Dat krakende velletje heb ik er nooit onder gelegd. Vond het ook zo smal dat ik dacht: als ik me omdraai lig ik er al niet meer op. Vond het er heel oncomfortabel uit zien.
uiteindelijk heb ik een waterdichte matrashoes gekocht voor het hele bed. Vond het nog wel meevallen hoe erg je daarin zweet. We hebben het ook in de kraamperiode gebruikt tot ik wat minder bloedde. Voor de lekkende borsten gebruikte ik daarna gewoon een voedingsbh met zoogcompressen en ik had tijdens het voeden een grote handdoek onder mij en baby liggen (had nogal een productie toen hihi). Dus daar hebben we de waterdichte matrashoes niet meer voor gebruikt. Maar ik ga 'm nu zeker ook vanaf een week of 34 tot na de kraamweken gebruiken. Plus handdoek waar ik mn bed uit stap, want we hebben een originele jaren '30 houten vloer met kieren.
mijn vliezen braken toen ook terwijl ik net opstond van de bank. Gauw naar de wc gerend. Het kwam er niet in een grote splash uit, maar bij elke wee een beetje. Maar de vloer beneden had het prima doorstaan als het niet zo was.
Nu we het toch hierover hebben
Ik heb bij de eerste dus echt wel een week of 2 van die kraamverbanden, die matrassen, nodig gehad. De eerste dagen zelfs 2. Ik paste alleen de boxers van mn man, want 2 stuks ging ook niet in de grote onderbroeken die ik kocht. En evengoed lekte het als ik even ging verliggen, want ja die dingen hebben geen vleugels. Ik had wel natalis gevonden, waar in ieder geval een plakstrip in zit. Maar wat een gedoe met die dingen zeg! De een heeft ze maar kort nodig, en de ander wat langer. Ik was dus van de laatste categorie, het hevige bloeden duurde best wel even. En dan na het douchen die dans met je handdoek, het bloed lekken, het melk lekken, en dan de hele badkamer schoon moeten maken, aaaaarggggh! Wat was dat een gedoe.
Nu las ik op een amerikaanse blog over maternity diapers. Huh wat? Ja dat blijkt na wat googlen dus echt een ding te zijn in Amerika in elk geval. Ik had wat merkjes gegoogled en van Tena of Always verkopen ze ze hier ook gewoon. Ik wist alleen dus niet dat ze ook prima werken voor dat hevige vloeien die eerste dagen. Ik overweeg dus om nu gewoon die te kopen, ipv die matrassen te gebruiken. Het is comfortabeler lijkt me. Gewoon een broekje dat aan en uit kan. ik kan alleen geen nederlandse ervaringen erover vinden.