Milu, wat naar dat je je zo voelt. Het is ook niet niks om zwanger te zijn, met peuter erbij en dan ook nog verbouwen en werken.
Ik herken het wel hoor. Ik loop af en aan met wat minder leuke gedachtes over een tweede baby. Aan de ene kant omdat ik zwanger zijn inderdaad anders ervaar. Die intense band die ik met de oudste al in de buik voelde, voel ik nu heel wat minder. En dat vind ik best wel naar. Maar inderdaad. Uren op de bank hangen terwijl ik schopjes voel en mn buik knuffel zit er nu gewoon niet in. Soms gaat het flink tekeer in mijn buik en trekt dat me uit de drukte, en denk ik, ohja er zit een baby in mijn buik. Ook heb ik bij mijn dochter heel trouw een dagboek bijgehouden. Daar ben ik nu sinds 22 weken niet meer aan toegekomen. Ook dat zorgvuldig uitzoeken van spulletjes en een kamertje maken... Tja dat wat nu gewoon wat uitpakken en wasjes draaien. Dat kamertje gaat ze zelfs nog delen met de oudste. Mijn man heeft 2 keer mijn buik met schopjes gevoeld, en dat was omdat ik zei dat hij dat eens moest doen. En echo's zijn gewoon business eigenlijk.
En aan de andere kant denk ik ook steeds: de laatste weken met alleen mijn dochter. Alle aandacht voor haar. Die moet ze straks delen. En weg rust. Altijd eentje wakker, gebroken nachten, drukke dagen. Ik zal vast niet altijd even gezellig zijn. En nu is het zo leuk met haar. Dat ga ik vast erg missen. En dan voel ik me ook weer schuldig naar beiden.
Ik probeer me te focussen op dat ik weet dat het enorm leuk wordt als die eerste paar maanden achter de rug zijn. Dan heb ik die band met de baby, het ritme weer terug, en hopelijk weet mijn dochter hoe leuk het leven met zusje is. De emoties horen er nu gewoon bij denk ik. Maar anders is het zeker!
MvdF, wat grappig. Mijne komt ook van My Jalou! Ik had nog een rekbare doek van de eerste. Die heeft er de eerste 4/5 maanden in gewoond. Ik vond al dat plakken niet superfijn. Maar zij wilde niks anders. Nu met de tweede lijkt het me erg praktisch ja, als je in die eerste maanden zit en slapen in een bedje nog zo lastig gaat. Dan heb je toch wat bewegingsvrijheid. Maar gewoon voor op bed of op de bank is die buideltop met evt een vest wel veel makkelijker omdoen denk ik. Al kun je er niet echt in dragen. Ik ga nu de eerste tijd ook de buggy voor de oudste gebruiken en de baby in de draagdoek meenemen. Mijn dochter is nu 21 mnd. Als ze iets groter is dan lukt meelopen en een plankje beter denk ik. Of een loopfietsje.
De naam zijn wij al heel lang uit. Maar ik twijfel soms toch nog. Onze oudste heeft een erg onbekende naam. En ik hoor van iedereen dat ze weer zoiets verwachten. Maar deze is wel bekender. Niet een top 100 naam ofzo. Maar iedereen zal m wel eens gehoord hebben. Maargoed, ik zelf stoor me daar niet echt aan en ik vind het wel een heel mooie naam. Daarnaast is het drie lettergrepen en de afkorting die mensen dan ws gaan gebruiken wordt ies. En dat vind ik minder. Die van de oudste is niet af te korten. Maar ik kom ook niet op andere namen waar we het beiden over eens zijn en die ik net zo mooi vind. Dus we blijven bij onze keuze.
Geboortekaartje gaan we zelf maken. Dat was deze week een gevalletje: ohja dat moet ook nog ? dus ik ben wat inspiratie op gaan doen.
Vandaag controle gehad. De baby is inderdaad met hoofdje in het bekken ingedaald. Dus dat had ik goed gevoeld. Kreeg een zeer motiverende peptalk over hoe ik me op alle scenarios moest voorbereiden. Het is aannemelijk dat ze eerder komt. Maar zo niet, dan ws een inleiding bij 38 weken. En als blijkt dat de placenta niet omhoog gegroeid is kan keizersnede ook nog gebeuren. Of mijn ziekenhuistas wel al klaar staat?? Jees tnx... We bekijken het wel per week.