Uitgerekend April 2022

Tanja, bij de eerste voelde ik het ook wat later hoor. Vanaf 17 weken, en toen twijfelde ik, maar vanaf 19 weken wist ik zeker dat dat is wat ik al twee weken voelde. 
Bij mijn eerste begon het met de tikjes. En deze keer voelde ik al eerder een soort stroming in mn baarmoeder ofzo. Weet er geen beter woord voor. Misschien draaide de baby dan wel om. Sinds een paar dagen voel ik de bekende tikjes weer. Het heeft wel wat weg van een spastisch oogspiertje of een belletje in je darmen. Al voel ik bij belletjes ook dat het door mn darmen trekt van a naar b en dat hoor ik dan ook. De tikjes zijn toch net even anders. Het blijft ook consequent op dezelfde plek. Het heeft geen geluid, ik krijg geen darmkrampjes, enzo. Het voelt gewoon echt als een tikje tegen mn buikwand van binnen. Zachtjes nog natuurlijk. Al ging het er gisteren dus wel zo aan toe dat af en toe van buiten ook wat voelbaar was als ik mijn hand erop legde. 
Ik voel het niet dagelijks. Dus soms ligt ie anders denk ik, of is er even teveel ruimte nog. En als ik rustig ga liggen om het te voelen, dan is het er niet. Dat komt later na 25 weken wel. Nu voel ik het gewoon plotseling. Wel vaak als ik net even ga zitten. Ik voelde van de week schopjes toen ik na de controle bij de verloskundige even bij de assistente op een stoel ging zitten. Gisteren was ik net thuis van een afspraak en ging ik met mijn laptop zitten om weer aan het werk te gaan. Dat soort momenten. Het is dus aanwezig genoeg dat het me dan opvalt. Dus lekker op blijven letten zou ik zeggen!
Han, wat fijn dat de 13 weken echo goed was. Hoe vond je het? Mooi he? Het is maar 2 weken verschil met mij, die stellen straks niet zoveel meer voor. In het begin verandert alles wel snel ja. Hoe voel je je verder nu?

Sorry, lang niet gereageerd, ik lees wel mee hoor ;) superfijn alle goede berichten/uitslagen! ❤
Hier gaat alles heel goed, ik ben wel echt heel erg moe en vrij veel last van hoofdpijn (ook door vermoeidheid denk?) maar niets te klagen verder. ?

Wij hadden begin deze week de geslachtsecho, dus ik heb nieuws! ? We hebben dus al een zoontje, en we zijn nu in verwachting van... een meisje! ?? We vinden het wel echt heel leuk ? mijn man en ik hadden het gevoel van een meisje wel al tijdens het eerste trimester, maar na de 13 weken echo gingen we toch twijfelen, mijn man was daarna zelfs juist helemaal overtuigd van dat het een jongen was ? dus het was echt een verrassing, iedereen in onze familie dacht ook een jongen, en het is ook echt het eerste meisje in die hele mannelijke lijn (meerdere generaties teruggekeken, voor zover we weten) van mijn man, zijn vader, etc. ? Dus wij lopen even op wolkjes ? het voelt ook heel goed allemaal dus ik geniet daarvan!

Wel grappig want ik heb kleintje dus ook al gevoeld, voor het eerst ongeveer 1,5wk geleden geloof ik (ben morgen 16wk), maar nog niet meteen dagelijks. Voel nu wel elke dag wel iets, je omschrijft het goed Lewis, dus dat is echt heel leuk ook! ?

Ik heb denk ik gisteren en vandaag ook het kindje gevoeld. Inderdaad echt iets van plopjes/dreuntjes aan de zijkant van mijn buik, die echt plaatselijk zijn en zich niet verplaatsen, zoals lucht in de darmen. Durf nog niet met zekerheid te zeggen of het echt het kindje is, maar als ik zo jullie verhalen lees, zou ik bijna zeggen van wel ?.

Lewis, tja, trouwen 3 maanden na de bevalling is niet helemaal gepland, die bruiloft stond al vast voordat ik zwanger was, dus hopelijk kan het allemaal. ?

ahh wat leuk, van beiden eentje KB! gefeliciteerd!! vervelend dat je nog steeds zo moe blijft. Hopelijk wordt het snel wat beter. Maar zwanger zijn met een kindje erbij is ook echt wel pittig vind ik zelf. Die hebben echt schijt aan hun zwangere moeder. 

Mylwen, hoe ver ben jij nu? Leuk dat je ook wat denkt te voelen. en komt vast goed met die bruiloft hoor. Al word je gewoon een bridezilla met veel slaafjes ;)

Ik maak me vandaag ineens druk om pijntjes. sinds een week of twee heb ik veel last van pijn bij een volle blaas. Vooral als ik snachts te laat wakker word. Dan steekt het zo en loop ik echt krom. Na het plassen is het weer weg. Ik ging gewoon uit van verdrukking en banden enzo. Maar vanmorgen blijft de pijn lichtjes hangen. Links en rechts onder in mn buik steken. Dit had ik vorige zwangerschap niet. Bandenpijn heb ik alleen maar gevoeld als felle steken bij plotselinge bewegingen. Mijn plan is nu morgen urine in te leveren, zal wel niet, maar even uitsluiten. En als het aanhoudt na rust en makkelijke leggings dragen, toch maar even de verloskundige te bellen of het echt wel bandenpijn is. Maar misschien maak ik me te druk. Heeft iemand anders hier ook last van?  

Wat leuk om even terug te lezen. Hier ook alles goed met de tweeling. Ze kunnen nu met zekerheid zeggen dat het een eeneiige tweeling is, die een placenta delen. Gelukkig wel een vlies ertussen. Wel elke 2 weken controle en echo's. Morgen bloedprikken voor de nipt en vrijdag de 13 weken echo. Erg spannend allemaal. Voel me gelukkig goed, alleen erg vermoeid. Liefs.

Lewis, ik ben vandaag 17+1, dus het zou kunnen, maar is voor een eerste zwangerschap misschien wat vroeg.Ik herken die pijn trouwens wel. Ik heb dus een paar weken geleden blaasontsteking gehad en toen had ik buikpijn in mn gehele onderbuik en ook bij drukken op de onderbuik en moeite met (uit)plassen en idd ook pijn bij een volle blaas. Dit heb ik nu eigenlijk nog steeds, die buikpijn en pijn bij een volle blaas, alleen de pijn zit nu voornamelijk aan de zijkanten en met die volle blaas dus wel wat meer in het midden. Ik heb vorige week nog laten testen op blaasontsteking, maar was allemaal negatief. Dus ik ging er ook van uit dat dit voornamelijk de bandenpijn is. Opzich is urine laten checken voor de zekerheid nooit verkeerd.

Wat leuk dat sommigen het geslacht al weten, of zeer binnenkort. Spannend allemaal! Ik ben nu 14 weken dus nog even wachten.
@ Lewis, ik herken de klachten die je beschrijft wel een beetje. Ik moet bijvoorbeeld echt op tijd naar de toilet gaan om te plassen anders krijg ik daar last van. En soms voelt het alsof mijn blaas super vol zit, blijken het slechts wat druppeltjes te zijn. Ik ben best gevoelig voor blaasontsteking, vaker gehad in het verleden dus ga denk ik ook maar eens laten testen. De VK gaf als tip om een shot vitamine C te nemen, schijnt te helpen.
Voor nu maar veel drinken. Voor de rest voel ik me gelukkig echt super goed. Nog een dag werken en dan lekker een weekje vakantie, fijn vooruitzicht.

Terug
Bovenaan