Uitgerekend April 2022

@mylwen Meestal wel. Verloskundige zei al 'wij ontdekken alleen tweelingen' en dan heb je een medische indicatie. Het is waarschijnlijk ook eeneiige dus meer kans op complicaties en je hebt vaker controles. Wat ik vandaag hoorde iedere 2 weken.

@Marinademix, wat bijzonder! Ben je er blij mee of vooral even wennen? Toen de verloskundige bij onze eerste echo aangaf dat het er eentje was schrok ik wel ff van het idee dat het er ook twee hadden kunnen zijn. Ik had daar niet per se bij stil gestaan.

@Lewis, je hebt al echt een mooie buik! Die baby van jou heeft een luxe villa.

@Sje, dat is schikken geweest. Gelukkig is het niet schadelijk, maar blijft wel vervelend dat het er zit.

Haha Mintie, inderdaad, niks dan het beste voor mijn baby ?
Marinademix, gefeliciteerd met de tweeling. Ben je ongerust over de extra risico's? Je lijkt onder de indruk van de extra begeleiding. Ik snap het wel hoor. In mijn familie zitten een paar tweelingen. Ik ben nu twee keer enorm blij geweest dat er maar een in mijn buik zat. Als het een tweeling bleek dan voelde ik me evengoed gezegend dat je twee kindjes mag krijgen. Maar het is gewoon zwaarder en enger heb ik gezien. Gelukkig krijg je om die reden tegenwoordig veel meer controle. Dus als er iets is dan zitten de artsen er bovenop. Straks twee babies die zo gehecht aan elkaar zijn, dat is ook wel heel mooi. 

Ik ben naast het ongerust zijn erg blij. Gezien mijn leeftijd is dit de ideale situatie. Ben 35 en we wilden (als het ons is gegund) graag 2 kindjes op den duur. Het ging nu vrij vlot en gelijk 2. Het gaat zwaar worden, maar we zijn wel 'in één keer klaar'.

Mooi is dat he? Ik heb zelf 4 jaar over de eerste gedaan. Toen ik 37 was ben ik van haar bevallen. Nu 38 en zwanger van de tweede. Ik neem het helemaal niet zo voor lief. Ik vind het maar wonderlijk, kinderen mogen krijgen. Daarom is twee tegelijk, als het dan toch zo moet zijn, zeker een zegen. 

@lewis helemaal mee eens. Een wonder. En absoluut niet vanzelfsprekend. Ben ontzettend dankbaar. Zelfs op een dag als vandaag, totaal niet lekker en de griep. ?

Terug
Bovenaan