Uitgerekend April 2022

Oh ik heb de 22 wekenprik vorige keer wel gedaan. Ik werd er wel ff ziek van en kreeg een hele rode arm. Verder niks ernstigs ofzo. Maar mijn moeder vertelde daarna dat ik als jong kind ook erg reageerde op prikjes met kinkhoest erin. Oh oke haha! Ik weet niet of het nu dan weer nodig is. Of dat die nog werkt. Als het moet dan doe ik het wel weer. Het heerst hier de laatste jaren nogal en met dreumes op de opvang neem ik geen risico's.

Wat leuk, al die meisjes ?! Ik hoefde zelf het geslacht eigenlijk niet per se te weten, maar mijn vriend wilde her graag. Dus toen had ik zoiets van, achja, waarom ook niet, is mss met spulletjes wel makkelijk, maar dan blijft de info voor nu wel voor ons 2. Maar wat ben ik blij dat hij me overgehaald heeft! Het is zo veel echter en tastbaarder geworden nu! En leuk om mensen om de tuin te leiden, want ze proberen ze toch te zoeken of je je verspreekt ofzo ?.
Ik loop inderdaad ook al bij de fysio met last van mijn bekken. Gelukkig nog geen last van urineverlies. Al vond de fysio wel dat ik erg vaak ging plassen ?‍♀️, mja zwanger... en mevrouw ligt blijkbaar best diep en met haar hoofdje op mijn blaas.
Ik heb toevallig 2 dagen geleden een afspraak gemaakt voor de 22 weken prik, dus ja, ik ga hem gewoon halen. Als ik daar de kleine mee kan beschermen de eerste paar maanden en voor mij is het even een prikje, waarom niet.

Ik ga de prik ook zeker halen, was alleen verbaasd dat dit tijdens mijn vorige zwangerschap dus nog niet werd aangeboden. Heel fijn voor de baby als 'ie een prikje minder krijgt. Vond dat toch al zo zielig. En indd, net wat je zegt Lewis, hier ook eentje op het kdv dus neem zeker geen risico's.

Misschien een rare vraag, maar misschien dat iemand die nu voor de 2e keer zwanger is, me wel kan helpen. Ik werd vannacht en vanmorgen een paar keer wakker met een harde buik. Nu heb ik dit eerder deze zwangerschap al eens gehad na een orgasme, maar nog niet zo, uit het niks. Is dat normaal dat het af en toe uit het niks komt? Ik heb dat een paar keer gehad vanmorgen en heb daarna een kruik erop gelegd, aangezien ik er een beetje een vervelend gevoel van kreeg in mn buik (niet echt pijnlijk, maar een wat zeurend gevoel). Na die kruik is het wel wat minder geworden, maar ik krijg ze nog, af en toe. Mijn darmen zijn wel al echt de hele nacht en ochtend vervelend aan het doen, kan het daarmee te maken hebben?

Hey Mylwen, vervelend dat je er last van hebt! Ik herken het wel. In de tweede helft van je zwangerschap zul je er nog wel vaker last van krijgen. Tot op zekere hoogte hoort het erbij is mij toen verteld. 

ik kreeg ze ook wel van een volle blaas, of als ik een beetje teveel aan mn hoofd had op het werk ofzo. Hoefde niet perse door inspanning te komen. Al had ik het ook als ik langere stukken ging wandelen, wat op een gegeven moment al 10+ min was lol! frustrerend was dat! Maar voor mij was het, als ik ze heel veel kreeg met krampen erbij, wel een teken dat ik even een poosje rustiger aan moest doen. Fysiek (ook huishouden), maar ook mentaal. Even een weekje gas terug, thuis werken of deels ziek melden. 

De verloskundige legde mij toen uit dat als je echt heel veel harde buiken in een korte tijd ervaart, het altijd verstandig is om even te bellen. Zeker als je krampen ervaart die komen en gaan. Maar een paar per dag is niet gevaarlijk. Maargoed, ik had een verkorte baarmoederhals en er was risico op vroeggeboorte, dus ik weet niet precies of jij hetzelfde advies zou krijgen, of dat mijn ervaring wat voor jou zegt. 

Lewis, dankje voor het antwoord! Dan kijk ik het heel even aan en anders bel ik toch maar even naar de verloskundige. Sinds dat ik dit geschreven heb, is er nog maar 1tje geweest, maar vannochtend waren het er echt wel een flink paar achter elkaar.

Wat leuk alle positieve berichten! ?

Ik heb er ook al last van, harde buiken. Nu bijna 19wk, paar weken geleden voor het eerst, inmiddels is het wel een aantal keer per dag, en soms weleens 2 of 3 binnen bijv. drie kwartier tijd, zoals laatst na een korte nacht in de binnenspeeltuin en na toch even fysiek bezig te zijn geweest met onze peuter. Dan ga (moet) ik ook gewoon even liggen, dan is het ook wel (heel snel) weg. ?

Is soms idd uit het niets maar merk wel dat het echt verband houdt met fysieke belasting/actief zijn, maar ook idd mentaal/stress, soms ook door bijv. verkeerd zitten (te ver naar voren of op de grond zitten), en heb ook het idee dat het soms komt door beweging van ons meisje zelf. Ik had het met de eerste ook, toen vanaf ongeveer 20wk, dus het hoort denk ik bij mijn zwangerschappen (zei verloskundige ook). Kan geen kwaad zolang het niet echt pijn doet of te vaak gebeurt; daar let ik natuurlijk wel echt op.

Dit kindje is ook wel heel beweeglijk en ik merk sinds een week net als sommige anderen hier dat het toch wel wat zwaarder begint te worden, mijn buik letterlijk (buik ook best wat gegroeid en kilo aangekomen in korte tijd), meer last met rechtop gaan zitten vanuit ligstand, plotseling bewegingen en meer en sneller last van mijn rug (helaas). De tweede helft is al wel zo'n beetje aangebroken voor mijn gevoel. ?❤

Bedankt voor het antwoord. Vanmiddag toch even contact gehad met de verloskundige. Ik moest rust gaan nemen komende dagen, eigenlijk meteen ziek melden op het werk voor de komenden 2/3 dagen en urine inleveren om blaasontsteking uit te sluiten. Als het vanmiddag nog steeds was, moest ik toch weer even bellen. Dit gedaan en toen is de verloskundige thuis even langsgekomen. Hartje gecontroleerd, ook even gecontroleerd of ik nog geen ontsluiting had en aan de buik gevoeld en eigenlijk was alles verder goed. Nu dus zeker tm woensdag thuis blijven en als het dan niet over gaat toch weer bellen en dan kan het zijn dat ze me toch even naar de gynaecoloog sturen voor een check. Hopen dus dat het gewoon te veel is geweest en de harde buiken afnemen als ik rust neem ?.

Terug
Bovenaan