Uitgerekend April 2022

Ik slik laveen vegan mama multi en af en toe wat extra vit D3 (niet vegan), en holland en barret vegan omega 3. DHA/omega 3 is wel belangrijk als je weinig eet waar dat in zit. De grootste bron is vette vis. 
Welkom en gefeliciteerd flups! 

Wauw wat een berichten, ik heb even een inhaalslag te maken zie ik ;) 
@Lewis wat mooi dat je zo open bent geweest en dat dit ook zo positief heeft uitgepakt op je werk. Ik heb een aantal mensen in de omgeving (lang na dato) verteld over de miskraam. Een aantal weten van onze kinderwens en een enkeling blijft het simpelweg nog steeds vragen zonder dat ze in de gaten hebben hoe pijnlijk zoiets kan zijn. Toen ik zelf wat meer open werd nam dat (bij mijn naasten) ook wel af. 
@Mintie, ik sta ervan versteld hoeveel wij aan spullen krijgen. Met name de grote zaken komen al van hele dichtbije familie die op de hoogte zijn (natuurlijk wel pas als alles goed blijft gaan), dat scheelt al veel in uitgaven. Nu moet ik zeggen, een aantal dingen kan mijn inziens ook prima via marktplaats/2e hands en dat scheelt natuurlijk veel in de kosten. Het gaat er soms ook niet om hoe iets eruit ziet, de liefde is het belangrijkste. 
@Mylwen, de lazyfitgirl methode is mogelijk een aanrader (niet persee voor nu - mogelijk voor later). Ik merk dat ik veel gezonder eetpatroon heb gekregen en bewustere keuzes maak op het gebied van voeding. De boekjes kun je gratis in je mailbox krijgen als je je aanmeld op dat linkje. 
@Flups, gefeliciteerd!

Wij krijgen waarsch ook een heleboel.
We zouden bij de vorige een babykamer krijgen. Een week voor we 1 zouden uitzoeken ging het mis. Dus ben benieuwd. Kleding in overvloed. Neefjes/nichtjes en vriendinnen met kinderen. Scheelt een hele hoop.

Ook heeft mn vriend al een dochter van 9. Daar zijn ook nog wat spullen van.. ideaal?

Ik mag me ook melden?
Eigen bereking 3 april uitgerekend
19/8 eerste echo
Eerste zwangerschap dus super spannend
Bij elk klein ding wat ik voel gelijk op internet
Super bang dat er iets misgaat
Tot nu toe gaat alles super goed dus blijven hopen
Gefeliciteerd alle andere mama’s to be!

Oh he bah vlindertje! Ik werd van suprimal heel slaperig. Heb jij daar geen last van? Ik kreeg vorige keer emesafene, dat hielp ook wel iets de scherpte eraf halen. Ben je de hele dag door misselijk. 
BabyDM, nou precies. Ik heb geleerd om er naar mensen die ik vaak en graag zie opener over te zijn. Ik haal er ook wel fijne steun uit. 
Echt zo gek! Een vriendin weet het nu dus ook. Ze vroeg aan me of ik zwanger was, omdat ze dat gevoel had. Stond ik even met mn mond vol tanden haha! Maar ik was eigenlijk wel opgelucht. Zij zit ook in een traject en met haar kan ik ook wel goed praten over de angst en een evt miskraam. Ze weet ook van de vorige 3. Dus nu weten de ouders, broer/schoonzus en een vriendin het. Verder heb ik er zeker voor de eerste echo nog geen behoefte aan. 
Zijn er meer die van de tweede of meer zwanger zijn? Ik ben nu iets over 5 weken en mn buik is zo opgeblazen. Door de ruimte van de eerste zie je dat dan ook erg. Mn spijkerbroeken zitten kut en ik draag vandaag een tshirtje dat ik vaak aan heb, nou heb ik dus steeds zo'n bloot randje onder mn shirt. Gaat alweer op de stapel dus. Als mn buik ook nog eens wat eerder echt gaat groeien dan kan ik het denk ik niet tot 12 weken verbergen! Ik had bij de eerste met 12 weken al een echt buikje. Gaat het bij jullie ook zo snel? Wel een mooi luchtkasteel voor mn garnaaltje haha! 
Eerder zat ik nog te piekeren over dat ik deze zwangerschap tot nu toe alles veel milder voel. Gisteravond kreeg ik een erg pijnlijk trekkerig gevoel in mijn schaambeen. Hield de hele nacht aan. Zit ik daar weer over te piekeren ?? ik denk dat het gewoon groeipijntjes zijn. 

Ja heel vervelend, Lewis. Maar gelukkig meestal niet de hele dag misselijk normaal. Had ik bij de vorige zwangerschap wel. Vanmorgen gegeten, glas water gedronken en waarschijnlijk viel die niet helemaal goed ofzo. Daarna namelijk goed beroerd. Wordt niet echt slaperig van de suprimal, me niet bewust opgevallen in elk geval. Ben over het algemeen al wat vermoeider dan normaal.

Je hoort vaker dat je buik bij de tweede sneller groeit. Ik heb bij mij het idee ook iets. Mijn eerste zwangerschap heeft geduurd tot 18+3. Je haalt vaak wel steun uit openheid. Ik heb vaak het gevoel dat er dan veel meer begrip is.
Mijn moeder, schoonouders, een vriendin, schoonzus en 1 zusje weet hey.
We gaan volgend weekend een weekendje weg met mn vader en alle kinderen. Mn zusje vroeg me of ik cocktails luste, dan nam ze haar shaker mee. Dus mijn vriend zegt; ja alcoholvrij… nou toen had ze het wel door?

Terug
Bovenaan