Uitgerekend April 2022

Voor degene die het leuk vinden mee te praten in een app groepje, als jullie je 06 willen mailen naar mij dan maak ik een groepje aan.

snoetje1994@hotmail.com 

@babydm, 
ja precies het besef begint wel langzaam te komen maar ik denk idd na de eerste echo dat het pas echt land.
Net gesproken met verloskundige, ze schatten dat ik op 8 april ben uitgerekend en zou nu 4,5 week zwanger zijn. 

Op 30 augustus staat de eerste echo gepland, vind het zo spannend allemaal! 

De 'klachten' die je heb die herken ik idd precies hetzelfde. 

Gefeliciteerd iedereen!! Wordt nog gezellig druk zo ?.

Bij mij is vandaag echt de misselijkheid begonnen. Had al wat langer last van kwaaltjes en ook af en toe wat weeïg gevoel, maar vandaag echt misselijk. Gelukkig nog niet boven het toilet hoeven hangen. Hoezeer ik ook geen zin heb om te eten, ik merk wel dat als ik iets eet, het wat beter gaat qua misselijkheid.
Vandaag is ook de informatrice van Moeders voor moeders hier langsgeweest, dus het besef begint wel wat meer te komen.
Ik merk wel dat ik eigenlijk het gevoel heb dat het allemaal wel goed komt, dus daardoor ben ik wel bang dat als het mis gaat, de klap erger is... (ingewikkeld he, hahah). Ook vandaag mn 2e vaccinatie gehad, dus al met al wel een spannende dag.
Wordt ook steeds spannender om het stil te houden. Mn vriend af en toe van die dubbele dingen zeggen, waar mensen bij zijn, maar die dat toch niet merken ?.

Wij hebben het al wel aan de directe familie verteld. Ouders en broer/zus. Want die wisten van het traject. Bovendien zou ik het heel erg vreemd vinden om zoiets groots niet met hen te delen, ook als het mis gaat wil ik erover praten. Vorige keer hebben we na de eerste echo goede vrienden ook ingelicht. Ik werk met een klein hecht groepje, dus daar ook. Maar verdere familie, kennissen, buren enzo, die hebben tot 13 weken gewacht. Beetje druppelsgewijs dus. De maatstaf was steeds, met wie wil ik kunnen praten als het mis is. Want het positieve wilde ik natuurlijk wel van de daken schreeuwen, haha! Ik denk dat we het nu weer zo gaan doen. 
Vandaag voel ik even bar weinig. Lichte krampjes en heel licht gevoelige borsten. Test is echt overduidelijk positief, maar helemaal zo donker als de controlestreep nog niet. En na 4 dagen oplopend, zat er vanmorgen geen verschil meer in. Ik wilde juist na die test ophouden met testen. Maar dit heeft me dus flink onzeker gemaakt. Ondanks dat de lichtbruine afscheiding gestopt is, ik geen bloedverlies of heftige krampen heb en de test wel bijna donker is. Doos, waarom testte ik ook elke dag? Deed ik bij mn dochter ook niet. Ik denk dat ik even zo CB digitale test doe en als die goed is, dan mezelf echt even een test-halt toeroep. Wat een onzeker gevoel kan je erbij hebben zeg.

Mylwen, balen dat de misselijkheid toeslaat. Vorige zwangerschap had ik er tot 15 weken flink last van. Niets eten of te druk bewegen maakte het inderdaad erger. Maar er waren ook veel dingen die ik anders lekker vond en nu echt vies. Dingen smaakten ook echt anders. Mijn frietje mayo was ineens zoet, huh? Lastige periode, maar het is voor een goed doel.

@CharlieB ik heb je een mailtje gestuurd , zie dat je 1 dagje voor ons de 1e echo hebt ;) Duurt nog een eeuwigheid voor mijn gevoel haha. 
@Mylwen, ai wat balen die misselijkheid! Ik herken de verminderde eetlust wel, al ben ik nog niet echt misselijk - wel een naar gevoel als mijn maag wat leger begint te raken.
@Lewis, mooie insteker inderdaad om dat als maatstaaf te gebruiken. Verloskundige zei bij mij toen ik haar vertelde meer dan 1 test had gedaan, dat als er 1tje positief is de rest dat dan ook wel is ;) Ik heb daardoor wel de zekerheid gekregen en heb ook geen testbehoefte meer gehad. 

Begint al een grote groep te worden dit, leuk! Ik heb het twee goede vriendinnen verteld die wisten dat we er mee bezig waren.. het kunnen delen is toch wel heel leuk! 

Wanneer delen jullie het op het werk? Op mijn werk zijn ze druk bezig met de planning. Vind het vervelend dat ik nu weet dat ze alles straks weer moeten omgooien wanneer ik mijn nieuws deel maar anderzijds vind ik nu vertellen ook nog wel heeel erg vroeg! Ik kan mijn huidige werkzaamheden na 12wkn zwangerschap niet meer uitvoeren.

Idd veel vrouwen die al een miskraam hebben meegemaakt! Het valt mij op dat ik zelf eigenlijk heel rustig er onder ben, en vol vertrouwen. Wij hebben het al aan de ouders en mijn gezin verteld, daar zijn we heel close mee en wilden het graag delen :)
ik ben vanochtend gebeld door de verloskundige en heb 19 aug m'n eerste echo, zin in! Ik ben dan ongeveer 7 weken.

Terug
Bovenaan