Uitgerekend April 2022

Ik heb nog niks gehoord over de 13 weken echo maar ben best bereid om gegevens te delen.Ik heb 8, 12 en 20 weken echo, dacht dat dat normaal was? Dan is 13 wel erg kort erop weer.
Ik wil ook wel een NIPT etc laten doen.

Ik vind het overigens ook langzaam gaan. Ik wil graag die meest kritieke periode voorbij en een goede echo gezien hebben. Daarnaast ben ik normaal heel open en eerlijk, dus ik heb ook enorm moeite om de zwangerschap te verzwijgen.

Doe mij maar elke week een echo haha!
Ik vind de tijd ook erg langzaam gaan helaas..

Volgens mijn verloskundige heb ik ook de optie om met 16 weken een echo te doen.
Ik zou hem dus hebben bij 8,10,13,16&20

Ik wist trouwens ook nog niets van de 13-weken echo, ik ben wel heel erg voor de wetenschap dus ik denk dat ik me daar wel graag voor zou willen inzetten.. even nadenken nog. Het zit dan inderdaad wel heel dicht op de echo rond 12 weken, maar goed. Ben al blij dat het überhaupt bestaat en even "binnenkijken" is altijd fijn. Eerst de eerste echo maar even afwachten ook. Die van mij staat de 24ste gepland. Helaas ook al eens meegemaakt dat het hartje niet klopte met de eerste echo, dan sta je er toch nog een stuk minder onbezorgd in. Van mezelf ben ik wel best positief ingesteld, dat scheelt wel, :) even geduld hebben nog ?

Mintie, herkenbaar. Ik ben ook een ramp met geheimpjes, zeker mijn eigen leuke geheimpjes haha!
KB, wij hebben op dezelfde dag de eerste echo. Ik herken het wel hoor, ook ervaring met miskramen. Maar als ik mezelf teveel toesta daaraan te denken, dan ga ik me heel erg zorgen maken. het gaat beter met de stress als ik er vanuit probeer te gaan dat het goed zit, en gewoon lekker alvast vooruit denk. En ik denk dan ook: ik kan wel mezelf beschermen door me nu af te sluiten, niet teveel aan de leuke dingen denken, want dan raak je niet geinvesteerd, en die neiging heb ik wel, maar het voorkomt een miskraam niet, en het zorgt er ook niet voor dat het goed gaat. Het geeft me alleen maar stress die niet goed is. En hoe lang het ook leeft, het verdient om van gehouden te zijn. Als het zo loopt dan komt die pijnlijke klap toch wel. Die doet niet minder pijn omdat ik nu alvast bedenk dat het zo loopt. Hopelijk kun je wat met deze gedachten. 
Onze verloskundige doet met 10/11 weken de termijnecho, dat schijnt beter te zijn. Dan dus een 13 weken echo, en dan met 20 weken pas weer. Maar bij mijn dochter had ik rond 15 weken een geslachtsbepalingsecho gehad en had ik vanaf 17 weken regelmatig een medische echo nodig, dus vaak genoeg kunnen kijken! Het zijn maar momentopnames, maar het feit dat ze nog goed groeide en dat er geen vreemde dingen te zien waren stelde me echt wel gerust. Ik kon mezelf helemaal gek maken als het lang duurde tot de volgende echo of hartje luisteren. Ook omdat je het die eerste helft nog niet zo voelt. Ik hoop nu ook op veel echo's. 

@Lewis: het blijft onzeker.. Maandag was het halverwege de dag gestopt. Maar vanaf gisteren (dinsdag) toch weer klein beetje oud bloed gedurende de dag, vandaag ook.
Klopt wel wat gezegd is, dat ondanks je erop ingesteld bent het altijd als een klap zal voelen, want ergens houdt je toch hoop. Inderdaad kun je dan beter proberen maar optimistisch blijven!

Ik moet nog 7 dagen wachten op de echo.
Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, want met mijn drukke baan ook wel lukt.
Ben wel erg misselijk geworden gisteren en vandaag. Moest naar de wc rennen op het werk, echt erg! En om de paar uur eten, anders gaat het ook niet goed. Moeilijk om dan te verzwijgen, collega's merken wel dat ik me niet lekker voel.

Hebben anderen er al veel hinder van met werken? Ik wil me ook niet ziek melden, omdat ik collega's dan opzadel met meer werk en hectiek.

@MvdF dat heb ik ook. Amper klachten baart ook weer zorgen omdat je bij de vorige zwangerschap wel zo ziek was.
Welkom alle nieuwe zwangeren!
Mijn zusje kwam dus gister, en toen vertelde ‘bonus’dochterlief dat ik niet in achtbanen was geweest, die keek heel verbaasd en heeft nu denk ik wel wat door?

De 13week echo wil ik denk ik wel doen, evenals de NIPTtest.. Nog een weekje, dan zullen we het horen.
De tijd mag van mij ook wel wat sneller gaan!

Ik lees dat bijna iedereen al een afspraak heeft gemaakt met de verloskundige. Ik heb nog niet eens gebeld haha. Wij gaan zaterdag eerst nog even op vakantie (tips voor vliegen met een kleintje zijn welkom ;-) ) en daarna ga ik bellen voor een afspraak. Hier nog steeds geen klachten. Ben aan het twijfelen om nog een test te doen, maar wil mezelf ook niet gek of onzeker maken.

Ook hier in april uitgerekend van ons eerste kindje! Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan! Vind het wel allemaal heel lang duren, kan schlecht slapen en heb een concentratie vermogen van een goudvis ?

Terug
Bovenaan