Uitgerekend April 2022

Lekker cliché Mylwen, maar je krijgt er zoveel moois voor terug?

Z'n voedingskussen is inderdaad best warm, zeker met dat stomme matje straks om je matras te beschermen?

Stomme vraag, maar hebben jullie ook last van ingegroeide haartjes? Onder de oksels en bikinilijn? Haar groeit ook veel sneller en is stugger?

Hahahha, Milu, was ook meer bedoelt als grapje, ik heb al vaak genoeg gehoord dat er gewoon geen pijl op te trekken is, hoe de eerste zwangerschap ging en hoe de rest dan verloopt ?. Nee, bij mij is t juist andersom wat haartjes betreft, bij mij lijk t minder snel te groeien en ik heb juist veel minder last van ingegroeide haartjes dan normaal ?.

Die vieze plastic matjes inderdaad...kraken elke keer als je ook maar een beetje beweegt in je bed. Heb ik er vorige keer één nacht onder gehad, werd er he-le-maal gek van. Mijn vliezen braken toen beneden op de bank maar kon gelukkig nog snel naar de toilet rennen haha. Geen last van ingegroeide haartjes, ik scrub altijd voor en na het scheren want anders heb ik dat dus ook.

Dat krakende velletje heb ik er nooit onder gelegd. Vond het ook zo smal dat ik dacht: als ik me omdraai lig ik er al niet meer op. Vond het er heel oncomfortabel uit zien. 

uiteindelijk heb ik een waterdichte matrashoes gekocht voor het hele bed. Vond het nog wel meevallen hoe erg je daarin zweet. We hebben het ook in de kraamperiode gebruikt tot ik wat minder bloedde. Voor de lekkende borsten gebruikte ik daarna gewoon een voedingsbh met zoogcompressen en ik had tijdens het voeden een grote handdoek onder mij en baby liggen (had nogal een productie toen hihi). Dus daar hebben we de waterdichte matrashoes niet meer voor gebruikt. Maar ik ga 'm nu zeker ook vanaf een week of 34 tot na de kraamweken gebruiken. Plus handdoek waar ik mn bed uit stap, want we hebben een originele jaren '30 houten vloer met kieren. 

mijn vliezen braken toen ook terwijl ik net opstond van de bank. Gauw naar de wc gerend. Het kwam er niet in een grote splash uit, maar bij elke wee een beetje. Maar de vloer beneden had het prima doorstaan als het niet zo was. 

Nu we het toch hierover hebben :p 
Ik heb bij de eerste dus echt wel een week of 2 van die kraamverbanden, die matrassen, nodig gehad. De eerste dagen zelfs 2. Ik paste alleen de boxers van mn man, want 2 stuks ging ook niet in de grote onderbroeken die ik kocht. En evengoed lekte het als ik even ging verliggen, want ja die dingen hebben geen vleugels. Ik had wel natalis gevonden, waar in ieder geval een plakstrip in zit. Maar wat een gedoe met die dingen zeg! De een heeft ze maar kort nodig, en de ander wat langer. Ik was dus van de laatste categorie, het hevige bloeden duurde best wel even. En dan na het douchen die dans met je handdoek, het bloed lekken, het melk lekken, en dan de hele badkamer schoon moeten maken, aaaaarggggh! Wat was dat een gedoe. 

Nu las ik op een amerikaanse blog over maternity diapers. Huh wat? Ja dat blijkt na wat googlen dus echt een ding te zijn in Amerika in elk geval. Ik had wat merkjes gegoogled en van Tena of Always verkopen ze ze hier ook gewoon. Ik wist alleen dus niet dat ze ook prima werken voor dat hevige vloeien die eerste dagen. Ik overweeg dus om nu gewoon die te kopen, ipv die matrassen te gebruiken. Het is comfortabeler lijkt me. Gewoon een broekje dat aan en uit kan. ik kan alleen geen nederlandse ervaringen erover vinden.  

Las later inderdaad ook iets over een waterdichtehoes. Maar dat was erna? Krijgen alleen straks een boxspring met verstelbare bedden, dus weet niet hoe t dan zit met zn hoes. Maar dat zien we tzt wel.

Oehja die kraamverbanden? heb er gelukkig nooit 2 tegelijk nodig gehad. Heb toen ook boxers gebruikt van mijn vriend. Had wel onderbroeken gekocht, maar die waren te klein. Ik denk dat het met een onderbroek wel beter zal zitten dan met een boxer. Met een boxer buigt het natuurlijk door de pijpjes naar beneden en met een onderbroek niet.
Vond dat douchen ook echt vies. Gebruikte met mijn menstruatie altijd tampons. Dus ben dat niet gewend. En het gevoel als je opstaat? verschrikkelijk

Momenteel lig ik gevloerd in bed. Heb corona opgelopen? gelukkig vooral verkoudheidsklachten en smaak en reuk verlies. Maar ben er wel erg van geschrokken. Krijg straks voor de zekerheid extra echo's dus dat is wel fijn. En nu vooral uitzieken?

Oei, Milu, beterschap, hopelijk blijft het daarbij!

Ik ben gisteren even goed geschrokken. Had controle bij de verloskundige en nu ben ik wel bekend met witte jassen hypertensie, mijn bloeddruk was gisteren hoog en bleef hoog. Ik heb dit eerder al eens gehad bij controle en sindsdien altijd mooi thuis bijgehouden ook. Toch wilde de verloskundige dat ik naar het ziekenhuis naar de gynaecoloog zou gaan, voor een 30min meting. Dikke stress natuurlijk, want ook daar was ik bang dat ik weer last zou krijgen van de spanning. Gelukkig waren ze in het ziekenhuis echt super aardig (dat helpt wel als ik last krijg van spanningen) en hadden ze gelukkig nog een bedje op een verloskamer (meteen ook gezien hoe de verloskamers eruit zien, zou ik in het ziekenhuis bevallen) en konden ze meteen een meting doen. Daar was helemaal niks geks te zien aan mijn bloeddruk, dus ik mocht weer gewoon terug bij de verloskundige onder controle. Ergens wist ik natuurlijk wel dat ik reageer op spanningen, dus dat er waarschijnlijk niks aan de hand was, maar je gaat je toch zorgen maken. De groei van de baarmoeder en het hartje van het kindje waren in ieder geval ook prima ?. Morgen 20-weken echo en krijgen we hopelijk het geslacht te weten ?.

@mylwen oh dat zal inderdaad wel ff schrikken zijn geweest. Wel fijn dat ze gelijk goede actie hebben ondernomen en het in het ziekenhuis allemaal goed was. Dan zal je bloeddruk vast wel vaker hoger zijn straks.
Oh spannend de 20 weken echo! Veel plezier!

Milu, ja, dat heb ik ook al aangegeven en toen gaven ze me in het ziekenhuis de tip om volgende keer voordat ik naar de verloskundige ga, ook een aantal metingen thuis te doen (mijn zusje is verpleegkundige en mijn ouders zijn bekend met hoge bloeddruk, dus vandaar dat ik dat apparaat kon lenen, dus ik heb al vaker metingen thuis gedaan, maar nooit echt voordat ik naar de verloskundige ging). Dan kon ik vergelijken met de meting bij de verloskundige en zouden we dan toch twijfelen, gewoon weer een keer terug naar het ziekenhuis voor een 30min meting.

Terug
Bovenaan