Uitgerekend april 2022 met tabel

Het gaat vandaag gelukkig wel weer een stuk beter. Gisteren was echt een verschrikkelijke dag. Maar denk dat we nu de goeie lijn te pakken hebben. Net even een rondje gelopen, maar heb lichamelijke mega veel ingeleverd. Niet dat t geweldig was, maar toen ik de straat uit was voelde ik het al in m'n benen. Dus komende dagen maar een beetje meer gaan wandelen.

Nou jeejtje @mvdf wat een rollercoaster allemaal ? kan me heel goed voorstellen dat je opgelucht bent dat je niet akkoord bent gegaan met een inleiding. Anders was ze er nu al 2 weken geweest ofzo? Neem aan dat de verloskundige je toch wel weer wil terug nemen? Je bent daar tot best laat in je zwangerschap ook nog geweest.
Dit zal wel een hele opluchting zijn?
Heb je inmiddels al wel de klossen in huis?

Jeetje mvdf! Wat een storm in een glas water. Onnodige stress dus. Wel heel fijn dat je weer je eigen plan mag volgen. Nog even lekker in mammas buik is ook heel fijn, lekker op je eigen moment komen. 
Milu, wat naar dat je zo ziek bent. Wel heel herkenbaar hoe zoiets net je laatste beetje energie kost. Hopelijk vind je er nog iets van terug voor de bevalling. En anders komt het daarna wel weer. Maar wel lastig he? Als er nog een oudste rondloopt. 
Het vertrek van mn schoonmoeder is erg goed geweest. Ik heb echt wel hulp van familie nodig gehad. Maar het was gewoon tijd. Ik heb nu 3? dagen alleen met mn gezin gedaan en wat een heerlijke rust na 4 weken familie over de vloer. Ik kom helemaal bij. Voel mn energie terugkomen. Ik kan weer wat helpen in huis en heb zelfs weer wat meer met de oudste kunnen doen. Twee keer buiten gewandeld een kwartier met de baby en oudste lekker in het zonnetje. Dat doet een mens goed. En meteen op dag 1 hebben we gepuzzeld met routines en wanneer er dan ruimte is voor een van ons om wat extra slaap te pakken, omstebeurt. Zo heeft mijn man ook minder te doen en af en toe wat slaap extra. Dussss... Schoonmoeder... Je vertrek deed ons goed. Tsss.
Ik kan er nog steeds niet over uit wat ze me allemaal naar mn hoofd slingerde. Dat ze echt zo over me denkt. Ik wist dat we botsen. Maar in al die 10 jaar is het best beschaafd gebleven. En nu dat schelden. Waar mn oudste bij zat! Ik nam haar mee naar boven en toen was ik nog kinderachtig ook dat ik wegliep. Ehh nee voor de kinderen, niet kinderachtig. Over 3 weken is de oudste jarig en dan komt ze op het feestje. Maar ik ben voorlopig echt wel even klaar met logeren. En ga ook niet een poging doen om het uit te praten nog. Mag ze eerst wel eens beseffen wat voor stress ze gaf. Opkomen voor je zoon kan ook op een rustigere manier. En ze zag ook gewoon niet dat zij juist het knelpunt was in de situatie. 
Mijn man was op het moment van de uitbarsting met de honden wandelen. Schoonmoeder weet wel wanneer ze haar mond moet houden. Hij sprak eerst haar en kwam daarna verhaal halen omdat hij al vermoedde dat ze niet eerlijk was. Hij baalt er enorm van want hij wil natuurlijk dat we goed met elkaar overweg kunnen. Maar snapte wel dat ze echt moest gaan en dat dit tever ging. Het is verder maar ruzie en dan doe je weer normaal . Ze is wel zijn moeder en de oma van onze kinderen. Maar voor nu heb ik even pauze hoor. 

@Milu, echt vervelend dat je lichamelijk zo net voor een bevalling in moet leveren. Merk wel dat deze tweede zwangerschap lichamelijk sowieso zwaarder is. Vooral als ik opsta na een lange tijd zitten of liggen, voel ik me net zo'n oma en doet alles zeer. Ik kan dus beter in beweging blijven heb ik al gemerkt. Vandaag dus nog op de fiets naar het ziekenhuis geweest en een rondje stad, maar dan is het daarna ook wel weer genoeg hoor haha. Hoe is het met je maagzuur trouwens? En je to do list? Alles af? Ik heb de klossen van de week opgehaald maar niet onder het bed gezet. Staan naast me want moet snachts nog zo bwak

Vaak het bed uit, geen zin om dan ook nog acrobatiek uit te moeten voeren.

@Lewis, fijn dat de rust is wedergekeerd en je een beetje een soort van draai begint te vinden met je nieuwe gezin. Ook slim van jou en jouw man om zo'n schema te maken, dan weet je ook beter waar je aan toe bent. Tja ik zou in jouw geval hetzelfde hebben gedaan mbt schoonmoeder en ook weg zijn gelopen. Knap van je dat je je niet de tent hebt laten uitlokken en terug bent gaan schelden.

Heb niet meer gebeld vandaag naar mijn vk, staat voor morgen op de planning, maar verwa

Nou gaat lekker haha... maar verwacht wel dat ze me terug nemen hoor. Was inderdaad dus stress voor niets maar ben blij bij mijn eigen gevoel te zijn gebleven. Morgen gaat dochterlief een dagje spijbelen van het kdv en gaan we nog lekker samen naar een mooie zand/water speeltuin waar ze ook ezeltjes etc hebben dus daar wel zin in. Rustige nacht gewenst voor jullie!

Oh Lewis, wat een verschrikkelijk en vooral gemeen mens.. ze weet wel precies wanneer ze het moet doen. Gelukkig dat jou man haar goed genoeg kent en vraagtekens bij het verhaal had. Anders heb je ook nog een strijd met hem.
Maar vooral heel fijn dat jullie nu zelf een ritme hebben gevonden wat bij jullie past! Dat is het belangrijkste. Komen nu ook weer een hoop heerlijke dagen waarin je ook weer lekker naar buiten kan? hoe gaat het met je lichamelijke herstel?

@mvdf op de fiets? is dat nog te doen met je buik?
Gaat nu wel beter met de maagzuur, neem elke avond gaviscon (smerig spul overigens?) en m'n to do lijstje is eigenlijk niet zo groot. Tenminste, als het niet gebeurd is het ook prima zeg maar. Wil vandaag ff lekker het huis schoonmaken. Ramen zemen, stofzuigen, dweilen. Kijken hoe ver we daar mee komen.

Gelukkig vannacht eindelijk beter geslapen, hoesten wordt nu wat minder. Nu heeft er een keer niemand op de bank hoeven slapen?

Herken dat ook wel dat opstarten lastiger gaat, alleen mijn gevaar is dat ik dan te veel wil blijven bewegen waardoor ik later op de dag gesloopt ben. Balans is nog lastig?

Is je besteklade al schoon??? Heb je de verloskundige inmiddels al gesproken? Blijft nog steeds een bizar verhaal zo. Is het al wel geland dat je misschien wel gewoon lekker thuis kan bevallen?

Nou Milu jij hebt anders ook nog best een to do list haha. Maar lekker dat het allemaal niet perse 'hoeft'. Fijn dat het wat beter gaat met het hoesten, dat ook nog erbij houdt je lekker wakker hè. Ik lees nu je bericht en besef me dat ik dus helemaal niets meer qua maagzuurremmers in huis heb, even manlief appen dat hij het meeneemt anders overleef ik de nacht niet haha. Is de baby inmiddels ingedaald? Jij wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen toch?
Mijn verloskundige woensdag gesproken en zij heeft contact opgenomen met het ziekenhuis. Ze kreeg natuurlijk op dat moment de dienstdoende gyn aan de lijn die op basis van mijn dossier dus heeft gezegd dat het toch nog wel een kleine baby is (ze zit zeg maar in dat lichtblauwe gedeelte bij de onderste lijntjes van de groeicurve als je snapt wat ik bedoel) maar dat ze dus wel groei laat zien. Nu is besloten dat ik woensdag dus definitief te horen krijg, en zelf uiteraard ook moet aangeven dat ik dat wil bij de gynaecoloog, of ik weer terug kan. Mijn uitgerekende datum is maandag en mijn dochter kwam met 40+2, dus goede kans dat ze er dan al is maargoed. Verloskundige zei op het moment dat de bevalling begint bel je het ziekenhuis en volg je in eerste instantie hun instructies op. Mocht het zo zijn dat ik dus echt meteen persweeën krijg, en met een half babyhoofd eruit loop, komt uiteraard mijn eigen verloskundige. Dus we houden het spannend hier haha. Heb nog geen tas ingepakt. Hoop stiekem dat ze tot in ieder geval woensdag blijft zitten en ik dan écht groen licht krijg. Voor mijn gevoel is deze baby al zwaarder dan mijn dochter. Ik ben zelf ook de 2e en mijn moeder was in 3 kwartier klaar met bevallen van mij. Haar eerste bevalling was vergelijkbaar met mijn eerste bevalling dus ben als de dood ergens in een ziekenhuisgang te moeten gaan persen ofzo. Vannacht wel even een twijfel of ik vruchtwater verloor, want had ineens een soort van water van onderen eruit, maar vermoed dat het gewoon afscheiding is geweest maar dan waterig. De eerste keer braken mijn vliezen en dat kon echt niet missen zeg maar. Verder nog z'n gangetje hier. Krijg straks mijn schoonouders te eten dus echt een leuke avond voor de boeg ;-) oh ja wat betreft fietsen, ik vind dat dus nog beter te doen dan lopen eigenlijk. Minder belastend op de een of andere manier, dus zolang het kan blijf ik nog even fietsen.

Jeetje Lewis, wat een verhaal van je schoonmoeder, vreselijk! Heel lief dat ze wil helpen, maar jemig, ken je plaats en grenzen zeg!
Mvdf, spannend! Zo'n snelle bevalling in het 'vooruitzicht' is wel stressvol! Heel veel succes ?
Hahaha, hier ook de bestekla gedaan hoor! ? 
En ik fiets ook gerust nog met m'n 2 kids, nergens last van (behalve dat het niet meer zo snel gaat;)). Vandaag 40+1, laat maar komen!

Terug
Bovenaan