Uitgerekend April 2022

Hej Mylwen,
Ik weet nog goed hoe mijn schoonbroer- en zus een paar maanden geleden kwamen vertellen dat ze een kindje verwachten. Het was snel raak bij hen. Ondanks dat ik blij voor hen was, was het voor mij erg confronterend omdat wij het al lang probeerden en het maar niet lukte. Ik voelde me vooral “nep”blij. Dat klinkt heel onaardig, maar daarom denk ik dat ik ook niet oprecht ben overgekomen bij hen. Ik heb er spijt van, maar ik ga het goedmaken met hen!
Misschien wil je zusje ook graag kinderen?

@Lisette en @Han Ik heb daar ook heel even aan gedacht, maar ze moet echt helemaal niks van baby’s hebben, dus eigenlijk lijkt me dat sterk. Of het is natuurlijk heel goed geacteerd, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Ik weet dat ik dit zelf ook wel eens gehad heb als iemand een zwangerschapsaankondiging deed (gelukkig zagen ze mijn gezicht dan niet, maar anders was dit ook wel zoiets geweest). Maar ik kan me dat bij mijn zusje bijna niet voorstellen, als ik haar reacties normaal op kinderen of baby’s hoor/zie.

@Lisette wat betreft het sporten, ik denk inderdaad dat het vooral belangrijk is om naar je lichaam te luisteren. Ik doe dan niet intensief sporten, maar wel paardrijden en heb dit ook bij de verloskundige aangegeven. Die gaf inderdaad aan dat je vanaf 11/12 weken moet gaan uitkijken met vallen of traumas aan de buik. Vooral luisteren naar je lichaam. Ze raadde bij mij wel aan met 20 weken echt te stoppen met paardrijden.

Fijn KB dat bij jou ook alles goed is!
Vervelend Lewis dat je nog een hele romslomp hebt aan gyn bezoekjes.. Hopelijk kun je inderdaad verder bij de vk onder controles straks.
En inderdaad slim om al bezig te zijn met opvang etc. Ik zelf wacht daar nog even mee want het is hier denk ik niet zo'n gekkenhuis. Maar heb me gisteren wel aangemeld voor de kraamzorg, wist al zeker waar ik terecht wilde. En de 13 weken echo staat gepland. Voor ons allemaal nieuw. Denk dat wij de kinderopvang gaan bekijken nadat we iedereen verteld hebben, zo met 12 weken na onze vakantie. Dan heb ik al wat meer vertrouwen, voelt nu nog een beetje onwerkelijk soms. Het wordt dan steeds meer 'echt'. ? Over 2 weken nog de termijnecho gepland staan en dan hopelijk zonder misselijkheid op vakantie.

Het is me echt lastig om de collega's voor de gek te houden maar gelukkig vragen ze niet echt door.. Misschien vermoeden ze al iets. ? Zelf houd ik het lekker vaag. Vandaag ging werken redelijk, moet super vaak wat eten anders begint de misselijkheid en duizeligheid. Merk dat mijn bloedsuiker en bloeddruk nog lager zijn dan normaal, net als mijn stofwisseling is versneld. Dit maakt het wel lastig met werken om het vol te houden.

Ik had deze per ongeluk in het april 2021 topic gezet maar hier ook uitgerekend eind april 2022!
Als het goed is nu een week of 6 en wel al ongeveer 1 week last van krampen in mn buik. Ongeveer 3x per dag een aantal minuten, hebben meer mensen dit ervaren? Maak me wel druk, maar heb geen bloedverlies dus hoop dat het op de goede plek zit. 

Mylwen, ik heb ook helemaal niks met baby's en kinderen, maar wil er zelf toch wel echt één (of twee..) Dus ik zou die mogelijkheid niet uitsluiten dat het jaloezie is.

Ik had bedacht met 8 weken de naasten in te lichten en met 12 pas de rest. Maar nu ik de 7/8 weken echo gehad heb is het voor mij al een stuk echter en minder spannend om te gaan delen. Volgende week zie ik echter mijn ouder en schoonouders pas en ik wil wel graag dat zij het als (één van de) eerste weten.

@Mintie Eigenlijk heb je daar wel gelijk in, ikzelf heb dat ergens ook wel en ook heel lang heel erg aangedikt dat ik het echt niet wil, dus misschien inderdaad goed om dat in mn achterhoofd te houden. Alleen verwacht ik het ergens bij mijn zusje nog niet, maar wil natuurlijk niet zijn, dat t niet zo is.

Wat fijn zo'n forum met mede aanstaande mama's ? na ruim 1,5 jaar proberen waren wij ook 'ineens' zwanger, heel bijzonder want vanwege een korte luteale fase was dit eigenlijk niet mogelijk, en we zouden vandaag eigenlijk (na een wachttijd van maanden) onze eerste afspraak voor een vruchtbaarheidstraject hebben. Was een triomf om die afspraak af te bellen, haha! 

afgelopen maandag eerste echo gehad, zijn 7 weken en het hartje klopte! Wel ontzettende last van buikkrampen met uitstraling naar rug en benen, maar gelukkig was op de echo alles goed 

Terug
Bovenaan