Uitgerekend April 2022

@mvdf wauw wat gaaf dat je dat al zo voelt ga het vanavond ook ff proberen! Maar nog geen buikje als je staat?

@mylwen haha ja dat klopt. Alhoewel je tegenwoordig ook nog genderneutraal hebt? Bij mijn 1e had ik vanaf het begin echt heel erg het gevoel dat het een jongen werd. Totaal nergens op gebaseerd, maar gewoon het gevoel. Kan je een jongen geen roze aangeven? Kan allemaal toch??

@lewis ideaal als je nog namen had die je mooi vond! Wel jammer dat je nu alleen niet kunt vernoemen. Maar dat is ook niet het eind van de wereld? Hebben jullie zelf bij de echo gezien wat het werd of in een envelopje laten doen?

@lewis Fijn dat iig de urine ook goed was.
Tweeling is sowieso wat meer risico's. En als het een placenta deelt helemaal. Maar tot nu toe gaat het gelijk op qua groei. Liggen zelfs 2 dagen voor. Heb elke 2 weken controle en echo. 13 weken echo was goed. Ook dunne nekplooitjes. Ben wel iets geruster op de nipt uitslag nu...

Bedankt voor de uitleg meiden, ik kom nu wat beter focussen op wat ik dan zou moeten voelen. Maar sinds vanochtend denk ik echt dat dit de baby was en niet gewoon mijn darmen of maag. Het was een soort borrelen heel licht onder aan m’n buik. Echt zo leuk!
Dat pijn in je blaas als je te lang niet hebt kunnen plassen is ook heel herkenbaar trouwens.

Hallo allemaal
Ik ben 15 weken in 14 april uit gerekend
Maar ben nog steeds in de Ochten zo misselijk en tanden poetsen lukt niet ...

Oeps ik moest even een aantal dagen bijlezen. Ik merk dat ik het forum minder 'nodig' heb nu dat mijn omgeving het ook gewoon weet. Maar blijf toch benieuwd naar hoe het met jullie gaat!

De pijn bij een volle blaas herken ik ook. Bij mij zit het dan vooral in mijn linkerflank. En ik heb ook wat moeite met uitplassen.
Verder nu wat vermoeider dan normaal. De baby heb ik nog niet gevoeld en geslacht moet ik nog even mee wachten tot de 20 weken echo.

Hier volop bezig met spullen uitzoeken. Babykamer, kinderwagen etc.. Na de NIPT is dat bij mij op gang gekomen allemaal en ik vind dat toch wel erg leuk. Wordt allemaal opeens een stuk concreter zo!

Milu, zou inderdaad kunnen, maar ik vind dat het bij baby's al zo lastig te zien is vaak of het een jongen of een meisje is... dan maakt dat roze het wel erg verwarrend xD. 
Mintie, heb je je urine wel al laten testen? Bij mij was de combinatie pijn in onderbuik/bij volle blaas, in combinatie met moeite met uitplassen wel een blaasontsteking. 

Gisteren zijn we begonnen aan de kinderkamer. Zaterdag de spulletjes opgehaald en gisteren begonnen met verven! Echt leuk om mee bezig te zijn, maar ik merk wel dat ik zelf echt veel minder energie heb en eigenlijk iets te lang doorga, meestal, maar ik voel me dan zo lui. M'n vriend was gisteren ook een beetje boos op me, oeps... Heeft iemand van jullie toevallig een voedingskussen dat je gebruikt om te slapen. Ik heb al van meerder vriendinnen en collega's te horen gekregen dat het echt fijn is om mee te slapen, zeker als je niet meer zo lekker ligt. Maar er zijn zoveel verschillende kussens, dat ik echt niet weet wat nu fijn is en wat niet...

Wat leuk dat je echt wat voelt Tanja, toch weer een mijlpaal.
Mylasan, erg he? Ik ben nu 16 weken en deze week kan ik pas zeggen dat ik uren heb waarin ik maar heel minimaal misselijk ben. Hopelijk zakt het helemaal af. Maar tanden poetsen was tot voor kort ook mijn grootste gruwel. Kokhalsen, mondzweet... Brrr! 
Mylwen en Mintie aan de babyspullen. Leuke tijd is dat! 
Mylwen, ik vond het echt niet lekker om met zo'n heel voedingskussen te slapen. Ik draai vaak om. En dat moet dan onder een dekbed met pyjama aan en een heel voedingskussen. Ik draaide me steeds vast en dan werd ik veel te wakker. Dus ik ben na twee weken overgestapt op een langwerpig bankkussen van de ikea tussen mijn knieen en onder mn dikke buik. Nu doe ik dat ook weer zo. Ook met de baby voeden vond ik een voedingskussen nooit de juiste steun geven. Ik gebruikte een stapel bankkussentjes die ik veel beter kon schikken tot de juiste steunhoogte en plek. Maar ieder zn ding. Jij moet jouw voorkeuren zeker zelf ontdekken. Veel mensen zweren bij zo'n ding. 
Ik herken dat van mijn vorige zwangerschap. Me schuldig voelen dat ik veel minder kon dan mijn man. In het huishouden en met klussen. En dat ik dan toch vaak aan de slag bleef om te helpen. Maar ik heb moeten leren dat ik niemand daarmee help. Ten eerste kreeg ik dan meltdowns waar je u tegen zegt haha, hormonen en uitputting/frustratie. Maar ik kreeg met 17 weken weeen en dat lag aan een verkorte baarmoederhals. Dat is later nog een keer gebeurd toen ik door wilde zetten met op kantoor werken. Gelukkig is onze dochter pas met 35 weken gekomen. Maar ik heb wel een goede les gehad over hoe doorzetten over je grens heen gevaarlijk kan zijn als je een kindje draagt. Deze zwangerschap lukt het me veel beter om te accepteren waar mijn grenzen liggen en daarvoor op te komen. Pas op jezelf! Ook zonder complicatie is het nu niet alleen je eigen lijf, maar draag je ook een kleintje. 
Ik heb zelf deze keer weinig te shoppen. We kunnen vrij letterlijk alles zo weer uit de kast trekken. Wel ben ik van het weekend gezwicht voor een nieuw geboortepakje. Een speciaal voor deze meid. 
Wel zijn de plannen voor het huis wat veranderd. We hebben een manier gevonden om geen dakkapel te hoeven nemen. Dus ik ben nu vooral bezig met wat offertes voor klein werk aan de cv en wasmachineleiding. En daarna kunnen we de kamers op zolder herinrichten. Dan komt het kamertje vrij waar de oudste op termijn heen kan. En kan ik dus met een leuke peuterkamer aan de slag! Daar heb ik zin in. Ook beneden gaan we een kast vervangen waardoor we een echte speelhoek kunnen maken. Daardoor kan de box straks weer op de vertrouwde plek. Lijkt me zo leuk om mn dochter te verrassen met een speelhoek! De babykamer blijft zoals ie is. En een paar maandjes na de bevalling gaat mn dochter dan naar de peuterkamer en de baby haar intrek in de babykamer maken. Al zullen haar spulletjes er dan al lang staan natuurlijk. Maar ze slaapt eerst bij mij beneden en in de cosleeper of mijn bed.

Oh en Milu, ik ben zo ongeduldig. Met de geslachtsecho begon ze met het hartje. En kijk de hersens, en dat is de navelstreng enzo. En ik dacht blabla, maar wat is het geslacht??? Haha! Dus we hebben het gewoon daar meegekeken op het scherm. Geen gender reveal dingen gedaan. 
Hoe is het met jou?

Terug
Bovenaan