Uitgerekend April 2022

Debb wat een geweldig nieuws! Fijn om ook te horen dat alles goed kan gaan ? Ik heb over 2 weken mijn eerste echo dus nog eventjes geduld. Dit worden 2 heeeeeele lange weken!

Nou zeker Vlinder. Al weet je nu niet wanneer het komt. Vreselijk.

Ik ben echt blij als het maandag is en ik mijn echo gehad heb. Ik had al niet veel kwaaltjes en merk dat mijn borsten minder zeer beginnen te doen. Ga mezelf dan ook gek maken dat het er niet meer zit ofzo.

Als ik de echo heb gehad ga ik ook actie ondernemen voor moeders voor moeders. Ik werk veel buitenshuis dus kan niet alles opvangen, maar alle beetjes helpen denk ik.

Ach Mintie, heel herkenbaar hoor. Maar het hoeft niets te betekenen. bij mijn eerste werden mijn borsten na 6 weken minder gevoelig en binnen een week voelden ze de rest van de zwangerschap gewoon normaal. Mijn moeder heeft van mij de eerste 4 maanden helemaal niks gevoeld. Geen enkel symptoom. 
Ik ga duimen voor een goede echo. 

Zelf ben ik dinsdag aan de beurt. Ik vind het echt heel spannend. Ben echt aan het aftellen. Gelukkig wel veel leuke afleiding van het weekend. Hopelijk lukt dat allemaal met de misselijkheid. Zometeen pizza teamlunch op het werk, brrr... 

Ik heb de goden verzocht met m’n berichtje. “Geen kwaaltjes zei je? Kotsen dan, nu! ?”

Doen jullie nog iets bijzonders bij het vertellen over de zwangerschap? Toen mijn schoonzusje zwanger was kregen we een kinderboekje. Ik vond het tamelijk ongemakkelijk dat je dan zelf moet vragen of iemand zwanger is. Dus denk dat wij het gewoon gaan zeggen, evt met uitgedraaide foto van de echo.

@Mintie Hahahha, ja ik heb daar ook al van geleerd, om te twijfelen over mijn kwaaltjes, de dag erna voel je je opeens nog misselijker dan eerder. Op dit moment heb ik minder last van mn borsten en hier ben ik dan nu ook gewoon blij mee ?. Wij hebben nu wel gepland om iets ‘speciaals’ te doen om het de opa’s en oma’s en tante en ooms te vertellen. Klein zakje met scrabble letters die dan ‘opa en oma’ of ‘oom en tante’ vormen. Lijkt me duidelijk zat. Sowieso krijgen ze erna nog een foto van onze papegaai met de echofoto’s in zn snavel erbij en nog wat chocolade met muisjes. Duidelijk zat, denk ik toch…

@Debb Wat een fijn nieuws! Nu dus alsnog genieten!

Haha Mintie, oeps! jammer dat je nu toch ook wel echt last van de misselijkheid hebt. 

Hier doen we niks speciaals. We hebben gewoon gebeld met de (schoon)ouders en broer/schoonzus. Ook mijn twee goede vriendinnen heb ik het gewoon verteld. En andere mensen zullen het na een goede echo ook druppelsgewijs gewoon persoonlijk horen. Maar dat komt ook wel omdat ik het pas echt een feestje waard vind als je wat meer weet over of het goed gaat. Bij de vorige zwangerschap zijn we na de 20 weken echo met iedereen uit eten geweest om te vieren dat we dan toch eindelijk ouders werden.
Of we dat voor de tweede weer gaan doen, ik denk dat ik een beetje pols wat de animo is. Anders kunnen we ook een keer een taart doen. Op mijn werk had ik toen ook een taartje meegenomen met muisjes erin verwerkt. Ik wil het zelf wel vieren in elk geval.

Neemt niet weg dat die telefoontjes en gesprekken wel heel bijzonder en leuk zijn. Iedereen reageert zo blij! Ik denk ook dat het cadeautje erbij meer voor jezelf is, om het speciaal te maken. De anderen zijn gewoon blij met het nieuws. 

Leuk die scrabble letters voor opa oma en tante oom! Hebben wij vorige keer gedaan, was echt grappig. Nu gaan we het vertellen tijdens het uit eten met de familie en andere familie heb ik ook sneaky samengebracht om samen te efen met een smoes, beiden over 2 weken. Dus dan is iedereen samen.
Mijn beste vriendin hoort het volgend weekend al, we gaan samen weekend weg en ja niet drinken is dan wel erg verdacht.. De rest van de vrienden komen dan na de families.

Mijn vk zei dat ik calcium tabletten moet gaan slikken als ik niet 5 glazen zuivel per dag neem, waar ik niet aan kom. Heeft iemand een goeie zonder allerlei extra toevoegingen? Slik al de zwanger multi van davitamon, en de meeste calcium tabletten hebben weer D3 of magnesium erbij.

Terug
Bovenaan