Wat leuk alle positieve berichten! ?
Ik heb er ook al last van, harde buiken. Nu bijna 19wk, paar weken geleden voor het eerst, inmiddels is het wel een aantal keer per dag, en soms weleens 2 of 3 binnen bijv. drie kwartier tijd, zoals laatst na een korte nacht in de binnenspeeltuin en na toch even fysiek bezig te zijn geweest met onze peuter. Dan ga (moet) ik ook gewoon even liggen, dan is het ook wel (heel snel) weg. ?
Is soms idd uit het niets maar merk wel dat het echt verband houdt met fysieke belasting/actief zijn, maar ook idd mentaal/stress, soms ook door bijv. verkeerd zitten (te ver naar voren of op de grond zitten), en heb ook het idee dat het soms komt door beweging van ons meisje zelf. Ik had het met de eerste ook, toen vanaf ongeveer 20wk, dus het hoort denk ik bij mijn zwangerschappen (zei verloskundige ook). Kan geen kwaad zolang het niet echt pijn doet of te vaak gebeurt; daar let ik natuurlijk wel echt op.
Dit kindje is ook wel heel beweeglijk en ik merk sinds een week net als sommige anderen hier dat het toch wel wat zwaarder begint te worden, mijn buik letterlijk (buik ook best wat gegroeid en kilo aangekomen in korte tijd), meer last met rechtop gaan zitten vanuit ligstand, plotseling bewegingen en meer en sneller last van mijn rug (helaas). De tweede helft is al wel zo'n beetje aangebroken voor mijn gevoel. ?❤