Uitgerekend April 2022

@tanjamies zal vast wel meevallen hoor! Snap je gevoel wel. Ze hebben het niet in het eindproduct gevonden las ik. Dus de kans dat er iets mis is zal echt heeeel klein zijn. Een dagje geen foliumzuur is ook niet erg. Morgen gewoon nieuwe halen en daarmee verder gaan.

Super leuk dat je het dit weekend gaat vertellen! Is zo leuk om de reacties dan te zien! Heel veel plezier!

Fijn dat je nog geen buikje hebt? Die kan je nu nog mooi verbergen!

Bij mij zitten er sowieso nog zwangerschapskilos aan.. daardoor leek ik soms al een buikje te hebben?

Lewis je hebt echt al een mooie zwangere buik ja!

Ik heb zelf iets overgewicht en dat zit allemaal op mijn buik. Nu heb ik er nog een paar kg aangegeten en dat zit dus ook daar. Ik ben ook bang dat ik lang gewoon dik ben ipv een mooie ronde buik ivm de hoeveelheid buikvet. Binnenkort gaan we twee weken op vakantie, daarna NIPT en pas als die binnen is wil ik het op werk enz gaan vertellen. Misschien dat het tegen die tijd dan wel ergens op lijkt..

Ik moet wel nuanceren dat mijn buik van zichzelf al een beetje bol staat hoor, zeker sinds de vorige zwangerschap. Maar niet zo bol als dit haha! 

Milu, ik kan het nog maar moeilijk verbergen. Dan moet ik echt een wijde synthetische jurk of blouse aantrekken. Gelukkig heb ik nu niet veel sociale dingen, dus ik hoef niet veel te verbergen. Als ik de honden uit laat doe ik ivm buren wel een vest of jas aan, want de directe buurvrouw had het al geraden. 

Inmiddels weet directe familie het, een paar erg goede vrienden/vriendinnen, en mijn team op het werk. Bij mijn man op het werk nog niet, en ook niet alle buren (die ene buurvrouw dus wel), kennissen, verdere familie enzo. Dat komt na de 13 weken echo wel, want die zien we nu toch niet, dus er valt niks op. Dit vind ik wel genoeg mensen om mee te praten ook. 

Mintie, ik ben alleen maar afgevallen door het spugen en ziek zijn. En je ziet mijn buik. Het kan dus wel hoor. Je darmen zetten ook echt wat uit en gaan trager werken. Dat het bol staat hoeft dus echt niet perse overgewicht te zijn. 

Tanja, ik zou me er ook geen zorgen over maken hoor. Vitaminen bouw je over langere tijd op, een spiegel. Na 1 dag zal dat nog niet gezakt zijn onder de waarde die je nodig hebt. Pas als je langere tijd niks slikt zakt alles weer naar hoe het is als je niks slikt. Maar dat zegt ook niet altijd wat, want veel krijg je ook via voeding binnen. 

ik slik ook emesafene nu, en sindsdien spuug ik niet meer. Ben nog wel erg misselijk, maar dat het spugen gestopt is, is een verademing ja! Vorige zwangerschap ook geslikt. Wonderspul!

@mintie daar valt niks over te zeggen. Ken ook iemand die super slank is en nu meer dan 20 weken is. Buikje is bijna niet te zien iedereen draagt een baby zo anders. Misschien valt het wel mee en krijg je al snel een mooie buik?

@lewis haha ja dat scheelt dat er nu weinig sociale contacten zijn. Maakt het wel een stukje gemakkelijker. Fijn dat de emesafene goed aan slaat! Kom je nog enigszins de dag goed door. Dit wordt nog 2e kindje toch? Hoe hebben jullie het verteld? Ik wil het aan opa en oma eigenlijk niet via een tshirtje vertellen, maar kan weinig andere leuke dingen vinden

Vandaag heb ik de emesafene voor eerst niet genomen. Afgelopen dagen gingen hartstikke goed dus probeer het nu zonder. Ben benieuwd?

Milu, fijn dat het zo goed ging met de misselijkheid. Ik hoop voor je dat pillenvrij goed gaat. Dat is altijd het fijnste he? 

We hebben het eigenlijk gewoon verteld. Het nieuws is altijd hetgene waar iedereen zo enthousiast van wordt, niet het cadeautje. Ik ben een praatgraag, dus directe familie wist het meteen. Gewoon delen in de enthousiasme (en angst) over de positieve test. 2 goede vriendinnen heb ik het ook al vrij snel verteld. Mijn baas en manager rond 6/7 weken toen de ziekmelding kwam. En mijn collega's deze week met 9,5 week nu ik weer aan het werk ben. Iedereen reageert heel blij. Vooral familie en vriendinnen meteen in extase en veel knuffelen en vragen enzo. Ik vind dit spontane leuker dan dat ik stress heb van cadeautjes en maniertjes bedenken. Maar dat is een individuele keuze hoor, als jij het wel leuk vindt moet je het vooral doen. 

Het gaat wel goed. Ben op de emesafene na van alle pillen af. Holteonsteking is bijna over. De misselijkheid is nog steeds goed aanwezig, en vanmorgen toch weer een keer gespuugd (is het weer erger dan van het weekend?? whaaa!) Maar het is wel te doen zo. Het spugen is wel sterk verminderd door de pillen. Ik werk nu 50% en ga volgende week weer naar 100%. Ik hoop dat de misselijkheid zakt de komende weken, vorige keer werd het na 12 weken minder. 

Vanmiddag heb ik een extra echo om te zien hoe het met de baby gaat. Ik maak me door de antibiotica enzo veel zorgen, en ik dacht, laten we maar even kijken, dan heb ik weer wat rust in mijn hoofd hopelijk. Ik kijk ernaar uit! Hopelijk is alles goed, vast wel. 

Net een positieve echo gehad, ben nu 8+5 en de uitgerekende datum is 16 april. Klopt precies met mijn eigen berekening. Was echt zo zenuwachtig dat het niet goed zou zijn omdat ik deze keer echt nul klachten heb. Maar daar ga ik nu dan maar lekker van genieten haha. Leuk om het te gaan vertellen nu. Hoe gaat het met de rest hier?

Zo weer even een hele hoop bij gelezen na even niet gekeken te hebben.
Weer een aantal nieuwe dames erbij, gefeliciteerd! ? ?
Fijn dat je je al wat beter begint te voelen Lewis, en wat een mooi buikje al! Hier is alleen 's avonds wat te zien, hahaha.
En aan de anderen die zo misselijk zijn, sterkte! Ik vooral nog 's ochtends en 's avonds, blijf vaak eten om er minder last van te hebben. Hopelijk snel over de komende weken. Ben er ook wel klaar mee!

We hebben vandaag onze 11 weken echo gehad. Alles zag er goed uit. Kloppend hartje gehoord, echt zo gaaf! We zijn nu uitgerekend op 31 maart, oeps. ? Volgende week op vakantie maar een leuke foto maken met een hint voor collega's. Directe collega heb ik het wel verteld vandaag. Die vermoedde het ook al.

Terug
Bovenaan