo met je dochter? Kun je vast wennen aan straks zegt iedereen dan?
Hahaha besteklade, dat is nou echt een nesteldrang ding? Soms vraag ik me af waar die nesteldrang vandaan komt. Heb zelf het idee bij mij in elk geval dat het er grotendeels mee te maken heeft dat er een "vreemde" in mijn huis rond loopt en dat ik het daarvoor netjes wil hebben. Hebben jullie ook dat idee?

@lewis nou hopen dat je schoonmoeder ook echt vertrekt straks.. zeker ook omdat ze bij jou slapen. Dan heb je ze echt 24/7 om je heen? En als ze dan ook nog helpt ipv een of ander verhaal gaat zitten voorlezen.. die vind het waarschijnlijk vooral leuk om bij de kleinkinderen te zijn.

Goed dat je al wel inziet dat het met deze baby anders is dan met je oudste. Dat is al wel een hele stap. Ik denk dat iedereen het wel vergelijkt met elkaar. Dat is ook niet gek. En dat kan goed zijn zodat je optijd aan de bel kan trekken, maar kan ik moeilijk zijn omdat je dan weer herinneren boven haalt. Maar de belangrijkste stap heb je genomen en dat is hulp vragen!! Kan je daar al wel snel terrecht?

Hier gaat t weer moeizaam. Voel me weer niet lekker. Hoesten (blijf er half in hangen dus m'n buik krijgt t weer flink te verduren), vanochtend heel koud, nu zweet ik weer als een gek, 37,9 was mijn temperatuur. Toenstraks paracetamol op en daar ben ik wel een eind van opgeknapt. Lig nu in elk geval niet meer in bed (wat overigens ook steeds meer pijn gaat doet aan mn heupen, liezen). Als die kleine nu geen antistoffen meer heeft weet ik het ook niet meer?

Succes en veel plezier met je kraamvisite Lewis.
@mvdf is het nog gelukt met je geboortekaartje?

Nou hopelijk heb je dat wel opgelost met een paracetamol en is het daarna klaar. Ik lig ook niet meer lekker, maar nog niks op het matras. Misschien is zo'n molton wel een idee, kwam ik toevallig tegen met het opruimen van de zolder. Ja die nesteldrang... denk ook wel omdat er straks dus veel vreemden in huis zijn maar misschien ook van die klusjes waar je anders nooit aan toe komt omdat je werkt en dan alleen de dingen met prioriteit aanpakt ofzo? Nu is het zo dat ik die besteklade pas een keer heb gedaan tijdens onze verhuizing 2 jaar geleden, dus dat hoeft dan de komende 2 jaar ook niet meer haha. Wel gewoon een fijn gevoel als het gedaan is. Die wc pot houdt je bezig zeg haha. Zo moeilijk kan het toch niet zijn denk je dan! Gelukkig geen stank in huis want dat is niet fijn en al helemaal niet als je niet lekker bent. Wij passen vandaag op het hondje van mijn zusje, en gelukkig tussen de buien door heerlijk weer dus nog even lekker naar buiten. Geeft wel altijd een hoop troep in huis zo'n hond en dit is dan nog een kleintje. Dus vanavond ook maar weer stofzuigen en dweilen als de hond weg is. Geboortekaartje is af, heb ook een bord voor aan het raam in dezelfde stijl. Alleen nou vond mijn moeder het slecht te lezen, komt natuurlijk ook door het formaat van het proefdrukje, maar wellicht ook het lettertype. Heb nu dus alles dikgedrukt gemaakt maar vind dat eigenlijk niet zo mooi. Dan zetten ze maar een bril op denk ik dan maar, de naam is in ieder geval goed leesbaar. Heb er trouwens niets opgezet over kraamvisite of rusttijden oid. Dus hoop dat de meesten dit gewoon als een aankondiging zien en de mensen die weten dat wij wel willen dat ze komen even bellen van te voren. Dat lijkt me sowieso logisch. Hebben jullie dat wel? Wel reteduur trouwens, volgens mij komt 1 kaartje zo rond de 3 euro.

Vrees t niet. Dacht een stuk opgeknapt te zijn, maar voel me nu weer belabberd. Hoop dat het niet te lang duurt. Kan m'n energie wel beter gebruiken op dit moment.. en hopen dat hij niet bedenkt om te komen nu. Heb geen lucht om fatsoenlijk te puffen?

Het is geen molton voor over t hele bed, maar net zoals een matje. Iets van 80x90 ofzo maar alles beter dan dat zweetding in t kraampakket..

Wat leuk een logeerhondje! Haha ja en die haren die blijf je overal nog vinden de komende dagen?

Heb je nog wel een nieuwe proefdruk besteld van een maatje groter? Om te zien of je het dan beter kunt lezen. Altijd kiezen wat je zelf mooi vindt! We hebben wel een verwijzing naar kraamvisite, maar geen rusttijden ofzo gewoon als ze willen komen dat ze ons even moeten bellen of appen. Dat heeft iedereen de vorige keer ook netjes gedaan. We hebben nu niet onze telefoonnummers erop gezet. Hadden nu zo iets van iedereen heeft onze nummers dus is niet nodig.
Hadden eerst een kaartje ergens laten ontwerpen en dat was nog duurder? uiteindelijk vonden we daar de printkwaliteit niet goed. Dus nu ergens anders. Volgens mij kwam die nu uit op 2,50 en dan moet er nog een envelop, sluitzegel en postzegel bij.. dure grapjes, maar toch doe je het?

@lewis om nog op je voedingsvraag terug te komen. Heb op dit moment geen idee. Ik denk dat ik borstvoeding probeer en geeft het te veel stress ga ik er mee stoppen. Als ik nu de bevalling in moet gaan denk ik dat t fles wordt?

Iemand nog een goeie tip tegen maagzuur? Heb al omeprazol, rennies, melk. Heb nu volle chocomel laten halen, maar heb nu geen zuur wat omhoog komt, maar echt pijn en soms een soort brok. Heb geen idee meer wat ik er tegen moet doen?

Terug
Bovenaan