MvdF, kan me voorstellen dat het moeilijk is om je kindje eerder te laten komen als de groei wel weer meevalt. Hebben ze uitgelegd waarom ze dan toch met 37 weken al willen inleiden? Misschien omdat de placenta achteruit gaat ofzo?
Hopelijk kun je nog genieten van je paar dagen weg. Maar is wel stressvol zo ja.
Milu, jij ligt nog on track met de enige natuurlijk in gang gezette geboorte toch? Wat een lucky bastards in dit topic ? Gek hoe je zo'n voorgevoel kunt hebben dat je kindje eraan komt he? Bij mijn oudste had ik het de week vooraf ook. En ik had gelijk. Ben benieuwd of die van jou dan ook nog net in maart al komt ?
Herkenbaar die nesteldrang. Door al dat gewaarschuw dat deze ook wel eens te vroeg zou kunnen komen ben ik al weken alles schoon aan het poetsen en op aan het ruimen. Ik hoor die klok al weken tikken. Maar we stevenen toch op die inleiding af.
Ik vind het eng dat mijn eigen verloskundige er toch niet bij is, ondanks alle gesprekken erover. Ik snap wel waarom. En eerlijk gezegd, hoe dichter bij ik kom, hoe meer ik me realiseer dat het me niet veel uitmaakt wie erbij is. Het wordt hoe dan ook het trauma weer oprakelen. Weer een bevalling door, weer een eruit persen. En niemand kan me van tevoren vertellen of het deze keer beter zal gaan. Ik hoop het maar. Maar bang ben ik toch wel. En in het ziekenhuis heb ik daar ook wel goede gesprekken over gehad inmiddels. Ooohhhhmmmm I can do this!
Ik heb in mijn vluchttas deze keer een paar dingen anders gedaan. Vorige keer had ik zo'n zwart bevaljurkje. Veeels te heet gehad! Dus deze keer een zwarte voedingsbh en verder adamskostuum. Heb wel een vest mee voor als ik het deze keer koud krijg. En dikke sokken. Maar vorige keer had ik het alleen maar stikheet.
Verder weet ik dat je met een inleiding 1 a 2 nachten blijft. En vamwege de diabetes moeten we 24 uur blijven achteraf. Dus met een beetje mazzel zit ik er 3 dagen. Vorige keer ook, maar ik was berekend op 1 dagje. Dus nu heb ik een extra huispak en wat extra ondergoed mee. Al zijn die netbroekjes van het ziekenhuis fijner.
Deze keer gaan we flesvoeding geven, dus mn eigen flesvoeding en flesje.
Verder krijgt manlief geen eten, dat weten we nu. Dus wat te eten voor hem. En ook een shirt, sokken en boxer voor hem. Vorige keer moest hij het gouden uur doen, dus hij was ook vies geworden.
De eerste avond met het balonnetje zal er nog niks bijzonders zijn, dus ook een laptop voor netflix.
Cameraspullen natuurlijk.
En vorige keer paste mijn 35 weken oude baby geen maat 50 en het pakje maat 56 had voetjes, maar haar benen waren te lang. Dus nu maat 56 zonder voetjes en een klein vallend pakje maat 62 mee.
Labello, slippers, muntgeld, basic toiletspulletjes, meerdere elastiekjes, opladers, pasjes, dat soort dingen.