Uitgerekend April 2022

@mylwen haha ja dat klopt, soms zie je echt niet goed of het een jongetje of meisje is? bij mij vroegen ze het ook een keer, nou dat was bij ons toch echt wel heeeeel duidelijk ?

Was je vriend boos omdat je te ver door ging? Liever dat hij zo boos is dan dat hij je onterecht lui vindt. Heb wel een voedingskussen van de kruidvat geloof ik, maar vind dat ding niet heel fijn. Heb volgens mij in mn vorige zwangerschap een gewoon kussentje onder m'n buik gelegd.

@lewis wat fijn dat de misselijkheid nu eindelijk aan het afnemen is! Heeft ff geduurd..

Wat ideaal dat de plannen voor het huis niet meer zo rigoureus hoeven! Dat scheelt zo veel. Hoop je dit nog wel voor de bevalling te realiseren of pas erna?

Hahaha waarom doen ze niet eerst het geslacht en dan pas de rest? Zou dan ook in spanning zitten. We gaan geen grote gender reveal of iets doen, maar wil het ook niet bij de echo horen. Over 2,5 week hebben we de echo. Dus we hebben nog even om er over na te denken.
Verder gaat het z'n gangetje. Soms nog misselijk en elke middag rond 2u een dikke dip. Slapen gaat redelijk. Nu voor de 2e keer verkouden in 2 weken dankzij mijn lieftallige zoontje ? dus weer door de teststraat.. ben daar nu wel echt een beetje klaar mee hoor. Maar dat geldt voor iedereen denk ik?

Lewis, ik ga inderdaad vandaag een kussen lenen van een vriendin, kijken hoe dat bevalt. Heb afgelopen nacht met een gewoon kussen geslapen en die was wat dik. Ben gisteren bij de fysio geweest en die raadde het ook aan, dan blijven je bekken wat rechter tijdens het slapen. Ik ben inderdaad nu ook aan het proberen om minder te doen, maar ik vind het erg lastig. Gisteren heeft de fysio me z'n "pijn" gedaan dat ik niet echt anders kon, en maandag ben ik echt te ver gegaan, merkte ik aan mn lichaam, dus mss maar wat voorzichtiger.

Milu, neenee, mijn vriend vindt niet dat ik te lui ben, hij was boos omdat ik nogal moeite heb met niets uitvoeren en dus te veel doe. Dus eigenlijk heel lief ?. En hij heeft ook wel gelijk, maar als ik dan dingen aan hem moet overlaten, kunnen die best nog wel een paar dagen blijven liggen, niet dat dat erg is ofzo, maar ik wil het dan liever nu gedaan hebben ?. En sommige dingen vind ik zelf gewoon leuk om te doen, maar dan doe ik dus te veel.... Pfff ?

Hoe gaat het slapen bij jullie? Mijn dochtertje begint nu eindelijk een beetje door te slapen, maar nu lig ik dus zelf halve nachten wakker. Kan dan moeilijk meer in slaap komen, best irritant. Kan me herinneren dat ik dit ook wel had in mijn vorige zwangerschap maar niet zo erg als nu. Heb dit al wel een paar weken. Mijn buik zit nog niet in de weg, dus daar ligt het niet aan. Meer gepieker... dat ik de volgende ochtend denk; heb ik daar serieus van wakker gelegen?! Al bijna 16 weken hier, waar blijft de tijd!? Vind het allemaal veel te snel gaan. Haha doen ze dat expres ofzo tijdens die geslachtsecho eerst alles nalopen en daarna pas het geslacht bekijken... ik zou daar ook ongeduldig van worden. Tijdens de 20 wkn echo hoor je dat ook pas op het laatst, maar dat vind ik ook wel logisch gezien die echo daar niet om draait.

MvdF, hier ook echt problemen met slapen. Eerst lig ik al veel te vroeg op de bank te slapen en daarna ben ik rond 3/4/5 uur wakker en kan ik niet meer slapen. En gedurende de nacht zeker 2/3x opstaan om naar het toilet te gaan... ?

Ahh ja dat plassen in de nacht hè...ik probeer 's-avonds al minimaal te drinken maar toch! Weet niet waar het allemaal vandaan komt haha. Vind dat wakker worden nog niet eens zo erg, daar ben ik inmiddels wel aan gewend ... maar dat wakker liggen! Word er niet goed van.

Ik weet niet, mijn nachten zijn niet anders dan normaal. Maar dat komt omdat mijn dochter een slechte slaper is/was en nog steeds wel 2 tot vele keren wakker is snachts. Dus ik ben de korte onderbrekingen wel gewend. Vannacht heb ik wel weer 7 uur kunnen slapen met maar 1 onderbreking. Dus dat is een goede nacht. Op een slechte nacht moet ik er te vaak uit en lig ik zelf daarna wakker. Tja hoort erbij. Maar nu valt slapeloosheid door zwanger zijn dus niet echt op. Bij de eerste heb ik een periode gehad dat ik 2 uur wakker werd en pas weer kon slapen als het licht werd. Supervermoeiend vond ik dat toen!
Ik ben nu weer snipverkouden. Al een week. Inderdaad he Milu? Zwanger, slechte weerstand daardoor en een kind dat leuk alles meebrengt en daar zelf niet eens superveel last van heeft. Zucht. Ik was een maand geleden ook snipverkouden. 
Maar daardoor sliep ik van de week zelf ook duidelijk minder. Werd dan wakker door mn dochter en lag vervolgens vanaf een uur of 3/4 plafond te staren en benauwd te zijn. 

Dat plassen heb ik ook. In de loop van de dag hou ik steeds meer vocht vast. Hoef dan ook niet vaak te plassen. En na een paar uurtjes op bed geslapen te hebben zit mn blaas megavol. Snachts plas ik veel.

@mylwen gelukkig dat je vriend het goed bedoeld (niet elke man is zo?) dat geeft jou misschien ook wel wat rust als je juist ff iets niet doet. Ook al blijft het dan dagen liggen?

@mvdf slapen ging slecht door de kleine die elke nacht een keer wakker werd of heel vroeg. Nu slaapt hij weer goed en slaap ik zelf onrustig. Maar komt vooral door de drukte momenteel met het huis. Ben heel veel aan t dromen en nadenken, maar komt niet specifiek door de zwangerschap denk ik. Behalve dat ik dan dus vaak wel een keer moet plassen waar ik 's nachts echt een hekel aan heb?

@lewis vindt je dat nu juist niet ook zwaarder doordat je nachten niet geweldig zijn? Vergeleken je 1e zwangerschap? Merk dat verschil wel echt goed hoor.
Haha jij ook al een het tobben met verkoudheid. Zo vervelend elke keer.. en dan moet de winter nog beginnen. Mijn zoontje had er nu wel last van. Heeft 4/5 dagen af en aan koorts gehad. Maar wel vrolijk gelukkig

Jou dag en nacht qua plassen is omgedraaid?

Terug
Bovenaan