Uitgerekend April 2022

Ik heb mij aangemeld voor moeders voor moeders. Misschien zijn er meerdere die zich al hebben aangemeld en anders maak ik bij deze even reclame.
@Han En ik zou idd ook stoppen met die clearbluetest, die brengt je alleen maar in onzekerheid. Volgende week hopelijk goed nieuws voor je!

Wij hebben laatst van de verloskundige uitleg gekregen over de verschillende onderzoeken. Nu willen we de NIPT test doen, maar zijn we alleen nog aan het twijfelen of we met of zonder nevenbevindingen doen. Zijn er andere die alnweten wat ze doen en waarom? Van de ene kant zeggen ze dat het niet altijd even duidelijk/betrouwbaar is. Maar er kan natuurlijk wel iets uitkomen wat we wel graag zouden willen weten. Wat doen jullie?

@Lisette Ja, ik doe ook mee aan MvM. Ben nu mijn eerste week urine aan het verzamelen ?

Wij hebben laatst van de verloskundige uitleg gekregen over de verschillende onderzoeken. Nu willen we de NIPT test doen, maar zijn we alleen nog aan het twijfelen of we met of zonder nevenbevindingen doen. Zijn er andere die alnweten wat ze doen en waarom? Van de ene kant zeggen ze dat het niet altijd even duidelijk/betrouwbaar is. Maar er kan natuurlijk wel iets uitkomen wat we wel graag zouden willen weten. Wat doen jullie?

@Lisette Ja, ik doe ook mee aan MvM. Ben nu mijn eerste week urina aan het verzamelen ?

Mylwen, wij hebben ervoor gekozen de nipt te gaan doen zonder neven bevindingen. Kans dat er hierbij een afwijking komt is klein, en dan nog hoeft er niks aan de hand te zijn. Wij willen dan ook niet meer onrust zaaien voor onszelf dan nodig. Zeker omdat ik al snel in de stress raak.
Ik begin ook al een mini buikje te krijgen. Met name denk ik wel door opgezette darmen, 's avonds is het best erg! En ook wat buikspierpijn gisteren gehad, en af en toe goeipijnen.
We zijn een weekend weg met mijn beste vriendin en haar partner en hebben het hen verteld. Super fijn ook dat ik nu niet geheimzinnig hoef te doen en gewoon erover kan praten met hen. Weekendje doet me ook wel goed, want mijn darmen zijn minder van slag en gek genoeg de misselijkheid 's ochtends is ermee weg..

Klinkt heerlijk Debb! 
Ik begin langzaam wat op te knappen. De misselijkheid is weer van normaal nivo, bleh. Maar een stuk beter. Ben wel snipverkouden met hoesten en niezen. Sinds de bevalling nog nooit last van gehad, maar mn bekkenbodem heeft er nu toch wel echt genoeg van. Kotsen, hoesten, niezen, zwanger... Elke keer als ik nies pies ik in mn broek haha! Dreumes is inmiddels helemaal klaar met kotsen en snotteren. Dus hopelijk ik nu snel ook. Ben er zelf ook wel klaar mee. 
Wij gaan net als de vorige keer de nipt zonder nevenbevindingen doen. Edwards of Patau zijn toch echt niet met het leven verenigbaar en dat wil ik het liefst zo vroeg mogelijk weten. Maar die nevenbevindingen, als ze al wat vinden dan is het niet duidelijk om welke afwijking het gaat. En als ze dat na veel onderzoek wel vinden, dan is er weinig bekend over hoe ernstig de afwijking uiteindelijk gaat zijn. Dus ik zou daar de zwangerschap niet voor afbreken. Ze vinden bovendien ook wel dingen waar je je vervolgens ongerust over maakt, maar die niet perse gevaarlijk zijn of uberhaupt wat betekenen. 
Maargoed dat is onze afweging. Ik zou me er gewoon goed in verdiepen en je eigen keuze proberen te maken.

Bij mijn vorige zwangerschap geen nipt gedaan... ik ben niet zo'n held met bloedprikken haha. Nu twijfel ik wel, sta er toch wat minder onbezorgd in ofzo. Ik moet de bijlagen in de mail van de vk nog eens rustig doornemen mbt de nipt en er tijdens de intake ook op terug komen. Zou denk ik die nevenbevindingen sowieso niet willen weten. Eerst maar eens de eerste echo en dan zien we wel weer verder. Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik heb de baby ook vast ingeschreven op het kdv waar mijn dochter zit, zodat ze straks beide dezelfde dagen kunnen gaan. Gelukkig net op tijd want echt, die wachtlijsten... verder ook aangemeldt bij moeders voor moeders maar het lukt steeds niet om een intake te plannen. Ze belt echt elke dag rond de bedtijd van mijn dochter, dus nu maar een afspraak gemaakt voor een telefonische intake overdag. Voor de rest z'n gangetje hier... nog niemand op de hoogte gebracht trouwens . Dat willen we gaan doen na de eerste echo. Denk eraan om mijn dochter dan een shirtje aan te geven met grote zus of zoiets.

Hier precies hetzelfde als MvdF. Donderdag intake, dus voor die tijd moet ik nog even goed lezen. De gewone wil ik sowieso doen.

Leest Vlinder hier nog mee? Ik ben benieuwd hoe het met je gaat.

Wat fijn dat er weer positieve echo’s zijn geweest! Ik ben dinsdag aan de beurt, maar ik ga morgen de huisarts maar bellen. Ben zo ontzettend moe en misselijk, dat zorgen voor mijn dreumes niet echt lukt en ik weet niet hoe ik het werken vol moet houden op deze manier…

ik las over moeders die geen klachten hebben, nou geniet ervan!! Ik had bij mijn eerste ook totaal geen klachten aan het begin. Dat biedt blijkbaar geen garantie voor de toekomst…

Wij gaan de Nipt ook laten uitvoeren, maar wel met neven bevindingen.

Terug
Bovenaan