Uitgerekend April 2022

Gefeliciteerd Marly! Vk bellen is wel handig aangezien ze een drukke planning hebben, althans hier is dat wel zo.

Ik heb minder leuk nieuws. Gisteren weer een bloeding gehad met buikkrampen, paar stolsels. Helder rood, halverwege de dag weer oud bloed. Nu weer gestopt. Heb me er op ingesteld dat het voor ons weer eindigt in een mk. De 2e nu. Nog 2 dagen wachten op de bevestiging van de echo. Hoop zo dat het nu verder op gang komt, want de vorige keer kwam het niet vanzelf en ik ga over 4 weken op vakantie. Heb zo geen zin in allemaal gedoe! Moeilijk op het moment om te denken dat het voor ons ook een keer gaat lukken..

Ahh dat is naar Debb! Ik hoop heel hard dat je ongelijk hebt, maar meestal ken je je lichaam wel. Ik heb zelf na 2 miskramen uiteindelijk mijn dochter gekregen. Dit om je een positief verhaal mee te geven. Maar ik snap dat je hoop even helemaal weg is. 

Marly, welkom en gefeliciteerd! Hier hebben ze ook liever dat je tijdig belt ivm het goed kunnen plannen van de afspraak en de echo. Ik zou er niet te lang mee wachten. die klachtjes komen vast nog wel. Bij mij begon het pas goed na 6 weken bij de eerste. En nu ben ik 6+1 en sinds afgelopen weekend non stop misselijk en meer pijn aan mijn borsten. In het begin had ik beide keren alleen licht gevoelige tepels, vermoeidheid en rommelige opgeblazen darmen. Jij kan natuurlijk wel andere klachten krijgen dan ik. :)

Aan de medemisselijkerds onder ons: wat eten jullie voor tussendoortjes? Ik merk dat eten nog wel helpt. Het is eigenlijk meer dat ik gewoon vaak even wat moet eten. Vooral boterhammen smeerkaas vallen goed, en meer vette zoute junkfood waar ik maar niet teveel van ga eten. Ik vind het lastig om een tussendoortje te vinden dat goed valt en gezond is. Een handje druiven gaat in de ochtend nog wel. Maar eigenlijk is het te zoet. Rauwkost zit ik echt niet op te wachten nu, ieuwl!
Bij mijn eerste hielp niks en werden het uiteindelijk pillen, dus dit is nieuw terrein voor mij. 

Hoi allemaal! Leuk om lotgenoten te hebben :) Vandaag positief getest en durf, net als zovelen, nog niet echt blij te zijn. 2 maanden geleden namelijk een miskraam gehad.. hopelijk komt het nu wel goed! Spannend!

@mintie. Ik heb geen ervaringen met inwendige echo’s.Merkte afgelopen weekend ook veel vermoeidheid, en moet vaak naar de wc (groot en klein). Darmen zijn lekker op de hobbel. Geuren worden ook heftiger en hele dag door wat weeïg nuGefeliciteerd Marly! Inderdaad wel even de VK bellen hoor, dan heb je in elk geval een afspraak staan, voordat je nog langer moet wachten.@debb dat zijn geen fijne berichten, hoop dat het allemaal mee valt. Bij niet vertrouwen gewoon echt VK bellen.hoor!@lewis droge lu crackers, beetje gemberthee, vet eten inderdaad. Wit brood helpt vaak ook wel. Het is ook echt waar je zin in hebt. De vorige zwangerschap bleef er amper wat in, alleen droge lucrackers en patat wel redelijk.Probeer ook te kijken, als je echt misselijk bent, wat makkelijk uit te spugen is? niet smakelijk, maar pasta of rijst is niet echt comfortabel.
Blijf na het eten ook even rechtop zitten of staan en niet te snel gaan liggen, daar werd ik nog misselijker van.
@900 gefeliciteerd. Blijft spannend na een miskraam he, we duimen dat het goed gaat!

Wij zijn net terug van ons weekendje, heb geen vragrn oid gehad, maar wel het vermoeden dat mijn zusje iets vermoedt. Was dus savonds wel steeds heel moe en had sochtends tijd nodig om rustig wakker te worden, zodat ik niet heel misselijk word. Ook moest ik snachts regelmatig naar de wc, wat zijn vakantiehuisjes dan gehorig??

Inwendige echo stelt echt niets voor, het is een smalle staaf en ze weten wat ze doen. Wat misschien extra kan helpen is gewoon ff bewust ontspannen daar beneden: even aanspannen zoals je doet als je je plas inhoudt, en dan bewust "loslaten"/ontspannen (alsof je gaat plassen maar natuurlijk niet helemaal haha).
Hier ook de hele dag last van misselijkheid, ging 1 dagje iets beter laatst, maar verder wel echt last, soms ook echt zo'n golf misselijkheid die komt opzetten die echt heftig is. :/ Ik eet graag warme dingen, dus eet nu vaak een tosti als lunch en tussendoor een kom warme havermoutpap (met klein beetje suiker erin), maar ook thee met koekjes/biscuit, en ook komkommer. :) Ik kan gelukkig wel redelijk normaal eten verder, alleen bepaalde dingen (en geuren idd, herkenbaar) staan me echt niet aan (zoals droog brood) en moet echt minder eten dan normaal, anders gaat het ook mis. ?

@Lewis Ik merk ook dat ieta eten op het moment dat ik misselijk wordt, goed helpt. Sinds dat ik dit doe, gaat het stukken beter met de misselijkheid. Bij mij is het ook meestal droge lu crackers of crackers met wat smeerkaas. Verder heb ik wel altijd zin in zoet of vettig eten, wat ik natuurlijk niet teveel wil eten en rauwkost heb ik ook helemaal geen zin in.

Gezellig zo, nog meer meiden! ❤️

Morgen de eerste echo ? en ik ben zo ontzettend zenuwachtig. Heel erg bang voor negatief nieuws, terwijl er geen echte reden voor is. Ook ik zie er ergens wel tegenop, omdat er een kans is dat hij inwendig moet.

Hey allemaal, ik ben helemaal verbaasd door goed nieuws vandaag. Ik had gisteravond een 2e bloeding met krampen. Dus de vk gebeld vanochtend en eigenlijk voelde ik aan alles dat het een mk was. Afscheid genomen en veel verdriet. Maar voor de zekerheid naar een Italiaans ziekenhuis (wat ik niemand kan aanraden overigens pfff). En daar begreep ik uit het Engels dat de gynaecoloog wel kon dat er een vruchtje en kloppend hartje is!! Er was ook iets wat minder goed was maar ik begreep later van de vk pas wat de gynaecoloog bedoeld heeft. Ik heb blijkbaar een cyste op een eistok wat vanzelf weer weg schijnt te gaan. En er was een extra vruchtzakje dat leeg was. Daar kwamen de bloedingen van maar dit was oké. Misschien dat er nog een bloeding komt voor dat ‘windei’ maar dat maakt voor het echte vruchtje dus niet uit.
Ik ben nog steeds flabbergasted en ben de dag aan het verwerken. Maar ik ben al iets meer gerustgesteld. Hopelijk geeft mijn verhaal wat meer hoop bij andere dames in onzekerheid.

Terug
Bovenaan