Uitgerekend April 2022

Ik heb een vraagje aan jullie, ik zit nu op 7,1 weken.
Hebben jullie ook meer afscheiding dan normaal? Het valt mij op dat ik meerdere keren per dag het gevoel heb dat ik 'ongesteld' moet worden, dat er zo'n mega druppel bloed doorpopt en t een beetje nattig voelt en als je dan naar de toilet gaat denk je ohja, het is weer zover. Alleen is het nu geen bloed maar afscheiding..

@sje, is normaal idd, heb t ook 2 of 3x gehad laatste weken ? samenstelling en hoeveelheid is anders dan normaal. Ik draag een inlegkruisje (zonder parfum), dat werkt voor mij fijn ?

Sje, zulke opmerkingen kreeg ik dus ook rond een week of 6. Echt niet leuk! Maar voor jezelf wel leuk dat je ergens aan merkt dat je zwanger bent. Wat lastig dat je zulke hormonale buien hebt. Ik kon tijdens mijn vorige zwangerschap wel flinke meltdowns om niks hebben (de kerstboom voet wat stuk bijvoorbeeld), maar dat was pas vanaf halverwege ofzo. Achteraf kon ik er dan wel om lachen. Echt zo'n reactie die ik niet ken van mezelf en waar ik dan wel even van stond te krabben achter mijn oren. 
Dat je meer en nattere afscheiding hebt is normaal. 
KB, wat fijn dat de misselijkheid nu al zakt bij jou zeg. Wat een opluchting. Dan zijn de dagen inderdaad weer beter te doen. 
Zijn jullie al bezig met buikfoto's? Bij de eerste deed ik het elke 2 weken vanaf een week of 10. Nu heb ik nog geen mooie gemaakt. Maar omdat het echt al groeit voel ik me een beetje stom dat ik het nog niet gedaan heb. Dus van het weekend maar even doen. Ik heb wel sinds 6 weken af en toe even een via de spiegel gemaakt. Deze was vanmorgen. 

Lewis, ik snap inderdaad dat het voor jou moeilijk stil te houden is. Ik ben ook al een paar weken bezig met foto’s en ik zie wel iets verschil maar minimaal. Fijn dat de medicatie ook helpt.

Sje, ja, dat is volgens mij heel normaal. Ik heb er ook echt vaak last van.

Ik heb vandaag de termijnecho gehad. Verloskundige was niet zo blij met de pinda, want die was de hele tijd aan het springen ?. Ze kreeg ook niet echt mooie foto’s. Maar ze telde 2 armen en 2 benen, je zag de kaken al heel goed en we hebben het hartje horen en zien kloppen. Ik ben wel nog een dag vooruit gezet en de officiele uitgerekende datum is nu 29 maart 2022. Dus eigenlijk hoor ik hier niet meer helemaal thuis, maar ik blijf lekker hier, want het is gezellig, haha.

Hoi!! Ik sluit me graag bij jullie aan! Inmiddels iets meer dan 7 weken zwanger van ons 2e kindje?

Ben sinds 5,5 week echt heel misselijk met overgeven. Na 6 weken echt 3 volle dagen beroerd geweest met meerdere keren overgeven. Omdat we op vakantie gingen heb ik emesafene gekregen. Wat een opluchting is dat! Merk wel dat deze zwangerschap zo anders is dan de 1e. Bij de 1e was de misselijkheid op 1 hand te tellen. Zou bijna denken dat het er 2 zijn?
Doordat we nu op vakantie zijn heb ik pas een echo na 9 weken. Dus dat is wel jammer. Even volhouden nog?

@lewis, kan jij het nog verbergen voor iedereen? Bij jou groeit het ook al zo snel. Heb zelf ook het idee dat het harder gaat met de 2e dan met de 1e. Pas een nieuwe broek gekocht die al bijna niet meer dicht ging?

@sje herkenbaar hoor. Bij beide zwangerschappen last van gehad. Zelfs later in de zwangerschap ook nog erg last van gehad. Heb toen ook een tijdje inlegkruisjes gedragen.

Hebben jullie het al iemand verteld? Hoe gaan jullie dat doen? Omdat het onze 2e is willen we het wel origineel doen, maar weten nog niet hoe

Wow Lewis jou buik is echt al gegroeid zeg!
Aan mijn buik zie je nog bijna niks.
Hopelijk is het uploaden gelukt.
Wij gaan het dit weekend aan familie vertellen. Dan ben ik 10 weken zwanger. Echt spannend!

Ik heb een mail gekregen over de Davitamon zwanger pillen! Er is een terugroep actie en ze adviseren het niet te slikken. Maar dan neem ik vandaag dus geen foliumzuur. Denken jullie dat dat kwaad kan? Hopelijk zijn er geen gekke bijwerkingen dat ik het geslikt heb:( ik maak me toch wel een beetje zorgen ook al zeggen ze dat het waarschijnlijk geen kwaad kan.

Terug
Bovenaan