Uitgerekend April 2022

@mvdf jazeker. Niezen doe ik het liefst niet meer. Voelt totaal niet fijn meer. Mede door onderstaand verhaal, voelt alsof ikm'n ingewanden eruit nies.

@milu 9 maandenboek van Ester Kerkhoff. Ik vind t wel een fijn boekje. Is vooral invullen en niet heel veel ruimte voor hele dagboek achtige verhalen. Wel voldoende plek voor foto's!

@mintie ook gekozen voor de nevenbevindingen?

@lewis echt rot voor je dat je je zo beroerd voelt. Gelukkig probeer je wel lekker in beweging te blijven en zo te lezen lukt dat goed! Ik had hoop dat rond de 12 weken alle kwaaltjes wel voorbij zouden zijn maar het kan dus langer duren.

Ik heb naast de misselijkheid en vermoeidheid ontzettende moodswings waar ik niks mee kan. Ik werk 36 uur en dat blijf ik ook doen maar het is al 2 keer voorgekomen dat ik wegren omdat ik weer een potje moet huilen of omdat ik ergernis voel opborrelen waarvan ik dan denk... runnnn!! Niet onaardig zijn tegen je collega's!

Gisteren wel een heftige dag gehad. Ik ging plassen en er zat bloed in mijn slipje. Na t plassen veegde ik helderrood bloed af. Complete paniek, zeker omdat ik de nacht ervoor zo'n erge krampen had dat ik droomde dat ik al aan het bevallen was tot twee keer toe. Ik had wel gegoogled maar kwam er vooral op uit dat met 9 weken je baarmoeder ruimte gaat maken dus het er gewoon bij hoort. Op het werk ook flink pijn gehad maarja, dacht dat het zo hoorde.

Afijn, vk gebeld en mocht gelijk komen. Voorbereid op het ergste natuurlijk. Echo gemaakt en een beweeglijke baby te zien waarvan het hartje netjes klopt en er op de echo niks geks te zien was in de baarmoeder. Ontzettend blij en dankbaar en dankzij de geweldige moodswings natuurlijk een flink potje zitten huilen.

Buiten de baarmoeder helaas minder fijn beeld. Een cyste op een eierstok waar veel bloed omheen zit en dat zit zichtbaar in de vagina holte/wand/omgeving dus het bloeden kan nog aanhouden. Hoeft niet schadelijk te zijn dus daar ga ik maar vanuit.

A.s. maandag termijn echo. ik dan 10+2, ben heel er benieuwd naar de baby of alles nog goed gaat en het bloeden is gestopt/weggevloeid is.

Spannend spannend spannend!

Hey lieve mensen. Hier ook een update. Ik heb dat volgens mij nog niet vermeld hier maar bij onze echo zag ze 2 kloppende hartjes. Heb afgelopen vrijdag de laatste echo gehad bij de verloskundige en wacht nu een oproep af van het ziekenhuis. Vind het erg spannend allemaal! Liefs.

Hey wat eng met dat bloeden Sje! Fijn dat de verloskundige de oorzaak heeft kunnen vinden. Maar kan die cyste ook nog pijn gedaan hebben? Misschien was dat ook daarvan? Ik hoop voor je dat het bloeden gauw stopt, want ik zou evengoed nerveus ervan zijn zeg. 
Balen van de stemmingswisselingen. Werk je veel samen? Het makkelijke huilen herken ik wel. Later in mijn eerste zs kon ik ook flinke meltdowns om niks hebben. Maar in het contact met vrienden of collegas had ik er minder last van. Dat lijkt me wel lastig. 

Marinademix, aah wat gaaf en bijzonder!! ? Gefeliciteerd ? hoe voel je je nu?

Sje, wel even spannend zeg, jeetje. "Gelukkig" is het een cyste maar ja, hopelijk stopt het snel en ruimt het zichzelf op

Wow Marinademix, wat leuk een tweeling. Kan me voorstellen dat je wel even moest slikken bij de echo? Was dit jouw eerste zwangerschap? Sje wat naar van dat bloeden, je schrikt er natuurlijk altijd van maar gelukkig is alles in orde. Ik hoop dat het snel mag stoppen. Prachtig jouw buik Lewis! Hier nog niets te zien.

Sje, kan me voorstellen dat dat even schrikken was! Fijn dat het niet schadelijk is voor het kindje!
Marinademix, waaw, wat bijzonder! Moet je met een tweeling dan meteen naar de gynaecoloog? 
Lewis, wat een geweldige buik al! Ik heb nu echt zo'n buikje van, boh wat heb jij veel gegeten. Aangezien ik altijd al wat flinker ben geweest, voelt dat voor mij niet zo heel prettig, dus ik hoop dat ik snel ook zo'n echte mooie zwangere buik krijg!

@kb ik voel me eigenlijk heel goed. Nu wel de griep maar los daarvan gaat het prima. Niet misselijk 'geweest'. Dus hopelijk blijft dat zo.

@mvdf Dit is onze eerste zwangerschap. Ben 35 dus de kans op meerling is iets groter maar alsnog heel klein natuurlijk. En waarschijnlijk ook nog eeneiige maar daar hoor ik maandag meer over. Kan dan naar het ziekenhuis.

Terug
Bovenaan