Uitgerekend April 2022

@sje oef dat is wel ff schrikken. Is het bloeden inmiddels gestopt? Hopelijk heb je morgen een goeie echo!

@marinademix spannend maar ook wel super leuk denk ik! Als je ziet hoe sommige tweelingen met elkaar om gaan, zo leuk! Maar zal voor jullie ook wel even een spannende tijd worden.

@Lewis, weet jij zeker dat het er geen 2 zijn? Haha groeit goed!! Weer lekker thuis van vakantie?

Hier gaat alles rustig. Misselijkheid is echt zoveel gezakt. Merk wel dat als ik veel heb gestaan sneller last heb van mijn rug. Vandaag 11 weken, komende vrijdag onze termijn echo. Kan niet wachten! Buik wordt ook steeds lastiger te verbergen, zit nu in de fase dat mijn eigen broeken verschrikkelijk zitten maar mijn zwangerschapskleren eigenlijk nog net te groot zijn? Maar zit wel een stuk beter.

@Marinademix, dat is dan zeker heerlijk, dat het gemakkelijk ging en meteen ook "klaar"! ?

Hier een goede 13-wekenecho gehad gister, alles helemaal perfect. ? We zijn heel blij!! Supermooie foto’s ook, mooi een profiel van het gezichtje met neusje en lipjes, een zwaaiend handje, in het begin ook veel beweging, echt supergaaf om te zien weer. We denken trouwens al wat gezien te hebben, als in…er zat volgens ons iets tussen de beentjes. ? Over 3 weken geslachtsecho dus dan pas zeker maar wel grappig dat we al wat hebben gezien terwijl we daar helemaal niet mee bezig waren i.v.m. vroege termijn haha. Nu wel extra benieuwd ?

Wat leuk KB! Ik heb m dinsdag. Kijk er erg naar uit, maar hoop ook maar dat alles goed is. Wat spannend dat jullie al wat gezien denken te hebben. Dat worden 3 lange weken dan! Hier doen ze geslachtsbepaling al vanaf 14 weken. Is er een reden waarom je pas over 3 weken gaat?
Milu, fijn dat je je beter begint te voelen (jaloers!). Die misselijkheid is echt kut. Heerlijk he? Die zwangerschapsbroeken ipv je eigen broeken. De broekband is alleen zo laag dat daarmee een hoop van je normale bovenkleding ook afvalt. Ik vind die tussenin periode best lastig. Jurkjes met een zs panty lukt nog wel. Maar inmiddels pas ik alle oude zs kleding goed. 
Ik ben denk ik gewoon een vrouw van grote buiken. Bij de eerste begon het ook al vanaf 10/11 weken. En een maandje later een mooi buikje. Uiteindelijk kwam ik 18 kilo aan en was ik een week na de bevalling 16 kilo weer kwijt. Je kon ook aan mn armen en benen zien dat het echt puur de buik was. Op het laatst vroeg mijn familie zich af wanneer ik voorover zou vallen haha! Ik heb het idee dat het nu weer zo'n buik gaat worden. Waggelend het derde trimester door. Maar ik ga er weer mega trots op zijn! 
Vanmorgen begon mijn tweede trimester. Jeej! Maar ik voel me niet beter. Ik probeer de emesafene af te bouwen naar 1 pil per dag. Lijkt me toch niet goed om dat langdurig te slikken. Zal van de week eens aan de huisarts vragen. Maar dat is wel pittig. Ik slik m in de ochtend en dan kom ik redelijk de middag en avond door. Maar omdat ik m savonds nu niet meer slik word ik wel supermisselijk wakker. Ontbijt helpt weinig. En ik ben blij als ik tandenpoetsen overleefd heb. Waarom blijft het zo lang hangen deze keer?? Mn schoonzus zei dat het bij haar pas na 18 weken weg was. Dat duurt nog een maand. Maarja. Misschien volgende week dan. Voor nu focussen op de echo en nipt. En andere dingen. 

Marinademix, zeker fijn dat het nu sneller ging. Deze keer was het hele traject met onderzoekjes vooraf niet nodig, en wisten we al wat de winnende behandeling vorige keer was. Dus we konden deze keer meteen starten. Dat scheelt heel veel tijd. Maar wel weer een zwangerschap via het ziekenhuis dus. 

Wow wat veel al die de 13 weken echo hebben gehad hier! Is het een beetje vergelijkbaar met de 20 weken voor degene die al eens een zwangerschap gehad hebben? Wij hebben donderdag de termijn echo en de week erop de 13 weken. Spannend! Wat grappig @kb dat je misschien al wat van het geslacht hebt kunnen zien. Ik denk dat wij daarmee wachten tot de 20 weken. Vorige keer ook geen geslachtsbepalende echo gedaan, ik heb al vaak gehoord dat ze het bij het verkeerde eind hadden en dit zelfs al 2x binnen de familie meegemaakt. Sta je dan haha. Better safe than sorry! Al zou ik nu waarschijnlijk een stuk minder gaan aanschaffen. Heb sowieso nog niets gekocht voor de baby. Hier nog geen zwangerschapskleding. Ik heb 2 broeken van mijn vorige zwangerschap maar die liggen nog bij een vriendin. Nooit aangehad de vorige keer. Vond het zo vervelend zitten en het zakte steeds af. Heb vorige zwangerschap tot het eind mijn eigen lage jeans kunnen dragen, zou ik op zich nu ook wel voor tekenen.

@kb fijn dat de 13 weken echo goed was! Toch een goede geruststelling! Hoelang duurt de echo ongeveer? Oeh spannend nog 3 weken en dan weet je of je het goed hebt gezien!

@lewis, nou had niks mogen zeggen. Ben de hele dag al misselijk en ook al weer overgegeven. Ben ook niet helemaal fit dus dat speelt ook nog wel mee?
Had toevallig het weekend een panty aan, maar die buikband is nog echt te groot?

Jeejtje 16 kg afgevallen van de 18. Dat is lekker!! Ben je nu inmiddels al aangekomen of blijft het stabiel?
Moet je ook veel overgeven? Of is het continu misselijkheid? Had je de huisarts nog gesproken?

@mvdf vind je z'n broek onderin je buik nog fijn? Knap dat je dat de vorige keer met je gewone broeken kon doen!
Heb toevallig vorige week een pakje bij de prenatal meegenomen, verder ook niks gekocht.

Komende vrijdag hebben wij onze termijn echo en dan gaan we het volgende week aan iedereen vertellen? Kan ik eindelijk mijn werkbroek verwisselen voor een andere broek? En hoef ik m'n buik niet meer te verbergen?

Hi!
Ik weet niet of het te laat is om bij een groep aan te sluiten, maar ook ik ben uitgerekend in april! Weliswaar wel wat later dan de meesten hier, ik ben uitgerekend op de 23e.

Vorige week maandag had ik de eerste echo, en ik kon tot die tijd niet echt geloven dat het echt was. Ik had namelijk nagenoeg geen klachten, en het is mijn eerste zwangerschap. Nu ben ik gelukkig ruim 11 weken en is dat ergste spannendste randje er voor nu wel even af!

Maar wat vind ik het nu iets magisch, en wat fijn om elkaars verhaal te lezen!

Welkom in de groep Juliaz! Fijn dat je echo goed was. Kun je inderdaad gaan genieten.

Heh die misselijkheid toch ook.. Bahh! ?
Bij mij kwam het gister morgen ook weer opzetten op het werk, mijn lijf gaf aan dat ik te lang actief was zonder eten.. Het blijft toch iets wat elk moment kan opspelen. Zo vervelend voor iedereen die er last van heeft nog!

Wij hebben volgende week de geslachtsbepaling. Ik heb al van 2 mensen iets gekregen vanwege de zwangerschap wat roze was, en vannacht een droom dat alle muren roze werden.. Misschien een voorbode? ?? Zo spannend want we hopen stiekem op een meisje.

Terug
Bovenaan