Uitgerekend April 2022

Jij had dus ook even de terrornachten terug? ? Jaa het is zwaar ja.  Ook overdag ben je constant bezig, naast dat het veel tillen, bukken, op de grond spelen is. Je hebt ook gewoon bijna nooit ff pauze. Ze heeft afgelopen maand leren loslopen en ze gaat momenteel ontzettend snel met taal en begrip. Dus ik denk dat de nachten daarom weer echt prut zijn. Maar wanneer mag zwangere mamma dan even rusten? ?? 
Soms denk ik wel, waar zeurde ik over toen ik zwanger was van de eerste en kon rusten en slapen wanneer ik wilde. Werk daargelaten. Maar ik weet het wel. Je grenzen rekken mee. Toen vond ik zwanger zijn ook zwaar. Ik had ook wel wat vervelende complicaties die het zwaar maakten. Ze zeggen wel dat je meer kunt dan je weet. Dat gaat hier ook wel op. Tegen de tijd dat je zwanger bent van de tweede is dat wat je kent, en het is nu wel zwaarder, maar ik vind het nog wel te doen zo. 
Is de verbouwing van start? 

GEZOCHT: het allerleukste 'zwangerschapsclubje' - uitgerekend in februari of maart 2022
Heb je een leuke zwangerschapsyogaklas, verwacht je hele vriendenclub volgend jaar een baby of heb je op dit forum een gezellig 'clubje' - omdat jullie in dezelfde maand zijn uitgerekend? Dan zijn we op zoek naar jou - of beter gezegd: jullie! Meer weten over dit project? Lees snel verder! https://bit.ly/3Bih7CZ

Milu, klopt, soms als het echt niet gaat voel ik me ook niet verplicht om meteen te gaan helpen, dat is wel fijn!

Lewis, welk kussen van de ikea gebruik jij dan? Ik heb nu z’n voedingskussen geleend van een vriendin en snap echt helemaal wat je bedoelt. Ik kan dus ook niet meer draaien en lig constant in dezelfde houding waardoor ik nog slechter slaap ?, maar ik kan bij de Ikea niet echt lange kussens vinden. Zijn dat van die kussens van 30x60? Die hebben we namelijk ook hier op de bank, moet ik die eens proberen.

Geen idee welke maat het was. Het is een gewoon wat groter en rechthoekig bankkussentje. Hij is al wat ouder. Maar die had ik nou eenmaal liggen en dat lag wel lekker. Het past precies tussen mijn knieen en een klein stukje onder mn buik door. Ik klem m met omdraaien tussen mijn knieen terwijl ik de deken hoog hou. Kan het in een flits doen zo haha! 

@lewis jup, en als hij dan wakker is al is het maar kort duurt het weer een uur voor ik slaap? Merk dat vooral die nachten killing zijn. Ohh de eerst stapjes! Wat leuk! Maar je moet je je meisje nog wel veel tillen nu doordat ze net loopt? Dat scheelt hier wel. Naar de auto enz kan hij gewoon lopen. Rusten.. wat is dat??

Het is gewoon heel anders z'n 1e of 2e zwangerschap. Nu had ik in mijn 1e zwangerschap ook echt werkelijk nergens last van. Nu kan ik een groot deel van de bingo kaart afstrepen? Heb nu meerdere zwangeren om mij heen die een 2e verwachten en qua kwaaltjes hebben die ook echt veel meer last.

De verbouwing gaat bijna beginnen. Dus dat wordt een leuke uitdaging: balans? gelukkig laten we ook veel doen dat scheelt wel.

Z'n kussen klinkt eigenlijk best goed! Beter dan zn voedingsding. Ga binnenkort maar eens bij de ikea kijken.

Ow jeetje, bij een 2e zwangerschap ergere kwaaltjes dan de eerste ??, misschien dan toch maar bij eentje houden, hahah.Ik weet inderdaad welk kussen het van de ikea is dan (we hebben die op de bank liggen), maar die zijn voor mij eigenlijk net iets te kort, al ga ik die van de bank voor de zekerheid vanavond maar mee naar bed nemen ?. Dankje in ieder geval!

Bij mij juist andersom... ik heb nu veel minder kwaaltjes dan bij mijn eerste zwangerschap. Zou niet weten hoe ik het anders vol moest houden deze keer haha. Ik hoef gelukkig nog niet met behulp van kussens te slapen en kan ook nog lekker op mijn buik liggen. Had bij mijn vorige zwangerschap op het laatst wel gebruik gemaakt van kleine kussentjes, die ik dan dubbel vouwde. Dat ging wel goed. Persoonlijk vind ik een voedingskussen niet zo fijn, werd ook allemaal super warm in bed en ik ben al zo iemand die snel begint te zweten in bed.

MvdF, ah gelukkig, dan is er misschien nog eens kans dat t volgende keer niet erger is, hahah. Nee, een voedingskussen ben ik ook al vanaf gestapt. Ik zou willen dat ik nog op mijn buik kon liggen, maar dit kan ik al vanaf het begin van de zwangerschap niet. Niet door de buik die in de weg zit, maar mijn borsten die enorm pijn doen als ik erop ga liggen ?. Een kussen wil ik nu gaan gebruiken omdat de fysio aangaf dat dit voor de pijn in de bekken/stuit fijner zou zijn, omdat je dan rechter ligt.

Terug
Bovenaan