Uitgerekend April 2022

Zo, dat is even een tijdje geleden dat ik hier van me heb laten horen! We zijn inmiddels op vakantie geweest en nu ook al weer even aan het werk. Maar het is allemaal zo druk geweest! Pff! 
Gisteren hebben we de 2de echo gehad en alles zag er helemaal goed uit! Ik was bij de eerste echo een week achteruit gezet, maar ik ben nu toch weer vooruit gezet, de datum is vastgezet op 20 april en dat betekend dat ik nu 13 weken zwanger zou zijn. De kleine was wel erg eigenwijs en lag andersom. Maar wat was dat bijzonder om te zien zeg! En toch ook wel een opluchting en bevestiging dat alles goed gaat daar binnen!
Vrijdag gaan we de a.s. opa en oma en oom en tante het vertellen. En ben zo benieuwd naar hun reacties! Kan echt niet wachten, hihi. Het word voor deze generatie ook echt de eerste kleine in de familie (voor beide kanten) dus dat is wel echt heel erg leuk. 
Verder echt balen om te lezen dat zoveel meiden last hebben van overgeven en/of ziek zijn. Wat vervelend zeg! Heel veel beterschap allemaal!
Ik moet wel zeggen dat ik het soms intens vind wat er allemaal op je afkomt qua informatie en wat je moet regelen. Daar word ik altijd een beetje zenuwachtig van, haha. Ik ben de laatste tijd ook echt van de to-do lijstjes maken om het voor mezelf rustiger te maken anders zit ik mezelf helemaal gek te maken!

Marly, fijn dat je een goede echo hebt en spannend dat jullie het bijna kunnen gaan vertellen. Bij ons was het ook het eerste kleinkind aan beide kanten en niemand zag iets aankomen, dus de reacties waren echt geweldig! Ga je nog iets speciaals ermee doen of is het vertellen al spannend genoeg?

Lewis, fijn dat je zo een positief gesprek hebt gehad. Hopelijk dat het met doula ook lukt en dat je de ervaring van vorige keer kunt omzetten naar een hele postieve bevalling.

Milu, hopelijk voel je je weer wat beter! Beterschap nog!

Ik denk dat wat ik gevoeld heb, toch niks is geweest, want afgelopen dagen niks meer gemerkt/gevoeld, jammer, maar ooit moet het ervan komen, hahah. Nog even volhouden en blijven voelen ?. Wij zijn gisteren naar de gemeente geweest voor erkenning (aangezien we een paar maanden na de bevalling pas gaan trouwen, we zouden eigenlijk afgelopen april trouwen. Mja, corona.... ?. Ook zijn we gisteren begonnen met kamertje leegruimen en een gaan orienteren op meubels en verfkleur. Echt super leuk om te doen, kan niet wachten om van het weekend weer verder te gaan!!

Mylwen, bedankt! Ja vanavond is het zover! Wat leuk dat jullie geweldige reacties hebben gehad! Fijn om te horen. We hebben voor de opa en oma een doosje met hun namen erop, en als ze die open doet staat er in de deksel: 'jullie worden opa en oma' en dan zitten er kleine sokjes in. En mijn zwager en schoonzus heb ik speciaal een kaartje voor gemaakt die helemaal op hun slaat met een klein verhaaltje dat ze oom en tante worden. Voor de rest vertellen we het denk ik gewoon.
Wat vervelend dat jullie bruiloft door C is uitgesteld zeg! Dan is het wel handig om een erkenning aan te vragen. Oh en jullie zijn al bezig met het kamertje, wat spannend! Hebben jullie al een beetje een idee? Ik ben zelf nog helemaal niet bezig geweest daarmee, het voelt soms nog steeds niet helemaal echt dat we een kindje krijgen.. Stom he.

Waar ik wel mee zit.. Ik heb echt geen (goed) contact met mijn ouders. En aan de ene kant vind ik het lullig als ze via een ander horen dat ze opa en oma worden, maar aan de andere kant is het contact er niet naar dat ik langs zou gaan om het te vertellen. Wat zouden jullie hiermee doen? 

Marly, oeh spannend! Laat weten hoe de reacties waren!! Ik heb soms ook nog altijd niet helemaal het idee dat ik zwanger ben hoor, al komt die buik niet door veel eten, dat voel ik wel ?. Ergens vind ik het daarom juist wel leuk om er daar mee bezig te zijn, dan kom je wel een beetje in dat gevoel, zeg maar. Ik ben nu echt heel vaak Marktplaats aan het afstruinen. Een vriendin van mij vertelde dat ze zo echt nog een mooie kamer had gevonden. Meestal zien die er namelijk nog prima uit en dan is het allemaal niet meteen zo duur. Echt heerlijk om te zoeken daar, hahaha.
Lastig dat met je ouders. Het ligt er natuurlijk aan hoe het contact is. Ik heb het bij mijn nichtje gezien. Die is nu ook zwanger en die heeft ook al jaren geen echt contact meer met haar ouders. Ze hebben het hun ook niet verteld, maar de ouders zijn er dus inderdaad via via achter gekomen (mijn nichtje had iets van een kaart gekregen van haar ouders, en dat klinkt nu best aardig, maar er zit nog meer rondom dat ik jullie zal besparen ?). Nu snap ik in hun geval heel goed dat ze het zelf niet verteld hebben, want de enige momenten dat er iest van contact was, kwam er meestal zn steek onderwater vanuit de ouders, dus in dat geval zou ik het ook niet vertellen. Dus ik denk dat dit toch echt iets is waarvan je zelf de beste inschatting kunt maken. Maar snap dat het lastig is.

Hallo allemaal, voor mij is het ook weer even geleden dat ik hier op ben geweest. Er komt inderdaad zoveel op je af, phoe.
Gelukkig is tot nu toe alles goed hier, alle echo's zijn goed. Ik ben nu 14 weken. Na de herfstvakantie (bij ons terug 1 november) ga ik het mijn leerlingen allemaal vertellen. Ben benieuwd hoe die gaan reageren.
Ik heb ook nog een vraag: Ben ondertussen aan het rondneuzen op internet voor een luiertas. Heeft er iemand al 1 gekocht? Ik zat zelf te denken aan een luierrugzak? Handig om mee te nemen en ook voor de man.

@lewis, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de gyneacoloog. Dat ze goed hebben geluisterd en alles bekijken en beoordelen.

@it's marly, ja er komt een hoop bij kijken, wij krijgen vanuit de verloskundige per trimester een soort checklist. Hebben jullie dat ook? Zeker met een eerste komt er qua aankopen ook veel op je af. Met een 2e heb je al wel een heleboel. Als je iets wilt weten o.i.d. mag je het altijd vragen!

Heb nog geen tijd voor het kamertje, zijn nog druk bezig met hoe we de rest van het huis willen inrichten ? Maar heb wel wat dingen opgeslagen op pinterest.

Lastige situatie met je ouders en wat als je ze belt of een appje stuurt? Dan hoef je niet langs, maar horen ze het ook niet via via. Misschien niet heel persoonlijk, maar als je niks doet dan horen ze het waarschijnlijk van iemand anders.
Hoe was het vertellen aan je schoonfamilie?

@mylwen wat *** dat door corona de trouwerij niet door is gegaan. Het gooit nogal veel roet in het eten? hoeveel maanden na de bevalling ga je nu trouwen?

@lisette, wat leuk om het je leerlingen straks te vertellen! Luiertas heb ik al, maar wil straks wel een grotere. Deze is soms wel handig soms niet? Heb hier op t forum wel eens een rugzak via ali express voorbij zien komen. Die schijnt heel fijn te zijn, maar weet zo niet welke het was.

Ik heb na 5 dagen de uitslag van de NIPT test al binnen. En die was gelukkig helemaal goed! Zag de afgelopen dagen meerdere mensen met syndroom van down en maakte me toch een beetje zorgen, dus dit is wel een flinke geruststelling. Komende week de 13 weken echo. Vind dat toch ook wel even spannend. Hoe gaat het verder met jullie? Hier vooral nog heel moe in de middag. Misselijkheid is bijna weg?

Milu, ja, was ook wel echt balen. We hebben altijd gezegd eerst trouwen dan kinderen. Mja, dan komt corona en we wilde niet nog anderhalf jaar gaan wachten met kinderen. Zeker ook nog omdat je niet weet of het allemaal mag lukken. Ik had wel gezegd dat ik niet met dikke buik wilde trouwen, dus we hadden onszelf een soort van deadline gegeven, tot wanneer we zouden proberen en anders dus toch zouden wachten tot na de bruiloft, maar dat is nu dus niet het geval. We gaan een dikke drie maanden na de bevalling trouwen, is nu gepland, dus hopelijk lukt dat ?.

Lisette, ah spannend dat je het dan gaat vertellen. Leuk ook!

Wij hebben gisteren de meubels voor de kinderkamer en een box voor in de woonkamer gekocht! Ik vind t zo leuk om te doen. Eindelijk wat vorderingen in dingen die we moeten regelen ?.

Even bijlezen weer... fijn Lewis dat er met je wordt meegedacht en dat je in ieder geval deze keer meer het gevoel van controle hebt. Ik hoop dat het zo mag gaan lukken zoals je het in je hoofd hebt.
Ook fijn dat er weer mooie echo's en uitslagen van de NIPT zijn. Het begint nu op te schieten hè. Ik ben zelf 13 weken, heb afgelopen donderdag een mooie echo gehad alles erop en eraan. Op mijn werk nog niets gezegd, ik ben vorig jaar tijdens de lockdown begonnen daar en ken mijn collega's en leidinggevende eigenlijk nog helemaal niet zo goed. Merk dat ik er een beetje tegenop zie, mede doordat ik nog geen vaste aanstelling heb. Maarja komt wel goed, ik stel het lekker uit tot na de herfstvakantie, hier ook op 1 nov weer beginnen dus nog een weekje werken. Heerlijk. Ik heb zelf een luierrugtas van LeQueen, heel tevreden mee. Veel plezier allemaal met het inrichten en uitzoeken van de babykamers.

Terug
Bovenaan