Uitgerekend April 2022

Milu, fijn van de positieve nipt uitslag! Mijne was ook goed. Ben je inmiddels helemaal opgeknapt? Hoe is de misselijkheid? 
MvdF, ik snap de spanning wel. Ik vond het eng om mijn baas te vertellen over dat ik een tweede wilde. Ik functioneerde niet super vlak na mn verlof. Maar hij was eigenlijk alleen maar blij voor me en zei dat we er wel uit zouden komen. Kindjes en zwangerschappen halen toch wel wat goeds in mensen naar boven. Wie weet valt de reactie van jouw leidinggevende wel mee? Ik hoop het, want het zou toch leuk nieuws moeten zijn. Geniet van je vakantie!
Mylwen, ergens ook wel goed dat jullie de kinderwens dan even voor lieten gaan. Wat als dat helemaal niet zo makkelijk ging? Gelukkig was dat niet zo. En dan nu nog trouwen ook. Mooi! Wel dapper hoor, 3 maanden na de bevalling. Wel bijzonder ook om zo'n kleintje erbij te hebben.
Lisette, veel plezier met vertellen! Wij hebben wel een grote luiertas gekozen. Ik wilde vooraf niet zo'n moeder worden. Maar zeker in de eerste maanden bleek dat we toch een zooi mee moesten nemen.... Dat had nooit in een klein tasje gepast. Zeker met kolfspullen of flessenspullen. Nu prop ik zo even een luier en wat billendoekjes in mn handtas. We gebruiken trouwens wasbare luiers. Die zijn sowieso groter dan wegwerp. En je hebt dan ook ruimte voor de vieze exemplaren nodig, wel in een wetbag hoor. En de tas gooide ik zo in de boodschappenmand onder de wagen. Of die ruimte er is weegt ook mee natuurlijk. Als ik de draagdoek gebruikte dan had ik wel vaak een rugtas om. Maar die had ik nog wel liggen. Die ging ook minder vol omdat ik rondjes in de buurt liep. 
Marley, moeilijk hoor. De relatie met mijn ouders is goed, dus ik kan me niet goed in jouw situatie plaatsen. Maar misschien kun je een brief of een kaartje sturen. Evt digitaal. Ik zou er dan denk ik goed mijn verwachtingen bij zetten. Dat je het dus enkel zelf wilde laten weten. Voor het als uitnodiging gezien wordt. 
Hier gaat het de goede kant op. Ik slik al 3 dagen geen emesafene meer en niet gespuugd. Ben nog wel misselijk, maar het neemt eindelijk af. Hopelijk nog verder. Nipt en alles was goed. Bij de laatste controle van de week was mijn baarmoeder alweer bijna tot mijn navel gegroeid. Dat het snel omhoog groeit gebeurt soms bij een volgende zwangerschap zei de verloskundige. Dus vandaar dat ik al een mooie ronde buik heb. Nu 15 weken. En van de week geslachtsecho, spannend! We zijn daardoor nu toch wel met meisjesnamen bezig voor als het een meisje wordt. Ik denk een jongen en die naam hebben we dus al. Mijn opa's naam. Maar een shortlist voor meisjesnamen is er nu ook.

Hi allen, ik lees nog mee maar al een tijdje op de achtergrond. Ik herkende me alleen zo in het verhaal van Marley dat ik nu ook even mee typ. Ik heb al ruim 10 jaar geen contact met mijn moeder. Dat gaat ook niet meer gebeuren. Maar ik heb wel bedacht van wie ze het via via zou kunnen horen. Toen heeft mijn zusje het haar verteld vlak voor ze het mogelijk via via zou horen. Mijn zusje wilde dit zelf ook graag dus het was deels ook haar eigen wens. Ik had het anders ook oké gevonden als ze het via via hoorde. Soms kun je niet alles voorkomen. Mijn moeder reageerde met dat ze er al vaker over na had gedacht en dat ze wist dat het binnenkort kon gebeuren. Wie weet helpt mijn verhaal om een afweging voor jou te maken. Je kunt niet alle emoties bij een ander voorkomen helaas maar ik vond het zelf niet een reden om ineens wel contact te zoeken. Op welke manier dan ook.
Verder met mij hier alles goed:) leuk om jullie verhalen te lezen. Ik ben nu bijna 16 weken en we weten nu sinds een week dat we een jongetje krijgen! Helemaal leuk! Nu zijn we op vakantie in Griekenland voor een weekje, mijn buik is al lekker aan het groeien.

Hoi Tanja, leuk om weer wat van je te horen. Wat onwijs leuk dat je het geslacht al weet. Wij gaan deze week dus spieken whaa! Wilde je graag een jongetje? Of had je geen voorkeur? Fijn dat alles goed met je is en veel plezier in Griekenland!

Meiden, ik moet even wat kwijt hoor. Wat een krachtpatser in mn buik! Het is inmiddels geen draaien of woelen ofzo wat ik voel, geen idee wat dat was. Maar echt duidelijke tikjes van schopjes. Net weer een minuut of 10 liggen voelen hoe ons krachtpatsertje feest vierde, links onder. Van 2 schopjes ging er zelfs een lichte trilling over de buitenkant van mijn buik. Met 15 weken al! Dat belooft wat haha! 
Voelen jullie al meer?

Marley, veel succes. Ik kan je geen tips geven, maar denk dat het belangrijkste is, dat je je er zelf goed bij voelt. Wat je ook beslist.

Wat gaaf om te lezen Lewis!Wij hebben ook een heel druk kindje! Ik voel het meerdere keren per dag, ben nu ruim 16 weken. Vk zei dat mijn placenta voor ligt, dus dan vind ik het des te gekker dat ik al zo veel beweging voel. Op de echo’s zien we ook veel beweging steeds en beentjes helemaal uitstrekken omhoog. ? Ben echt zo benieuwd als we het straks van de buitenkant kunnen ervaren en mijn vriend het dan ook kan meemaken, want ik vind het toch echt heel bijzonder! ?

Ohh leuk! Nou dat komt dat vast binnen een paar weekjes dat je met een hand op je buik een schopje kan voelen. Heerlijk gevoel! Neemt ook een stukje onzekerheid weg vind ik, dat je dagelijks wel even voelt dat het kindje nog leeft. Vind je niet? 
Hier ook een voorliggende placenta.

Wauw wat bijzonder lewis en debb dat jullie je kindje al voelen!! Ik probeer wel soms bewust met aandacht bij mijn buik en ons kindje te zijn maar ik weet ook niet zo goed hoe het voelt en waar ik op moet letten. Mijn placenta ligt aan de achterkant maar mijn darmen en buik voel ik meestal ook heel goed dus volgens mij voel ik dat gewoon nog steeds. Wat merkten jullie als eerste paus bewegingen?
Ik wilde graag een jongetje:) ik zag mezelf daar al helemaal samen mee dus ik ben helemaal blij. Het was zo bijzonder om te zien en het voelt al steeds echter allemaal!

Hoii! Ik ben aanzienlijk later uitgerekend dan jullie allemaal, maar zo kan ik lekker meelezen wat ik allemaal kan verwachten komende weken. Zojuist de 13weken-echo gehad en alles helemaal in orde. Helemaal blij ?

Terug
Bovenaan