Uitgerekend April 2022

532: wat spannend blijft het toch! Maar het klinkt hoopvol dat je klachten toegenomen zijn en dat het bij bruinverlies blijft? ik duim heel hard dat hij blijft zitten!

Ai, Vlindertje, kids kunnen dingen ook zo lekker zeggen wanneer het in ze op komt he? haha! 
MvdF: Vorige zwangerschap belde ik pas toen ik 6 weken was. Ik geloofde echt niet dat het goed kon gaan en dacht het is toch nog lang geen tijd. Maar ik kreeg dus wel een beetje op mn kop dat ik toen pas belde, want dan konden ze niet zo goed voor een week later een echo plannen. Uiteindelijk was het met wat schuiven toch gelukt. Maar deze keer heb ik dus wel direct gebeld. Kan altijd weer annuleren als het mis gaat. Maargoed, dit is in het ziekenhuis ivm medisch traject. Ik bel de verloskundige pas als de eerste 7 weken echo goed is, dan kan de intake en de 11 weken echo gewoon daar. 
welkom baby april, en herkenbaar. 

Ik vind het allemaal heel spannend en zou graag willen weten of alles goed zit. Ik heb 6 sep mijn eerste echo. Deze is wel inwendig! Ik denk als ik zometeen weet dat het goed is dat ik het wat meer los lan laten. Merk nu wel dat het me echt de hele dag bezig houd. Hoe doen jullie dat ?

Lewis, nou echt he.. t was haar daar niet opgevallen, tot we het er dus met mijn zusje over kregen. Gaan komend weekend met de familie op vakantie, zal dan de vraag wel krijgen?

Norahes, Die ervaring heb ik dus ook, tot nu toe mildere klachten dan bij de eerste en dat maakt mij ook onzeker. 

Ik ben persoonlijk niet zo van de FB groepen. 

Baby april, bij mij is de eerste echo ook inwendig. Voordeel is weer dat ze het vruchtje dan heel duidelijk in beeld krijgen.
Vlindertje, ik duim voor je dat je het geheim weet te houden tot jouw verrassingsmoment. Wat gaan jullie doen? Leuk hoor. Wij gaan over ruim een maand op vakantie naar Duitsland. Ik ben dan (hopelijk) 11 weken.

Heb hier even een wat zwaardere dag, nou ja zwaar, ik wil gewoon naar huis. Ik heb het de hele dag steen koud en met die airco op kantoor zit ik gewoon met een dik vest aan. Zit ook voortdurend te knikkebollen achter mijn computer. 

En ik kan er niks aan doen maar ik krijg gewoon echt buikpijn van mijn spijkerbroek. Hij groeit echt al. Het is de tweede keer en dan schijnt het sneller te gaan. Er wordt gewoon al vollop ruimte gemaakt. Opgeblazen ook. Ik probeerde gister een jurkje maar had het zo koud, dus nu maar weer een spijkerbroek. Heb niet zoveel andere lange broeken, ben een jeanstypje. En nu dus echt vervelende buikpijn en nog meer opgeblazen buik van de irritatie. Wat moet ik hier nou mee?? Als ik mn zwangerschapsbroek van zolder haal dan accentueert dat juist de bolling. Dat is heel leuk, zodra je wilt dat je omgeving het weet! Ben er een beetje geirriteerd van. Straks thuis lekker in mn pyjama hangen.

Zelf heb ik geen FB, dus voor mij maakt het niet uit

Ik hoop t ook, maar ben er bang voor. Bij de vorige hadden we de zwangerschapstest ingepakt voor familie en voor bonusdochterlief een speentje. Was voor haar eerst wennen, maar later zat ze steeds vaker aan mn buik.Wat we deze keer gaan doen, weet ik nog niet.
Zal voor haar wel een impact zijn dat ik weer zwanger ben en zij zal ook angst hebben dat t weer mis gaat. Daar maak ik me ook wel zorgen om..

Mijn moeder had een paperclip bij haar knoop en knoopsgat, en een wat langer shirt aan, zodat het niet op viel. Ook zijn er wel van die tussenstukjes voor bij je gulp te verkrijgen, maar waar weet ik zo niet.
Ben vandaag ook erg moe. Slaap niet zo goed door dromen en als het licht wordt ben ik gewoon wakker en kan ik amper weer in slaap komen. Was vanmorgen 6u?

het heeft bij jullie wel een extra lading. Met 19 weken kun je niet echt meer spreken van een late miskraam. Dan ben je gewoon echt je kindje kwijt. Hoe ging de dochter van je man ermee om? 9 is ze toch? en naast dat het enorm spannend is, hoe is het voor jullie om opnieuw zwanger te zijn? Lijkt me dat je daardoor ook weer extra denkt aan de vorige zwangerschap. 

De truc van het elastiekje bij mn knoop ken ik wel ja, maar ik gebruik mn spijkerbroek nu dus om mijn buik te verbergen. Ga het niet meer doen, want het doet echt zeer. Ik ga wel even mn kast door op zoek naar iets comfortabels waarin het niet zo opvalt. 

Dat vroege wakker worden ken ik. Ergens halverwege de vorige zwangerschap werd ik steeds rond 2 uur wakker en sliep pas weer als het ochtend was. Tegenwoordig zijn we elke dag om 5 a 6 uur op vanwege dreumes. Tussen dat en de gebroken nachten al 15 mnd, hoop ik dat ik genoeg slaaptekort heb dat ik gewoon lekker blijf slapen haha! Met een zwangerschap erbij ben ik wel wat moeier dan bij de eerste. Maar ik denk dat het een goed teken is, mijn lijf is in elk geval bezig. Van het weekend hebben we de 6 weken alweer gehaald, whoot whoot!

Lewis; je het is heel spannend, heeft een hele dubbele lading. Waren ook nog niet weer met zwanger worden bezig, maar gebeurde dus spontaan. Ben wel blij dat we deze keer meer controles krijgen (bij gyn en VK). Het bizarre is dat ik uitgerekend ben op de datum dat ons dochtertje geboren en overleden is (1april), alsof het zo moest zijn.
Partner was ook heel emotioneel heeft bij me geslapen in het ziekenhuis, maar op een gegeven moment rouw je anders. Wel kunnen we er heel goed over praten.

Dochter was eerst heel nonchalant, kwam in het ziekenhuis, daar stond een bakje water met Bibi. Vroeg of ze haar al gezien had en zei: ja daar... de volgende dag was ze heeel emotioneel geweest bij moeder. Ook had ze naam van haar zusje op haar arm geschreven met pen. Ook op de crematie was ze heel emotioneel, wel wilde steeds heen om even te kijken.
Ze heeft een knuffel en dezelfde hebben we hier staan, had ze gekocht voor haar zusje. Het liedje van de crematie kan en wil ze nog niet luisteren. Wel kunnen we er ook met haar over praten.
Merken wel dat ze er heel erg mee zit. Een vriendin van haar moeder stond op punt van bevallen en daar wilde ze niks van weten.
Als ze wil, praten we er over maar dwingen haar niet. Soms begint ze er spontaan over en even spontaan gaat ze weer verder waar ze mee bezig was.
Vanuit het ziekenhuis kreeg ze een boekje: mijn zusje is een sterretje. Die pakt ze er zelf soms bij.
Ook krijgt ze nog een kettinkje, van een vlinder met een beetje as er in.

Ja, drama dan he, hoop ook dat ik mn eigen kleding nog even kan dragen, draag nu veel losse rokjes en broeken, zodat er weinig druk op komt. Heb het idee dat ik ook al iets groei. Goed zoeken in de kast, ligt vast wel iets?

Terug
Bovenaan