Uitgerekend April 2022

Wat fijn dat jij ook een goede echo had Mintie! 
Dat van het geslacht wist ik wel, maar over 2 weken weten we het alsnog. Ik kon op de echo niks zien. Weet niet of ze dat expres deed, maar de hoek kwam nooit goed in beeld zeg maar haha!
Ben ook wel heel nieuwsgierig. 

Ik ben nog niet echt bezig met de babykamer. We hebben nog veel van de eerste. Het is ook een beetje een lastige situatie. Op de eerste verdieping hebben we 2 slaapkamers, de onze en die van onze dochter. Op zolder zijn twee kleine kamertjes, waarvan in 1 de wasmachine staat en mijn man werkt. De andere is een logeerkamertje. Onze familie woont ver weg en beide moeders komen regelmatig logeren. Die hebben ook wel zo'n leeftijd dat je die niet meer op een luchtbedje of stretcher legt. Dus die logeerkamer wil ik niet kwijt. De werk/waskamer is niet groot genoeg om daar een 1 persoons bed bij te zetten. 

We zijn ons nu aan het verdiepen in een huisbrede dakkapel, waardoor ons ketelhok een volwaardig kamertje kan worden waar ook de wasmachine naartoe kan. En dan zou er wel een bed in de werkkamer passen en hebben we de logeerkamer vrij voor een peuterkamer. Dat kost natuurlijk veel tijd. Denk niet dat dat allemaal voor de bevalling al in orde is met de wachttijden die je bij aannemers hebt nu. We willen ook eigenlijk verhuizen, maar vissen al een jaar mis met onze biedingen. En verhuizen rond de uitgerekende datum of met jonge baby zie ik niet zitten. Dus hebben we besloten nog minimaal 2 a 3 jaar te blijven. 

Ik denk dus dat we de baby gewoon laten komen. Want onze dochter is dan 23 maanden en zal nog net niet toe zijn aan een peuterbed. de commode kunnen ze prima delen. Onze dochter sliep tot ze 8 maanden oud was in de cosleeper naast me. Dat wil ik ook weer met deze gaan doen, scheelt zoveel met nachtvoedingen. En ik vond het wel fijn hecht voelen. Toen onze dochter de voeding rond 23 uur ging weigeren was het tijd, maar ik huilde tranen met tuiten van dat lege bedje naast me haha! En de eerste 3/4 maanden sliep ze overdag niet in haar ledikant, ze wilde in eerste instantie zelfs nergens anders dan op mij slapen. Ook nu ga ik voor overdag weer mezelf/ de draagdoek/ evt de box of een babynestje gebruiken. Dus ik verwacht eigenlijk pas een peuterkamer nodig te hebben vanaf zo'n 3 maanden na de bevalling, of in ieder geval een ledikant. En als deze baby grotendeels doorslaapt snachts is er wel een kamertje nodig. 
Maar dat kunnen we dus na de bevalling doen als ik weer opgeknapt ben. Geeft ook wat meer tijd voor het dakkapel plan. Als dat faalt, dan zullen ze een kamer delen. 

Verder heb ik alle grote spullen nog. Als het een jongen word zal ik wel wat van het kleine spul, kleertjes enzo halen, want ik heb mn dochter best wel meisjesachtig aangekleed. Sowieso wel leuk om een nieuw geboortepakje voor de kraamweken aan te schaffen. Die van mn dochter zit in de herinneringen doos. 
Wel leuk he? Sinds een week of twee ben ik echt wel bezig met over dit soort dingen nadenken. De baby is nu ook echt mijn tweede kindje geworden. Het abstracte eerste trimester is voorbij. Voelen jullie dat ook?

Wij zijn wel aan het denken over kleuren aan de muur en inrichting. Maar nog niks aangeschaft. Willen nog een aantal weken wachten misschien tot de 20 weken ongeveer.

Ik heb links van mijn stuitje al een paar dagen pijn, vooral met lopen. Lijkt wel een botje, en geen spier. Zo net boven mijn bil. Herkent iemand dit? Of van vorige zwangerschap?

Fijn om te lezen dat iedereen een goede echo heeft gehad. Wij ( ofja ik was alleen, man was het vergeten haha) hebben gister de termijn echo gehad. Zag er ook allemaal goed uit, ben wel 2 dagen terug gezet, dus uitgerekend op 18 april. Nog niets gedaan voor een kamer oid. Wacht even tot de 20 weken en dan ga ik even kijken of mijn dochter misschien een andere kamer krijgt. We hebben er een leeg staan dus dat kan zo geregeld worden. Mijn dochter heeft eigenlijk nooit in de babykamer geslapen, dus ik maak er niet een te grote toestand van, aangezien de baby de eerste tijd bij ons zal slapen. @Debb vervelend, maar ik herken het niet.

Nou precies dat dus MvdF. Geen idee waar ik me vorige keer zo druk om maakte, dat kamertje dat helemaal af moest en perfect. Het enige dat we er de eerste maanden mee deden was kleding opbergen en verschonen. ? 
Ik voel me ook wel weer een beetje een loedermoeder dat ik nu dus zoiets heb van we gooien alles wel om zodra het tijd is. Lekker rustig tijdens mijn zwangerschap. Maar de baby heeft het toch niet nodig nog.
Debb, ik kreeg rond 9 weken last van mijn bekken. Dat begon ook links van mn stuitje. Weet niet wat je bedoelt met dat je een botje denkt te voelen? Het was voor mij echt een stekerig gevoel, vooral als ik scheef stapte of verkeerd draaide. Auw! Maar ook na een minuut of 10 lopen of na lang zitten. Mn stuitje trok een beetje en dan zeg maar dat gedeelte waar je rug in je bil over gaat. Daar stak het. Het is bij mij wel erger geworden. Heb nu ook last van mijn liezen en schaambot. Dus ik ga de fysio bellen. Nu even een paar afspraken dus volgende week. 

Haha echt hè Lewis... ik heb de vorige keer uuuuren misschien wel dagen besteed aan het scrollen naar babykamer inspiratie. Ik moet zeggen het kamertje was in mijn ogen perfect, tot aan de gematchte kastknopjes en handmade mobiel aan toe haha. Uiteindelijk heeft ze er dus nooit een nacht op geslapen want we gingen verhuizen toen dochter 6 maanden was (pfff wat een ellende was dat). En is dat kamertje indd gebruikt als opberghok. Heeft dus alleen enorm veel geld gekost. Die 'fout' ga ik dus niet nog een keer maken. Vervelend zeg van die bekkenpijn, mijn schoonzusje had dat ook en lijkt me echt geen pretje. Ik heb het al dagen koud. Komt ook wel door het veranderende weer maar denk ook wel door de zwangerschap. Oh en naar de toilet voor nummer 2 gaat de laatste dagen ook niet meer zo lekker. Even pruimen inslaan ofzo.ik

Hi dames, 
Ik ben zoooooo moe, lukt me niet om consequent elke dag te reageren maar ik lees wel mee! 
Hier een goede termijnecho gehad, uitgerekende datum is 28 april. 
Geprikt voor de nipt, we wachten op de uitslag nu.. spannend! 
 Ik heb geen last van mijn stuitje maar wel van m'n schaambot. Erg vervelend! Hoop dat t snel wegtrekt. 
Babykamer ga ik ook pas aan beginnen na de 20 weken. Maak er niks spannends van, bij de eerste ook een vermogen aan uitgegeven en het fungeerde vooral al rommelhok op gegeven moment dus we houden het nu lekker simpel. 
Ik ga wel kijken naar een ledikant wat ook als co sleeper gebruikt kan worden. Een wiegje groeide mijn eerste zo snel uit dus nu gaan we voor een ledikant. 

Gisteren onze termijn echo gehad. Ben nu bijgesteld van 24-4 naar 20-4. Dus ben ineens 4 dagen verder dan gedacht. Alles zag er goed uit kleine was aan het zwaaien☺ 18 okt 13 weken echo en komende maandag nipt test. Heb last van mijn stuitje met bukken dus moet naar de bekken fysio. Afspraak gemaakt maar het is zo druk dat ze bellen als er plek is.

@mintie nee hebben nog niks aan de babykamer gedaan. Vorige keer ook pas laat. Moeten we nog even over nadenken hoe we het gaan doen. Misschien geven we mijn zoontje een andere kamer en gaat de babykamer naar de kleine.

@lewis oh dat is inderdaad wel ff lastig met de kamers. Pff huizen kopen ja, verschrikkelijk. Het is ons nu wel gelukt, maar moeten nog wel verbouwen. Als het goed is is alles optijd klaar.
Fijn dat je ook echt meer kan genieten van je kleintje. Wordt de misselijkheid al wat minder?

@sje vervelend dat je zo moe bent, kun je wel slapen tussendoor? Pijn in je schaambot lijkt me ook niet heel prettig? Zou daar iets tegen te doen zijn?

Fijn, al die goede echo's!
Wij zijn ook nog niet echt bezig met de kamer. We weten wel wat we ong willen, maar moeten eerst nog n kleur vinden. De staaltjes voor de kleur zijn al in huis ?
Ik heb ook al een tijd last van mn stuitje, wel ook al een paar weken voor mn zwangerschap maar dat wordt er nu niet beter op. Ik heb het ook al met de verloskundige erover gehad en ga ook binnenkort naar een bekkenfysio.

Terug
Bovenaan