Uitgerekend April 2022

@mintie Ik hou het ivm herkenbaarheid een beetje vaag maar in mijn werk komt fysieke agressie voor, daarom is het niet wenselijk om dit nog te doen na 12 weken zwangerschap. 

Boh, herkent iemand dit? Ik heb afgelopen jaren heel erg op mijn eten gelet en ben ook nog gezonder gaan eten (omdat ik toch al, zolang ik me kan herinneren, overgewicht heb en dit steeds erger werd, dus de knop moest om). Ik heb dus een paar jaar geleden mijn hele eetschema omgegooid en ik sindsdien eet ik dus echt wel gezond en vond het ook lekker, veel eiwitten, groenten/fruit. Ik ben sowieso altijd meer van het hartige geweest ipv het zoete. Nu heb ik dus sinds een paar dagen last van misselijkheid en sinds die tijd heb ik gewoon echt geen zin meer in mijn salades en ander gezond eten. Het enige waar ik zin in heb is zoet en vettig eten en hier kan ik zelfs aan denken als ik misselijk ben, terwijl ik een salade echt niet naar binnen krijg. Ik heb de afgelopen jaren dan ook wel geleerd om die slechte voeding redelijk te beperken en doe dit nu natuurlijk ook nog, maar het wordt gewoon steeds moeilijker... pfff.

Dat herken ik heel erg van mijn vorige zwangerschap Mylwen. zelf heb ik geen overgewicht, ik kan me voorstellen dat het voor jou extra lastig is. 

Ik was 24/7 misselijk tot op het randje van spugen. En het enige dat echt goed viel was mc donalds. Heel gek, want ik eet juist veel plantaardig en was al jaren niet bij de mc geweest. En sinds de misselijkheid over was ook niet meer. Maar in die periode stond ik mezelf elke week 1 keer toe.

Verder at ik veel hartig beleg op brood. plantaardige pate'tjes en spreads. En heel licht verteerbare groenten ging nog wel. Wortels uit een pot, kapot gekookte bloemkool enzo. Mandarijnen en druiven vielen oke, als ik het bij brood at. Heb toch altijd wel geprobeerd gezond te eten, maar met salades, kruidige curries, bonen en soepen enzo hoefde je echt niet aan te komen. Heb ik die tijd wel iets vaker vlees of vis gegeten, en tosti's en broodjes kroket. Moest toch iets eten dat er niet weer uit kwam. Tussendoor knaagde ik soepstengels en rijstwafels. 

Het is erg zwaar als je hele dagen zo misselijk bent, sterkte!

hier begin ik me aardig opgeblazen te voelen. Nu 4+4. Elke ochtend flinke darmkrampen, en de rest van de dag blaast mijn buik op als een balon. In de avond issie gewoon groter als bij 10 weken met de eerste. Maar allemaal lucht. 

Lewis, gelukkig ben ik dus zo te horen niet de enige. Ik dacht al dat het aan mij lag. McDonalds vind ik wel echt een heel goed idee, hahaha. Echter de sinaasappel die ik nu naarbinnen aan het werken ben, bleh... Wat misselijkheid betreft mag ik denk ik nog niet klagen, want ik denk dat er echt nog wel mensen erger misselijk zijn. Maar lekker/fijn is het inderdaad niet. 
Dat met die darmkrampen/opgeblazen gevoel herken ik van een week geleden inderdaad. Dat is wel iets minder, ondertussen, gelukkig, dus misschien valt het bij jou over een weekje ook wel weer mee!

Bij de eerste zwangerschap en deze had ik veel behoefte aan mayonaise. Heel veel mayonaise met patat.De eerste zwangerschap was ik ook heel misselijk en veel overgeven, bleef bijna niks in en was 4 kilo kwijt..Nu sochtends misselijk. Bij opstaan LU-crackertjes werkte bij mij goed. En elke ochtend een kop verse gemberthee.
Af en toe aan je ongezonde behoefte toestaan is niet erg.

Mijn buik groeit inderdaad ook door de dag, komt door vermoeidheid, wordt er gezegd. Heb inderdaad ook al het idee dat mn buikje al iets meer zichtbaar is dan bij de vorige met dit aantal week.

Hallo! Gefeliciteerd allemaal!

Vanmorgen had ik m’n positieve test in handen, in de 6e ronde! Helemaal blij! Maar erg onwerkelijk. Het wordt ons eerste kindje❤️

Was de hele week al zo ontzettend moe, last van m’n borsten, af en toe duizelig, obstipatie.
Maar als dit het is en de misselijkheid weg blijft dan teken ik er voor!

Leuk om zo te kunnen kletsen met vrouwen die het zelfde meemaken

Gefeliciteerd Flups!

Wat slikken jullie momenteel aan supplementen?
Ik momenteel alleen foliumzuur maar twijfel of omega 3/6 ook nodig is. Probleem is dat ik vegetariër ben dus dat dit niet heel makkelijk te vinden is zonder visolie.

Terug
Bovenaan