Uitgerekend April 2022

Welkom JuliaZ en gefeliciteerd!

Bij ons duurde de 13-weken echo ongeveer een half uur, Milu.

Vandaag weer controle gehad bij de verloskundige en het hartje nog eens mogen horen. Was wel even spannend, want ze gaf al aan dat het wat langer kon duren voor ze iets zou vinden en het duurde ook wel erg lang, het had niet veel langer moeten zijn, want dan was mijn hartslag even snel geweest als die van de baby ?. Maar gelukkig kunnen vinden en klonk allemaal prima. Bloedwaardes, die ik een tijd geleden heb laten prikken, waren ook allemaal goed. Geslachtsbepaling wachten wij gewoon mee tot de 20 weken echo, dus nog 5 weken wachten!

Wel apart dat voorgevoel, Debb!

Vanmiddag een hele mooie 13 weken echo gehad, bij 13+2 dagen. Wat kunnen ze al veel zien zeg!! Heel fijn om zo gerust gesteld te worden hoe alles in de aanleg goed zit. Alle organene en ledematen zitten er goed op :)
De placenta ligt weer aan de voorkant, dus dan kan ik de baby pas later voelen. Maar bij mijn dochter had ik dat ook en die voelde ik toch al met 17 weken. Maar zij was wel een stuiterbal in mn buik. Deze is al 3 echos op een rij rustig en woelt een beetje quasi geirriteerd als je veel duwt haha! We zullen zien. Weten jullie al de ligging van de placenta?
MvdF, ja ik vond het wel vergelijkbaar met de 20 weken echo. Ik miste een paar dingen die ze toen wel konden bekijken en nu dan denk ik nog niet. Maar je zag wel heel veel en het verloop van de echo was hetzelfde. 
Milu en Debb, kkk misselijkheid he? Balen dat het toch weer terug kwam. Ik herinner me dat wel, dat het in de periode dat het weg trok erg wisselend was. 
Milu, ik ben nu 2,5 kilo aangekomen. Het gaat de laatste 3 weken ineens verschrikkelijk hard. Daarvoor was ik niks aangekomen. Ik hoop dat het nu weer wat langzamer gaat haha! 
Julia, welkom. Superfijn dat je gerustgesteld bent door je termijnecho. Lekker zwanger zijn nu.
Mylwen, haha ja dan zou ik ook schrikken! Wat leuk dat je nu met de doppler het hartje kunt horen. Ik kijk er erg naar uit. 
Over twee weken hebben we een geslachtsbepaling. Bij 15,5 week. Ben zo benieuwd! Ik denk een jongen. 

Lewis, fijn dat alles goed was! Echt sjiek he! Bij mij werd er tijdens de 13-weken echo ook al gezegd dat de placenta aan de voorkant lag, dus dat ik inderdaad het kindje pas later zou voelen. Aangezien het mn eerste is, weet ik natuurlijk ook niet waar ik op moet letten, dus grote kans dat ik het daardoor sowieso ook later pas voel. Het is dan wel weer een druktemaker, dus misschien heb ik geluk.

Oh dames voel me echt ff zo $#@. Ik ben hartstikke verkouden, lig de hele avond al te hoesten waardoor ik niet kan slapen. Heb heel de dag al mega maagzuur, Rennies werken maar kort en onze dreumes heeft ook nog eens koorts. Vooral het nu niet kunnen slapen door het hoesten nekt me echt even?

Gefeliciteerd en welkom Julia!

Beterschap Milu.

Ik heb een goede uitslag gekregen van de NIPT met nevenbevindingen ? heeft uiteindelijk zes dagen geduurd. Vandaag de 13 weken echo, dus ik ben benieuwd hoe ik die ga ervaren. Vorige week de 12 weken gehad, toen zat alles erop en eraan. Duurde wel ff voordat ze dat konden zien want hij/zij lag met de rug naar ons toe en was niet onder de indruk van duwen met het echo apparaat. Die is al teveel gewend door het paardrijden denk ik ?

Hartje luisteren hebben we nog helemaal niet gedaan. Wanneer is dat normaal?

Beterschap, Milu! Hopelijk gaat het snel weer iets beter!!

Super fijn, Mintie! Altijd weer een geruststelling, als je weer een goede uitslag binnenkrijgt! Veel plezier vandaag bij de 13-weken echo, ondanks dat het spannend was, was het wel echt genieten! Hartje luisteren is nu dat ik bij de verloskundige even geen echo’s krijg. Eerste controle afspraak bij verloskundige was vitaliteitsecho (7-8 weken), 2e afspraak was termijnecho en nu de komende afspraken is alleen even controle (bloeddruk en dergelijk) en dus hartje luisteren. Zo gaat hij bij mijn verloskundige tenminste. Ik heb wel ook al 2 keer het hartje gehoord tijdens een echo (ook bij de 13-weken echo), maar dit was maar heel kort.

Mylwen, ik heb bij de eerste inderdaad een week of 2 getwijfelfd of het nou de baby was die ik voelde, maar toen het sterker werd bleek dat wel zo te zijn. Dus bij 17 weken voelde ik haar al (heel zachte tikjes op dezelfde plek, kort momentje en dan zo weer 2 dagen niet), en met 19 weken wist ik het zeker. Ik moest wel echt goed opletten en met mijn voelsprieten naar binnen zitten. Vooral net als ik even rustig op de bank ging liggen, daar worden babies wakker van.
Milu, knuffels en beterschap!! klotezooi!

Mintie, veel succes straks! ze kijken naar veel meer dan bij de termijnecho, je zult versteld staan :) 
ik heb bij de 13 weken echo voor het eerst met het echoapparaat het hartje gehoord. Na het eerste trimester kunnen ze het ook bij de controles bij de verloskundige met een doppler.
Fijn dat de nipt goed was trouwens. 

Nou idd, was echt een stuk uitgebreider! Ik heb zeker een halfuur daar gelegen.
Mijn baarmoeder lag best diep waardoor ze niet alles goed konden zien. Uiteindelijk daardoor ook een deel nog inwendig gedaan. Maar alles zag er goed uit, dus weer een stap verder. We zijn nu ook één voor één iedereen aan het inlichten. Zo fijn om het eindelijk te kunnen delen.
Ze mogen trouwens niet het geslacht vertellen bij deze echo en ik herken er zelf niks in, dus dat was een beetje jammer. Nog 6 weken geduld.

Hebben jullie al dingen gedaan voor de babykamer? Of in het geval van de tweede wordt het misschien het klaarmaken voor een nieuwe kamer voor de oudste?

Terug
Bovenaan