Mintie, herkenbaar. Ik ben ook een ramp met geheimpjes, zeker mijn eigen leuke geheimpjes haha!
KB, wij hebben op dezelfde dag de eerste echo. Ik herken het wel hoor, ook ervaring met miskramen. Maar als ik mezelf teveel toesta daaraan te denken, dan ga ik me heel erg zorgen maken. het gaat beter met de stress als ik er vanuit probeer te gaan dat het goed zit, en gewoon lekker alvast vooruit denk. En ik denk dan ook: ik kan wel mezelf beschermen door me nu af te sluiten, niet teveel aan de leuke dingen denken, want dan raak je niet geinvesteerd, en die neiging heb ik wel, maar het voorkomt een miskraam niet, en het zorgt er ook niet voor dat het goed gaat. Het geeft me alleen maar stress die niet goed is. En hoe lang het ook leeft, het verdient om van gehouden te zijn. Als het zo loopt dan komt die pijnlijke klap toch wel. Die doet niet minder pijn omdat ik nu alvast bedenk dat het zo loopt. Hopelijk kun je wat met deze gedachten.
Onze verloskundige doet met 10/11 weken de termijnecho, dat schijnt beter te zijn. Dan dus een 13 weken echo, en dan met 20 weken pas weer. Maar bij mijn dochter had ik rond 15 weken een geslachtsbepalingsecho gehad en had ik vanaf 17 weken regelmatig een medische echo nodig, dus vaak genoeg kunnen kijken! Het zijn maar momentopnames, maar het feit dat ze nog goed groeide en dat er geen vreemde dingen te zien waren stelde me echt wel gerust. Ik kon mezelf helemaal gek maken als het lang duurde tot de volgende echo of hartje luisteren. Ook omdat je het die eerste helft nog niet zo voelt. Ik hoop nu ook op veel echo's.