Uitgerekend April 2022

Ik heb sinds zondag bloedverlies. Dat was bruin. Vannacht was dat opeens helder rood. Vanochtend na de grote boodschap weer. Ik ben nu 6 weken. De verloskundige wil nog niet een echo doen omdat het nog te vroeg is. Ik baal hier zo van. Ik wil gewoon duidelijkheid.

Oei dat is schrikken! Helaas gaf de VK bij mij hetzelfde antwoord. Zo frustrerend dat wachten en die onzekerheid. Wanneer staat je echo gepland?

(heb mijn naam eindelijk kunnen veranderen. Was gebruiker 532)

Hey meiden, ik meld me hier ook en ik lees al even mee. Als alles goed zit ben ik 9 april uitgerekend. Alleen gisteravond had ik ineens bloedverlies:( We zijn in Italië en op deze plek is het toiletpapier bruin. Dus erg lastig zien maar het was een flinke golf bloed en volgens mij bruin.
Gisteren in paniek het Spoednummer gebeld van de verloskundige en die maakt zich nu nog geen zorgen. Ze gaf aan dat we hier naar het ziekenhuis kunnen voor een vroege echo vanaf 6+3 als dat ons gerust stelt, dat gaan we dus ook doen. Dat is dinsdag pas dus nu afwachten… nu geen bloedverlies en kramp meer maar mijn borsten doen ineens geen pijn meer. Dus jullie begrijpen dat ik me ook echt zorgen maak.
Ik deel dit ook omdat ik het verhaal zie van @babyapril. Vanaf 6+3 mag jij gewoon een echo doen hoor dus als het je gerust stelt zou ik er echt op staan. Onze verloskundige gaf het gelijk aan dus het kan wel zelfs nu wij in het buitenland zijn.
Ik hoop heel erg voor je dat alles toch goed zit, dat hoop ik voor ons allebei. Heel veel sterkte in ieder geval.

Ik heb pas de 26ste een afspraak. Dan zou ik 8 weken zijn Eerder wilde ze echt niet omdat het juist tot meer onzekerheid kan leiden. Ik verlies nu niets, maar goed dat kan zo weer omslaan. De zwangerschapssymptomen heb ik ook minder. Konden we maar de tijd versnellen..

Hee wat een onzekere berichten hier zeg ?
Wat zullen jullie in de stress zitten. Ik hoop echt hard dat het niks blijkt te zijn. 
Het klopt wel. Rond 6 weken kan het zijn dat je geen kloppend hartje ziet, terwijl er niks ergs aan de hand is en dat je dat een week later wel ziet. Ook kan er wat variatie zitten in hoe groot het is. Dus dat het nog klein is wip ook niet altijd zeggen dat er wat is. Internet staat vol met topics over onzekere vroege echos. Het kan je heel bang maken voor niks. Of juist onterecht geruststellen. Want ook met kloppend hartje wil het niet zeggen dat je dan zeker weten geen miskraam hebt. Niemand kan voorspellen of het bloedverlies tot een miskraam leidt en al zou je het zeker weten dan kunnen ze niks doen om het te stoppen. 
7-8 weken vind ik wel vreemd dat ze niet even kijken. Dan kun je wel al veel meer zien.
Wel heel naar voor jullie hoor. Word er zelf eerlijk gezegd ook een beetje bang van weer.

Terug
Bovenaan