Uitgerekend April 2022

Calcium zit niet alleen in zuivel hoor. Ook plantaardige dingen zijn een goede bron. 
Je hebt als zwangere ongeveer 1000 mg nodig. 120 zit al in de davitamon. De rest moet je uit je voeding halen. Maar dat zit in heel veel dingen. Ik heb een plaatje bijgevoegd. 

Ik word hier dus best onzeker van. Zelfs het elastiek van mn huisbroek gaat strak zitten. Dus ik loop nog voor een eerste echo in mn zwangerschapsjeans van de eerste. Mn schoonmoeder vroeg vorig weekend al of mn buik al groeide of dat ik veel at ? Mijn moeder roept gisteren ineens "jezus Lewis! Dat lijkt wel 4 mnd zwanger." Vanmorgen vraagt de buuf of ik zwanger ben want ze ziet een buikje. Ik had een wat lossere trui aan. Nou moe. Ik ben echt niet aangekomen, zelfs wat afgevallen. 
Ik schaam me er een beetje voor. Zo vroeg al. Ben pas 7 weken en het is echt een beetje zichtbaar. Zelf heb ik ook zoiets van wat als het dinsdag niet goed zit? Ik wil nog helemaal niet teveel toegeven aan zwanger zijn. Alsof je een keuze hebt... Maar ik wilde zeker niet dat mensen als de buurvrouw het zien. 
Hebben anderen die zwanger van een tweede zijn hier ook last van? Ik heb wel gehoord dat het sneller gaat dan. Maar zo snel? De baby is een cm groot!

Je hebt ook melk met extra calcium. 200mg calcium per 100 ml. Ik heb drinkglazen van 400 ml. Dus met 1 glas heb ik al 800 mg calcium binnen.

Hier zojuist een positieve echo gehad. Ze schatten de kleine op 6w+6d dat zou betekenen dat ik 9 april uitgerekend ben.Zo blij om een kloppend hartje te zien?

@lewis ik ben ook zwanger van de tweede merk wel dat m'n buik al wat eerder begint uit te zetten. Maar zo erg als jij beschrijft niet hoor. Mijn gewone broek past nog en ik denk niet dat iemand het al door heeft.

Ik slik alleen foliumzuur met vitamine d. Is verder ook niks van gezegd dat ik meer moet slakken.

Gefeliciteerd degenen met een positieve echo!!!
Heel naar dat het niet goed zit @mamavaneenvlindertje. Ik heb het ook 1x meegemaakt bij de 1e echo, dat was echt een klap. Hopelijk komt het snel vanzelf of al moet je een handje helpen (was is mijn geval toen ook zo) dat je lichaam zich iig snel herstelt. ♡
Nou @Lewis, wees er niet onzeker over hoor, echt! Ik ben zelf slank (maat 36), ben ook iets afgevallen, maar mijn normale jeans paste ik anderhalve week geleden al echt niet meer.. (ben nu 6w6d, 2e kindje). Terwijl bij de eerste pas iets een beetje zichtbaar werd rond 20wk(!), toen was ik wel nog wat slanker). Dus ik draag al even lang of zwangerschapsjeans, of een ruim vallende pantalon met elastiek, zwangerschapsjoggingbroek, of lange rok, maar mijn buikje is dus al wel echt zichtbaar (zeker voor mezelf en degenen die het weten). Het is zeker nog geen mega dikke buik maar wel duidelijk boller dan normaal, en pas dus ook niets meer. ? Heb het meteen geaccepteerd, het is toch niet anders en het heeft een goede reden. ? Ik herken wel je gevoel van nog beetje voorzichtig zijn zo vroeg en dat je niet wil dat iedereen het ziet, dat heb ik ook wel, maar heb gewoon een topje eroverheen en zo op straat zal het dan niemand opvallen. Na een positieve echo ga ik het wel aan mijn eigen team op werk vertellen, ik verwacht namelijk ook met een week of 10 al wel echt dat ik niet meer om mijn buikje heen kan, dan ben ik de vragen op kantoor liever voor haha ??

En wat fijn om te weten mbt de calcium, dank daarvoor. Deze weken haal ik die hoeveelheid echt niet, normaal wel. Even bellen met de vk maar, of ze het aanraadt (ik lees dat je dat supplement in overleg wel of niet kan gaan slikken, te veel kan ook schadelijk zijn).

Nog precies 2 weken tot de echo.. Duurt lang ? Haha, je geduld wordt wel echt op de proef gesteld zo.. Tot zover gaat alles goed! Mijn borsten beginnen wat gevoeliger te worden en ik heb wat meer afscheiding.
En ik weet niet of dit erbij hoort, maar ik heb het steeds zo koud! Echt rillingen koud en mijn handen zijn zo koud. Brr. En honger! Zo-veel honger! Ik moet me echt inhouden om niet alles te eten wat los en vast zit.. Ik heb maar een extra boterham meegenomen naar kantoor zodat ik wel iets verantwoords extra eet. 
Over het punt er iets te 'doen of geven' over het vertellen van je zwangerschap. Ik denk dat dat persoonlijk echt heel erg verschilt. In mijn schoonfamilie zijn ze ook wel van die emotionele mensen die vaak een momentje maken van dingen. Wat dat betreft pas ik ook veel beter bij mijn schoonfamilie dan mijn eigen familie :) Die zijn allemaal een heel stuk nuchterder bij dat soort dingen. We willen wel inderdaad iets wat heel duidelijk is, iets met de foto van de echo o.i.d. op een leuk bordje ofzo dat diegene opa, oma of oom wordt.
Mijn beste vriendin heb ik het echter wel over de telefoon verteld, zij is nu ook de enige die het weet omdat het nu heel vroeg is. Maar mocht het fout gaan dan wil ik met haar er ook over praten, ik weet dat ik bij haar terecht kan met alles.
De angst dat het mis gaat is bij mij nog steeds groot en ik vind het erg lastig om daar mee om te gaan. Ik kan/durf ook echt nog niet te genieten van de zwangerschap. Vind het erg moeilijk. 

Byba, wat goed! ? Nog een mooie echo!
KB, jouw verhaal stelt me gerust. Jij hebt het dus ook! Ik ga het na een goede echo ook op mn werk delen. Ik zit in een klein bedrijfje met een hecht team. Dus mocht het daarna mis gaan dan vind ik dat ook geen probleem om over te praten. Maar anderzijds ook omdat ik al best moeite moet doen om het te verbergen. Ze gaan het vast snel zien. En het is ook wel fijn als ik geen pokerface op hoef te zetten als ik kotsmisselijk in een meeting zit. Maar het kan dus echt, bij 6/7 weken al een buikje hebben! Bij de eerste was ik er ook snel bij. Rond 11 weken zag iedereen het wel. Dat was toch een iets fijnere termijn.
Marly, erg he? Ik heb het ook zo kkkkoud! Had ik bij mn dochter ook. Hele koude vingers en voeten, rillingen, huispak aan met dikke sokken en een dekentje in de zomer koud. Het hield vorige keer de eerste twee trimesters aan. En het derde trimester zweette ik me een ongeluk haha!

Terug
Bovenaan