Uitgerekend April 2022

Marinademix: fijn dat het goed met je gaat. En hopelijk heb je straks na de 13 weken echo ook wat meer rust als ze alles goed hebben kunnen zien.
Druk bij een volle blaas heb ik ook, vooral 's nachts als ik ineens wakker wordt en heel nodig moet. Dan duwt dat echt op mijn buik.
Ik zou inderdaad laten controleren. Beter een keer te vaak dan te weinig. Had ik laatst ook gedaan.

Het is lekker druk geweest de afgelopen dagen, gezellig z'n actief draadje.
Alleen lastig reageren op iedereen?

@lewis wat fijn dat je geen emesafe meer nodig hebt! Gaat het stapje voor stapje toch nog beter. Ik herken je buikklachten niet echt. 1x wel echt buikpijn gehad toen ik echt een volle blaas had. Maar dat is eenmalig geweest. Zou als ik jou was inderdaad even je urine laten controleren. Dan weet je dat in elk geval zeker.
Misselijkheid gaat een stuk beter, de afgelopen dagen wel een beetje last gehad. Moest gisteren ineens rennen naar de wc, maar verder is het te doen.

Alleen mega moe en wat jij zegt de dreumes houdt geen rekening met een zwangere mama? Was gisteren heeeeel blij toen hij 's middags naar bed ging?

Wat ontzettend leuk dat jullie de kleintjes al (bijna) voelen. Vond dat altijd zo bijzonder. Ik denk soms ook wat te voelen, maar denk toch ook dat ik het me inbeeld. Mijn placenta ligt nu gedeeltelijk voor en gedeeltelijk opzij, maar die gaat waarschijnlijk naar de voorkant, daar baalde ook wel een beetje van.

13 weken echo gehad en die was helemaal goed. Zo leuk om de kleine weer te zien? bizar wat ze dan eigenlijk allemaal al kunnen zien. Hebben echt onze ogen uit zitten kijken.

Leuk dat er steeds meer weten wat het wordt! Zijn er dames die het niet willen weten?

Wat fijn al die geruststellende berichtjes over de herkenning van pijn bij een volle blaas. Daardoor kon ik het gister toch weer beter loslaten. Tnx ladies! Inmiddels urine laten onderzoeken en die is gewoon goed. Vandaag heb ik weer minder last en alleen als mn blaas echt vol zit. Dus ik hou het dan maar op verdrukking en banden. Als het toch toeneemt kan ik altijd de verloskundige nog bellen. 
Marinade, wat bijzonder om een eeneiige tweeling te krijgen. ? Geeft het nog risico's dat de de placenta delen, of is dat oke? 
Milu, wat fijn dat bij jou de misselijkheid bijna weg is. En een goede dertien weken echo. Hello tweede trimester!! ? Mijn placenta ligt helemaal voor en ik voel het toch hoor. Blijf opletten. 
Ik heb vandaag de geslachtsecho gehad. Fijn om na gisteren even te kunnen zien dat alles gewoon goed gaat. Ennnn we krijgen een meisje!! ? Superleuk, twee meiden straks. Was even bezorgd of mijn man echt niet liever ook een zoon wou. Maar hij zegt heel blij te zijn. Mannen zijn zo nuchter soms... Ik geloof 'm maar haha! Ik ben helemaal in de wolken over dat ik weer wat nieuws weet over de kleine in mijn buik. Ik wil ook snel een naam vinden. We hebben wel een shortlist van 4 namen nu waar we samen over eens zijn. Nog even aanvoelen welke ik het beste vind passen. Leuk leuk!

Milu, fijn dat alles goed was! Ik heb de placenta aan de voorkant zitten, maar de keren dat ik iets dacht te voelen, was het beide keren aan de zij/onderkant van mijn buik. Mijn nichtje heeft hetzelfde en die weet al zeker dat ze hem voelt, ook aan de zijkant. Ik hoef niet per se te weten wat het geslacht is, maar mn vriend heeft me overtuigd, dus ben benieuwd over 2 weken.

Lewis, wat leuk dat je al weet wat het wordt. Had je er zelf een gevoel bij? Of was het toch een verrassing? Is altijd leuk als je weer iets nieuws weet, krijgt het toch weer wat meer vorm. Fijn dat er niets uit de urine kwam. Hebben ze trouwens wel de urine op kweek gezet? Bij mij kwam er niets uit de dipsticks, maar door een kweek bleek ik toch blaasontsteking te hebben.

Leuk dat jullie het ook al weten, Tanjamies en KB! Ik hoefde het dan niet per se te weten, maar ik merk wel dat ik nieuwsgierig wordt erna en ben tochbwel blij dat mn vriend me heeft overgehaald, haha.

@lewis, fijn dat er niks uit de urine kwam. Even in de gaten houden inderdaad. En bij twijfel gewoon met de verloskundige overleggen

Wat super leuk een meisje!! Wat had je ook alweer gedroomd?? Denk dat een 2e naam nog lastiger is dan een 1e, moet ook nog een beetje samen klinken?nu kan je lekker spulletjes gaan kopen?

Toevallig droomde ik vannacht voor het eerst over de baby. Het was een meisje. Daarna droomde ik dat ik een vage zwangerschap had (kan me niet meer herinneren hoe ze het noemen) maar ik zou al jaren zwanger zijn en nu zou het pas groeien ofzo. Heeeeel vaag?

@mylwen nog 2 weken. Spannend! Heb je zelf een gevoel?

Fijn Lewis dat je urine goed was en wat super leuk 2 meiden! Ook handig dat je dan niet zoveel meer in huis hoeft te halen, lijkt me. En meiden namen lijken mij ook makkelijker te bedenken. Wel jammer dat je vernoeming nu niet door kan gaan, of kun je die ook voor een meisje gebruiken?
Ik voel dus zo ook af en toe wat kriebelen en van mijn vorige zwangerschap weet ik wel dat dit de baby moet zijn. Maar wat ik nog niet eerder heb meegemaakt, is dat wanneer ik op mijn rug lig, ik echt zo'n soort ballon voel in mijn buik. Nog niets te zien wanneer ik rechtop sta, maar er zit dus wel een ballonnetje in duidelijk voelbaar wanneer ik lig. Heel grappig.

Milu, echt een voorgevoel geloof ik eigenlijk niet zo in, want je hebt 50% kans om goed te gokken. Ik zie ons alleen eerder lopen met een meisje dan een jongen en mijn vriend heeft hetzelfde. Meisje zou ook iets makkelijker zijn ivm naam die we al jaren hebben en spulletjes die ik van mn moeder heb gekregen van mijzelf en mijn zusje. Sommige roze kleertjes die ertussen zitten kan ik een jongetje echt niet aan doen ?.

Ik had gedroomd over een jongen, en ook dat voorgevoel dus. Maar dat kwam door het dromen denk ik. Gelukkig had ik geen duidelijke voorkeur. Dacht dat het even schakelen zou zijn. Maar daar had ik dus totaal geen last van. Twee meisjes! Superleuk! 
Wel jammer dat de vernoeming definitief nooit zal gebeuren. Beide namen vind ik wel echt jongensnamen, en die van mn schoonvader is makkelijk naar een meisjesvariant om te vormen. Die van mijn opa helaas niet. Maar ik had al jaren mooie namen verzameld en we hadden al een stuk of 5 meisjesnamen uit die lijst verzameld waar we beiden wel achter stonden. We blijven steeds terug komen tot 2 namen die we beiden erg mooi vinden. Ik denk dat het die twee namen worden dus. Mijn dochter heeft ook een tweede naam die ik gewoon mooi vond. 
Namen vinden heb ik nooit moeite mee eigenlijk, jongen of meisje. Zoveel mooie te vinden. Eerder lastig om er dan toch echt een te kiezen ?
Ik zag mezelf eigenlijk altijd als jongensmoeder, voor ik kinderen had. Ik zag mezelf meer met jongens. Ik ben zelf ook geen typisch meisje, nooit geweest. Maar toch twee meiden dus. ?
MvdF, grappig dat je je baarmoeder zo goed kan voelen zeg! Daarvoor moet ik toch wel wat duwen. Ondanks de grote buik.
Mylwen, dat heb ik dus ook. Aan de zijkant voel ik het als ik het voel. Daar zit de placenta dan niet denk ik. 

Terug
Bovenaan