Uitgerekend April 2022

Milu, neee heb je corona opgelopen? Tijdens de zwangerschap vind ik best eng hoor. Fijn dat je kindje extra in de gaten gehouden wordt. Jij krijgt het met virusjes ook wel flink voor je kiezen nu he? 
Zelf ben ik ook sinds begin september bijna non stop aan het hoesten, en 2 flinke lange verkoudheden. Ik zat tegen mijn man te grappen dat als de baby er straks is, ik serieus moet hoesten om haar gerust te stellen haha! Dat is het enige geluid dat ze kent. Ik plas nu ook steeds een beetje in mn broek bij erge hoestbuien, dus steeds maandverbandjes in. Van mij mag het wel weer over gaan!

Mylwen, dat was even schrikken! Protocol komt me heel bekend voor. Gelukkig was je bloeddruk toch goed. En het is sowieso fijn dat ze het direct serieus namen. 

@mylwen oh dat is wel slim ja! Dan kun je het zelf even meten, dan zal het ook wel prima zijn toch?

@lewis nou inderdaad, zag het ook echt niet aankomen. Was vorige week nog negatief getesy, deed maandag een zelftest om me gerust te stellen en die was dik positief? Was ook vooral heel bang voor de baby. Gelukkig waren we letterlijk net ervoor bij de verloskundige geweest (had een mondkapje op omdat ik er dus vanuit ging dat ik verkouden was) dus dat was wel een geruststelling. Nu hopen dat alles goed blijft gaan. Gelukkig hebben we de 20 weken echo nog en extra echo's en bij twijfel trek ik gewoon aan de bel.

Jij pikt ook echt alles mee van die kleine? en dan is het seizoen pas net begonnen? Vervelend dat je daar zo last van hebt met hoesten. Ik heb t alleen als ik moet overgeven van het hoesten gelukkig niet continu, dan had ik nu wel een tena luier aangekund denk ik? Hopelijk knap je snel weer op!

Net terug van de 20-weken echo! Ze is helemaal goed gekeurd en ja, ik zeg ze, want we krijgen een meisje ??. Jullie zijn de enige die het te weten krijgen, hahah, want voor de omgeving houden we het stil ?. Ze was wat aan de kleine kant, maar niet zo klein dat we ons zorgen hoefde te maken er om. Ze maakte het de echoscopiste wel lastig, want haar beentjes lagen de hele tijd overkruist en de armpjes had ze voor de borst en het gezicht, maar na een paar keer porren en duwen op mijn buik, heeft ze toch alles kunnen checken wat gecheckt moest worden. Dus helemaal goedgekeurd! Echt leuk dat het nu vorm gaat krijgen, omdat we het geslacht nu weten.

Milu, ik heb tot nu toe nog iedere keer zelf gemeten, alleen dus niet voor de afspraak, en dat was afgelopen dinsdag ook niet genoeg. Mja, misschien dat het nu komende keren wel geaccepteerd wordt en anders toch maar voor een extra check weer naar het ziekenhuis....

Gelukkig loopt een besmetting voor de baby in je buik in verreweg de meeste gevallen nog steeds wel goed af Milu. Maar ik snap heel goed dat je je zorgen maakt. Wat fijn dat het meteen serieus opgepakt wordt, met de extra controles. 

De 20 weken echo's komen alweer in de buurt voor iedereen! Spannend, maar ook leuk. 
Mylwen, gefeliciteerd met je meisje!! Super dat alles goed was. Is je vriend ook blij met dat het een meisje is? Is natuurlijk ook gewoon heel leuk om meer te weten over "het" in je buik. Dat maakt het inderdaad zoveel tastbaarder en leuker. Gemiddelden zijn maar gemiddeld, je hebt dan altijd grote en kleine kindjes. Zolang de verloskundige zich geen zorgen maakt zit je vast goed. En het kan over een paar weken zomaar weer anders zijn, die meting. 

Ik heb volgende week vrijdag eerst nog controle, en de maandag erna ook de 20 weken echo. Ik ben minder zenuwachtig dan vorige zwangerschap, door de 13 weken echo. Daar zagen ze al zoveel op. Maar toch dacht ik van de week wel even aan, wat als ze toch wat vinden? 

Ik voel de baby nu meerdere keren per dag. Ik kan nu niezen en oh heb de baby wakker geniesd haha! Het is nog wel zachtjes, maar ik haal er wel veel geruststelling uit. Om de zoveel uur even voelen dat ze het nog naar haar zin heeft daarbinnen. 

Sinds een week of 2 probeer ik mijn dochter uit te leggen wat er gebeurt. Ze snapt lichaamsdelen, en dat ik een buik heb, net als zij, een navel, moedervlekjes enzo. Ze heeft een tasje waar ze steeds dingetjes IN doet. IN snapt ze ook. In de kar, in de kist, in de tas etc. En van de opvang weet ze wat een baby is. Kan dat ook in haar boekje aanwijzen. 
Dus ik zeg dan: en IN de buik.... zit een baby. 
En dan roept zij ahhhh en knuffelt mijn buik. Super schattig! Smelt! Maar ik vraag me wel af of ze het echt begrijpt, of mijn emotie erbij oppikt. Nou ja, ik heb nu ook een boekje over het krijgen van een broertje of zusje, dus we gaan verder met uitleggen. :)

Heb je er veel last van, Milu?

Lewis, ja echt leuk om er nu wat meer een beeld bij te hebben ?. Mijn vriend had sowieso niet echt een voorkeur en zei, heel cliche, gewoon steeds dat hij het belangrijkste vond dat het gezond is, wat natuurlijk ook zo is. Hij is vaak gewisseld van wat hij dacht dat het zou worden, hahah. Hij zei gisteren nog opeens toen hij me een knuffel gaf, ‘nu knuffel ik mijn twee meiden’, toen smolt ik ik toch wel ??. Wat betreft die meting is het eigenlijk zo gek nog niet. We zijn in het begin wat dagen naar voren gezet en als je nu het aantal weken pakt dat past bij de grootte van ons meisje, zou ik weer ongeveer terug gaan naar mijn eerste berekening. En sowieso volgt ze wel gewoon haar “curve”, het is nog in lijn met de 13-weken echo, daar kwam namelijk ongeveer hetzelfde uit. De verloskundige had ook wel wat moeite met meten bij de termijnecho, dus waarschijnlijk komt het daardoor. Wat leuk dat je het je dochter aan het uitleggen bent, klinkt echt enorm schattig ?. Ben inderdaad benieuwd of ze het echt snapt.

Beterschap Milu! Wat vervelend. Ik ben ook nog in wat spanning want al onze cliënten zijn getest op corona en ik heb heel de week op de groep gewerkt.. Hopelijk komt er niks uit.

Mylwen, super leuk dat je een meisje krijgt en dat de 20 weken echo helemaal goed was! ?

Ik heb de 20wk echo over een week. Vind het toch weer een beetje spannend hoewel bij 13 wk alles goed was. We weten al een paar weken het geslacht, en krijgen ook een meisje. ? Stiekem hoopten we hier al op..
Lewis, wat leuk dat je je andere kindje aan het voorbereiden bent. Zal vast een hele omschakeling worden straks als het kindje er is.
Ik begin steeds meer rugklachten te krijgen, vooral in mijn schouderblad en net boven mijn bil, en ben nu onder behandeling van de fysio. Werk is fysiek erg zwaar en ik moet goed opletten hoe ik beweeg. En dan meen ik op mijn vrije dag ook nog vanalles te doen.

Wat leuk, zoveel meisjes! Wij hebben over 2 weken de 20 weken echo. Afgelopen week de eerste real life controle gehad bij de VK, de eerste was telefonisch. Ben niet zo zenuwachtig als bij de eerste voor de 20 wkn echo, denk inderdaad ook wel dat dat komt doordat ze al veel konden zien met de 13 weken. Maar ben wel heel benieuwd wat we krijgen. Gaan jullie die 22 weken prik halen? Tijdens mijn vorige zwangerschap werd deze nog niet aangeboden, maar ik ga het wel doen denk ik. Vervelend Milu corona, hopelijk heb je niet teveel klachten en fijn dat je extra controle krijgt. En Debb, hopelijk blijft het jou bespaard. Ik had gister iets... we moesten rennen tijdens een studiedag (ja echt, wie verzint het haha) maar ik had ineens urine verlies! Nooit eerder last van gehad. Ook niet na eerste bevalling. En niet eens zo'n beetje ook... iemand die dit ook heeft? Of misschien tips voor goede oefeningen? Wil nog niet aan de Tena lady eigenlijk;-)

Ahh klinkt logisch Mylwen. Nou dan is het inderdaad niks om je zorgen over te maken. Zijn meisjes, wat lief haha!
Het begint inderdaad wat zwaarder te worden nu he? Ik ben nu 18 weken en heb echt al best een buik. Ik loop nu ook bij fysio voor mn bekken en sommige dagen loop ik er echt mank van. Dat urineverlies heb ik door het hoesten dus heel erg. Maar ik hoest al veel sinds half september. De twee weken dat het minder was, verloor ik ook geen urine meer. Dus ik hoop dat als deze tweede verkoudheid goed uit mn lijf is, het hoesten weer stopt, en het urineverlies dus ook. Tot die tijd maar nachtmaandverbandjes in. Ik had er bij mijn eerste geen last van. Maar wel na de bevalling. 
Vandaag is het ook echt een benauwd gevoel. Niet van het hoesten, maar omdat alles van binnen weer gegroeid is en mn buikwand nog even mee moet. Ben snel buiten adem. ?
Maarja die kkkkk misselijkheid is over. Hier kan ik allemaal wel om lachen. Pregnant life. 

Terug
Bovenaan