Uitgerekend April 2022

623: Wat dapper dat je zo jong toch voor het kindje gaat. Het klinkt alsof je er goed over nadenkt. Heel fijn dat je tot nu toe veel support voelt van je omgeving, en zeker dat je moeder zo achter je staat. Die heb je extra hard nodig nu. Ik duim voor een goede echo voor je. Je loopt een weekje voor op mij :)

990: Gefeliciteerd en welkom. Hier kun je inderdaad lekker over de onzekerheid schrijven. 

Vlindertje, veel plezier in de Efteling! Hopelijk valt het niet op dat je de achtbanen even laat. 

Mirvdh: Je eerste kan dan wel heel bewust helpen en alles meemaken. Ik heb een 14 jaar jonger zusje, en ik heb heel wat luiers verschoond en wandelingetjes gemaakt, gestoeid met een dreumes. Prachtig vond ik dat! Ik heb een ander soort band met haar dan met mijn 2 jaar jongere broer. Maar niet minder ofzo. Inderdaad wel weer even de gebroken nachten en de schema's met duizend slaapjes en voedingen. Pfff!

Wat leuk dat het hier nog steeds drukker wordt ?.

Ikzelf ben 30. Dit wordt ons eerste kindje. Mijn vriend was er al een tijdje klaar voor, ik heb heel lang zitten twijfelen en soms twijfel ik nog wel. Niet dat ik geen kinderen wil, maar er zit nog wel wat onzekerheid. Ik heb ook lang getwijfeld of wel wel moeste beginnen, nu al, maar toen we eenmaal de knoop hadden doorgehakt, baalde ik iedere maand behoorlijk als ik weer ongesteld werd, dus ergens denk ik dat ik het zeker wel wilde. En wachten tot na ons huwelijk, duurde me ook te lang (aangezien we het dit jaar hebben moeten verzetten).
Ik heb volgende week di sdag de eerste echo en ben ook zo nieuwsgierig wat ik kan verwachten, dan. Hopen dat alles goed is ?. Daarna willen we het ook aan de ouders en broers/zussen vertellen, dus daar heb ik ook wel zin in.

Hey iedereen,
Gefeliciteerd allemaal! Ik ga nog even terug lezen vanaf de start van het topic, maar ook ik mag me hier melden. Dit wordt ons 2e kindje, een dochtertje van 2 jaar. Weer erg snel gelukt, 2e ronde, super blij mee. Volgens mijn berekening ben ik rond 16 april uitgerekend. Hebben jullie allemaal al een afspraak gemaakt bij de VK? 

Ikzelf ben 32 en het is onze eerste.
Leuk om ieders verhaal zo te lezen en elkaar te steunen!
Ik moet toch ook even wat kwijt. Na mijn miskraam in januari super onzeker en wilde  niet te snel weer enthousiast zijn dat we weer zwanger zijn. Maar gisteren kreeg ik ineens heftige steken in mijn buik en eind vd ochtend begon ik wat te bloeden. Daarna vrij snel werd het bruin. Gister avond ook klein beetje stolsels. Vandaag is het ook wat bruin oud bloed, maar nog niet helemaal weg. Gisteren met de verloskundige gebeld en nadat het snel verminderde dacht ze aan een gesprongen haarvaatje.. Ik ben er toch niet gerust op, denk toch het begin van een miskraam, aangezien er ook wat stolsels bij kwamen.. :(
Heb volgende week woensdag pas de echo en door drukte daar kan ik niet eerder terecht.
Ergens hoop je dan toch dat het onschuldig is, maar ik ben echt bang! 

Oei 532 hopelijk valt het mee! Vervelend dat die angst en onzekerheid dan zo overheerst.

Het is mijn eerste zwangerschap en moet eerlijk zeggen dat ik wel bang wordt van hoe vaak jullie miskramen benoemen. Het komt zo vaak voor. Ik heb laatst 's nachts erg kramp gehad thv m'n schaambeen en dacht meteen dat het mis zou gaan. En ik heb behalve pijnlijke borsten geen symptomen, dus hop ook meteen weer twijfel.

Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30e kinderen wilde. Dit jaar word ik 30 dus het wordt op m'n 30e ipv ervoor haha.

Die telling van de clearblue testen is anders dan hoe de verloskundigen enz rekenen toch? Die test telt vanaf je eisprong?
Ik heb alleen action en kruidvat testen gedaan.

@532 Ow, dat is wel vervelend. Hopelijk betekent het niks, ik zal duimen ?!

@Mintie Klopt wat betreft de CB testen. 1-2 betekent inderdaad 3-4 weken volgens normale telling. Ik heb altijd geroepen dat ik 30 een mooie leeftijd vind om aan kinderen te beginnen. Ben nu net een paar maanden 30. En zal nog net 30 zijn als ik moet bevallen.

@532 is het echt rode of bruine afscheiding? Ik weet van mijn miskraam dat het eerst bruinig was en dat is oud bloed. Maar als het rood is kan het idd een haarvaatje zijn dat is geknapt, maar als het echt gaat vloeien dan merk je het wel..:

532 ik snap je angst heel goed, ik zou me niet anders voelen. Maar een beetje bloedverlies, zelfs helderrood, hoeft niet direct een miskraam te betekenen. Een stolsel is niet altijd weefsel he? Kan ook samengeklonterd oud bloed zijn. Ik ga hard voor je duimen dat het hierbij blijft, en dat je volgende week toch een mooie echo hebt. 
Mintie, ik denk dat op dit soort fora meer mensen rondzwerven bij wie het niet vanzelf ging of mensen die relatief veel narigheid mee gemaakt hebben. Als alles goed gaat heb je misschien minder behoefte aan verhalen of duidelijkheid, of juist praten over gebeurtenissen. De verhoudingen liggen een beetje scheef in elk geval. Je hebt rond de 15-20 % kans op een miskraam. Dat is 80-85% kans dat het goed gaat! En na een eerste goede echo met een kloppend hartje en juiste maat stijgt het al naar 98%. Blijf positief! 
Die pijn rond het schaambot had ik eergister de hele avond en nacht. Is weer weggetrokken. Ik maak me druk als ik niks voel, ben blij dat ik dan iets voel, en maak me vervolgens druk over dat ik wat voel. Vermoeiend zo'n piekerhoofd. 
Vanmiddag was ik voor het eerst wat misselijk van mijn thee. Maar het stelt nog niks voor vergeleken bij wat ik bij mijn dochter meemaakte. Behalve de mega opgeblazen buik nog steeds erg lichte symptomen. Ik zou blij moeten zijn want ik weet hoe hondsberoerd je je kan voelen. Maar ik vind het ook verdacht. Zou ik niet meer moeten voelen? Met mijn dochter voelde ik veel meer. Toch gaat alles nog goed. Nog 2 weken tot de echo. 
Wat veel gebruikers trouwens die hun profielnaam niet aanpassen. Moet hard oefenen zo om de verschillende gebruikers te herkennen ?

Terug
Bovenaan