Herkenbaar BibiWa. Onze eerste duurde heel lang en kwam ook uit een traject. Ik startte toen met een nieuwe baan en wilde open zijn over dat we dat deden en mogelijk een kindje zouden krijgen. Dat niet mijn jaarcontract ineens niet verlengd zou worden na evt positief nieuws. Zo hoefde ik ook niet te liegen over ziekenhuisbezoekjes, en kon ik ook de frustraties delen (baas is de man van een vriendin). Hij wist het ook al met 7 weken dat ik zwanger was, want ik was zo verschrikkelijk misselijk. Nu we met de tweede bezig waren dacht ik direct: ik ga dat vertellen, want ik vond het eigenlijk heel fijn dat ik niet hoefde te liegen over ziekenhuisbezoekjes. Dus die weet nu ook weer van het traject. Ouders en broer/zus ook. Maar voor mijn baas wacht ik toch nog even tot ik een hartje heb zien kloppen.
Het loopt toch een beetje anders met zo'n traject. Daar heb ik in elk geval de support wel bij nodig, ook als het niet lukt.
Mintie, hier ook getwijfeld, ik wist nog niet eens dat ik zwanger was, maar vorige week de 2e prik gehad. Maar alle info die bekend is, en dat gaat over honderdduizenden zwangere vrouwen, zegt dat het geen invloed heeft op zwangerschap. Maar het is nog niet goed wetenschappelijk onderzocht. Ik hoop maar dat ik goed gekozen heb.
Een baby hoeft natuurlijk niet duur te zijn. Luiers zijn dan eigenlijk de eerste 6 mnd nog de grootste uitgave. Familie en vrienden hebben vast nog wel wat oude spullen over, en je kan 2e hands kopen. Ben je nog milieubewust bezig ook! Voor luiers heb je ook wel goede aanbiedingen. Je kan ook eens verdiepen in 2e hands wasbaar. Een baby heeft maar weinig echt nodig. Maar ik kan me wel voorstellen dat je vriend even de zakelijke kanten door denkt nu. Lijkt me een logische stress reactie. Hopelijk voelt hij zich ook snel weer prettiger onder het nieuws.
Mylwen, moest even lachen om dat het je stress geeft dat je de misselijkheid vandaag iets minder voelt. Ik zei vanmorgen nog met een lach tegen mijn man: ik heb pukkels, dus het gaat mis! Gewoon om een beetje om mezelf te kunnen lachen. Ik krijg altijd veel pukkels van menstruatie namelijk.