Uitgerekend April 2022

Hi Han, ik ben 7 weken en heb ook nergens last van. Afgelopen woensdag een mooi hartje zien kloppen op de echo. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook alleen in het begin wat pijnlijke borsten maar dat hield ook maar kort aan, inmiddels een heerlijk jongetje van bijna 1. Wel/geen klachten, het hoeft echt niets te zeggen!

Ik heb deze zwangerschap ook totaal geen klachten, ja hoofdpijn maar dat komt volgens mij omdat ik al 3 weken verkouden ben. Bij mijn dochter flink misselijk, overgeven, pijnlijke borsten... ik kon alles van het lijstje aftikken. Natuurlijk maakt me dat soms ook onzeker, maar wat hier al wordt gezegd, alleen een echo kan uitsluitsel geven en een miskraam hou je helaas niet tegen. Ik heb op 8 september mijn eerste echo, ga ook echt niet voor die tijd nog een keer testen of wat dan ook. Gelukkig genoeg afleiding van mijn dochtertje en wie weet heb je zometeen ineens wel klachten.

Super bedankt dames! Jullie hebben me weer erg geholpen EN jullie hebben natuurlijk ook helemaal gelijk. Gek wat een eerdere miskraam en hormonen met je doen.. het maakt gewoon ZO onzeker. Ik beloof plechtig dat ik me nog een weekje tot aan de echo rustig probeer te houden. Nogmaals thanks!

Niks om je voor te schamen Han. Zenuwen mogen er ook zijn. En na een miskraam is het gewoon spannender. Ik voel ze zelf ook, zelfs na een positieve echo. Je staat er gewoon minder onbevangen in. Maar goed dat hier kletsen je geholpen heeft. De week zal voorbij kruipen, maar hij gaat voorbij :)

Beterschap Lewis!

Hier had ik ook pas rust na de eerste echo. Ik voel namelijk ook bijna niks. Pijnlijke borsten zijn minder dan eerst, ik voel m'n baarmoeder niet meer krampen.. Alleen soms wat misselijk en rommelende darmen. Maar dat heb ik sowieso wel eens. En toch een mooi kloppend hartje met de echo. Ik heb daar ook echt naar uitgekeken. Maar Han, je hebt er dus wel met 4 weken al eentje? Dat scheelt wachten!

Oh ja, stom genoeg heb ik dat nog in dit topic een keer gevraagd. En nu toch zelf me laten verwarren. Ik heb ze nooit gebruikt want ik vond ze te duur. Streepje op action en kruidvat testen was duidelijk genoeg.

Merken jullie al iets van een buikje? En dan vooral degene die de eerste krijgen, van de anderen had ik het al gelezen haha.
Ik heb iets overgewicht en dat zit bij mij voornamelijk op mijn buik. Ik was eigenlijk bezig met wat afvallen toen ik zwanger werd, door intermittent fasting. Ik merk nu dat ik wel weer wat aangekomen ben en wat boller begin te worden, maar ja, is dat door mijn eetgewoonten of de baby.. Ik heb ook nog geen foto's van mezelf gemaakt omdat ik altijd dus een buik heb.

Mintie, bij mijn eerste begon het echte buikje rond 9 weken en met 12 weken was het zichtbaar. Dat was best vroeg. Er zijn zat mensen die het pas na 15-20 weken zien. Maar voor het echte buikje heb je wel soms die darmenbuik. Heb je veel last van je darmen? Bijvoorbeeld winderigheid of obstipatie? Dat heb ik wel bij beiden zwangerschappen. Ik ga nog maar 2 x per week naar de wc. En met de echo zei ze ook dat mn darmen in de weg zaten haha! Door de progesteron gaan je darmen wat slechter werken en opzetten. En dat kan ook best een bolle buik geven. Zeker als je van jezelf al een beetje een buikje hebt, kan het dan snel zichtbaar zijn.

Terug
Bovenaan